کد خبر : 4842

عرضه انواع کالا با قراردادهای نسیه، سلف و نقدی در بورس

امروز در صورت تقاضا، بیش از ۲۳۰ هزار تن انواع کالا با قراردادهای نسیه، سلف و نقد در بورس کالای ایران عرضه می شود. از دیگر خبرهای تالارهای معاملاتی در این روز می توان به عرضه ۶۰ گرید مواد پلیمری اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی بورس کالا تالار صادراتی، در صورت تقاضا، شاهد عرضه ۴۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۲۰ هزار تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت نفت جی به قیمت پایه ۵۶۵ دلار در هر تن برای هر دو محصول است. این شرکت همچنین، ۳ هزار تن قیر MC250 را به قیمت پایه ۸۳۰ دلار در هر تن روی تابلوی عرضه می برد. از دیگر عرضه کنندگان تالار صادراتی می توان به شرکت های آذربام عایق کار، ایزوگام تبریز و نگین گام پارس به ترتیب با ۱۲۰۰، ۷۰۰ و ۳۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ اشاره کرد.

براساس این گزارش، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۶۰ گرید مواد پلیمری شامل انواع پلی اتیلن، پلی پروپیلن، SBR، PVC، ABS، پلی بوتادن رابر و اپوکسی رزین عرضه می شود. از جمله عرضه کنندگان پلی اتیلن در این روز می توان به مجتمع های پتروشیمی تندگویان، لاله، شازند، امیرکبیر، بندرامام، جم، مهر و شرکت پلیمر کرمانشاه اشاره کرد. شایان ذکر است، مجتمع های پتروشیمی مارون، پلی نار، جم و نویدزرشیمی نیز در این روز دست به عرضه انواع پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی خواهند زد.

ضمن آن که انواع PVC، از سوی مجتمع های پتروشیمی اروند، آبادان، غدیر و بندر امام عرضه را در این روز تجربه می کند.تنها عرضه کننده اپوکسی رزین روز سه شنبه تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی خوزستان است و مجتمع پتروشیمی بندرامام نیز تنها عرضه کننده SBR می باشد. مجتمع پتروشیمی قائد بصیر نیز با ABS در تالار معاملات حضور می یابد. همچنین لازم به ذکر است، مواد پلیمری مذکور در قالب قراردادهای سلف و نقدی مورد دادوستد قرار می گیرد.

شرکت نفت بهران نیز ۱۴۸۰ تن اسلاک واکس سنگین و ۵ هزار تن اکستراکت را روی تابلوی عرضه می برد. در گروه قیر، شرکت نفت جی ، در صورت تقاضا با بیش از ۲۸ هزار تن انواع قیر و شرکت نفت پاسارگاد با حدود ۲۶ هزار تن انواع قیر در تالار معاملات حضور می یابند.

ارسال نظر