کد خبر : 5402

پتروشیمی ایلام در انتظار خوراک برای بهره برداری

eilam

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام از اتمام احداث فاز اول پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: تمامی پیش‌نیازهای فاز اول پتروشیمی ایلام انجام شده و منتظر دریافت اتیلن از خط اتیلن باختر هستیم. جواد کمرئی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحدهای پشتیبان، سرویس‌های جانبی، شامل برج‌های خنک‌کننده سیستم‌های آتش‌نشانی واحد تولید آب بدون املاح MD، بخار آب، تولید برق، تولید هوا، تولید نیتروژن، تولید هیدروژن و واحد تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی تمامی واحدها به بهرع‌برداری رسیدند. وی ادامه داد: واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت ۳۰۰ هزارتن در سال آماده افتتاح است و فقط مرحله شست و شوی واحدبا حلال باقی مانده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام با تاکید بر این‌که درحال حاضر منتظر دریافت اتیلن از خط اتیلن غرب هستیم گفت: قرار است توسط خط لوله ای به درازای ۱۳۲ کیلومتر تا ایلام به این مجتمع خوراک‌رسانی شود. کمرئی همچنین با اشاره به همراهی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با پتروشیمی ایلام، اظهار کرد: از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران می‌خواهیم که برای داشتن برنامه زمان‌بندی مدون به ما بگوید که چه وقت و به چه میزان به پتروشیمی ایلام، اتیلن می‌دهد. همچنین می‌خواهیم بگویند که چه زمانی بر اساس تمام ظرفیت که نیاز به ۴۰ تن در ساعت انیلن هست، این خوراک را در اختیار ما می‌گذارند.

وی افزود: دستگاهای پتروشیمی ظرفیت‌های خاص دارند و اگر کمتر از مقدار لازم خوراک وارد آن‌ها شود، در بهره‌برداری با مشکلات خاص مواجه خواهیم شد. مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام با تاکید براین‌که پتروشیمی ایلام نیاز به حداقل ۲۵ تا ۳۰ تن در ساعت اتیلن دارد، گفت: در فاز نخست پتروشیمی ایلام بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. کمرئی با تاکید براین‌که منتظر دریافت خوراک هستیم تا فاز اول پتروشیمی ایلام رسما به بهره‌برداری کامل برسد، اظهار کرد: بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام در توسعه ایلام بسیار موثر است. وی با تاکید براین‌که پتروشیمی ایلام بزرگترین سرمایه‌گذاری صنعتی درغرب است، گفت: استان ایلام صنعت پتروشیمی ندارد. این مجتمع پتروشیمی می‌تواند در توسعه پایین‌دست ارزشمند باشد. مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز برخی متقاضیان برای احداث واحدهای پایین‌دست وجود دارند و ما هم کمک به رونق اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار در این بخش کمک می‌کنیم.

ارسال نظر