کد خبر : 6685

تمام تلاشم حفظ هلدینگ خلیج فارس است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس گفت: این جابجایی ها به مقتضیات زمان انجام می شود و معنی آن ضعیف یا قوی بودن مدیر قبلی و جدید نیست. به گزارش نیپنا، مهندس عباس شعری مقدم با ابراز خوشحالی از اینکه در دوره ای قبول مسئولیت کرده است که با کلیدهای تدبیر رئیس جمهور درهای بسته یک به یک گشوده می شود، افزود: برای انجام هر سیاستی باید از فردی متناسب با آن و با تخصص و تجربه متناسب استفاده کرد و علت اصلی تغییرات هم همین موضوع است. وی مصلحت کشور و پتروشیمی را حاکمیتی ماندن ۳۸ درصد سهام باقی مانده هلدینگ خلیج فارس دانست و افزود: من از مهندس نژادسلیم به عنوان مدیرعامل هلدینگ می خواهم این موضوع را پیگیری کنند و ما هم به صورت جدی دنبال تحقق این موضوع هستیم. شعری مقدم با اشاره به بیان شدن بعضی موارد مانند تعدیل نیروی انسانی در شرکت های مجموعه هلدینگ خلیج فارس گفت: روش درست مدیریت حفظ نیروی انسانی است و آخرین گزینه یک مدیر، باید تعدیل نیروی انسانی باشد نه اینکه به عنوان ساده ترین راه حل نیروی انسانی تعدیل شود. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مخالفت جدی خود را با تعدیل نیروی انسانی اظهار کرد و افزود : با تعدیل نیروی انسانی ممکن است در ابتدا یک مجموعه به سوددهی بیشتری برسد اما در نهایت و در بلندمدت آن سازمان دچار مشکل می شود. شعری مقدم همچنین خواستار رفع مشکلات بین مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت بازرگانی پتروشیمی شد و افزود: نباید با ایجاد اختلاف سراغ انشعاب برویم و باید تمام تلاش خود را صرف رفع مشکلات کنیم. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین خواستار رفع موانع همکاری با شرکای خارجی از جمله ساسول شد و افزود: باید روشی را درپیش بگیریم که بتوانیم در طرح های بعدی هم از مشارکت های خارجی بهره مند شویم. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اجتناب از نگاه گسسته در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد و افزود : شرکت های زیرمجموعه باید برای رفع مشکل یکدیگر کمک کنند و نباید صرفا دنبال سودآوری خودشان باشند.

۴ چالش هلدینگ خلیج فارس مهندس سبزکار هم در این نشست با بیان اینکه در مجموعه خلیج فارس زمینه حضور همکارانی که در شرکت های دیگر مورد بی مهری قرار گرفتند فراهم شد افزود: توانستیم در این مجموعه از تجربیات این همکاران به خوبی بهره مند شویم. وی ۴ چالش پیش روی این شرکت را بر شمرد و افزود : چالش اول اختلافات جدی با بازرگانی پتروشیمی است که به دلایل متعدد ایجاد شده است. سبزکار رفع مشکل دو مشارکت خارجی در پتروشیمی آریاساسول و مهر را هم از دیگر چالش های جدی پیش روی این شرکت دانست و افزود: چالش دیگر ما هم پتروشیمی مشترک در فیلیپین بود که با کارهای انجام شده با کمترین هزینه به سرانجام رسید.

با تفکر دهه های قبل نمی توان شرکت ها را اداره کرد مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس هم در این نشست بر مدیریت علمی تاکید کرد و افزود: تجربه مدیریت در بخش خصوصی به من نشان داد که با نگرش دولتی نمی توان این مجموعه ها را اداره کرد. مهندس عادل نژاد سلیم با بیان اینکه بنده به عنوان فردی که در این کشور تجربه کسب کرده ام آمده ام تا دینم را به کشور ادا کنم افزود: سمت ها در این سن برای ما جذاب نیست. وی بر اهمیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود : بهترین فناوریها هم با نیروی انسانی کار می کنند و تا نیروی انسانی متخصص نباشد کاری پیش نمی رود. نژادسلیم پرداخت حقوق مناسب با کاری که افراد انجام می دهند را از برنامه های خود اعلام کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم انتظار بهره وری و کار خوب داشته باشیم باید حقوق خوب هم پرداخت کنیم. وی با بیان اینکه یک مدیر باید با تقوا و متخصص باشد افزود: مدیری که پستی را بپذیرد که در انجام آن تخصص ندارد تقوا هم ندارد. نژاد سلیم تاکید کرد: امروز نمی توان با تفکر مدیریتی دهه های قبل مجموعه ها را مدیریت کرد و باید با روش های علمی و نوین بتوانیم شرکت های زیرمجموعه را هدایت کنیم.

ارسال نظر