کد خبر : 6459

رشد ۱۸ درصدی ارزش معاملات فرآورده های نفتی

طی شهریور ماه افزون بر ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی، کشاورزی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در دو بخش صادراتی و داخلی به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر حجم و ارزش در مقایسه با مرداد ماه به ترتیب از رشد ۱۷ و ۱۱ درصدی برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران ، طی شهریور ماه بالغ بر ۳ میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا در این بورس عرضه شد که در مقابل آن تقاضایی معادل ۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تن شکل گرفت. همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی جمعا بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال به فروش رفت که ۲۴ درصد از نظر حجم و ۱۸ درصد از نظر ارزش نسبت به ماه قبل رشد نشان داد.

در این تالار بیش از ۴۹۹ هزار تن انواع قیر، ۲۰۶ هزار تن مواد پلیمری،۱۷۳ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۱ هزار تن مواد شیمیایی، ۵۸ هزار تن لوب کات، ۹ هزار تن گوگرد، ۲ هزار تن انواع گاز و خوراک، ۲۱۶ تن اسلاگ واکس، ۵ هزار تن انواع حلال و ۵۴۰ تن آیزوفید توسط مشتریان خریداری شد. گفتنی است حجم معاملات محصولاتی مانند وکیوم باتوم، گازها، قیر، حلال و مواد پلیمری در این ماه افزایش داشت.

ارسال نظر