کد خبر : 47087

پی وی سی در آسیا همچنان رو به کاهش است، تولیدکننده تایوانی اعلام قیمت را به تعویق انداخت

قیمت‌های PVC وارداتی در هند، چین و آسیای جنوب شرقی از زمانی که در اوایل فوریه پس از یک افزایش سه ماهه شروع به کاهش کردند، 12 تا 13 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند…

پی وی سی در آسیا همچنان رو به کاهش است، تولیدکننده تایوانی اعلام قیمت را به تعویق انداخت

پتروتحلیل-قیمت PVC وارداتی در آسیا احتمالاً در کوتاه مدت پیش از فصل باران های موسمی که در ژوئن در هند پیش بینی می شود، روند نزولی خواهد داشت. زیرا علاوه بر عرضه فراوان، کمبود تقاضا نیز ادامه دارد.

فورموسای تایوانی، که معمولا قیمت خود را از اواسط ماه اعلام می کند، ممکن است اعلام قیمت های ماه می خود را برای خریداران آسیایی به هفته آخر ماه آوریل به تعویق انداخته باشد. بازیکنان آسیایی انتظار کاهش قیمت دارند.

قیمت پیشنهادی PVC K67-68 سازنده برای ماه جاری در CIF هند 900 دلار در هر تن بود که 70 دلار در هر تن نسبت به پیشنهادات مارس کاهش داشت، در حالی که قیمت برای CIF چین و FOB تایوان 60 دلار در هر تن به 865 دلار در هر تن و 820 دلار در تن کاهش یافت. 

یک تاجر هندی گفت: «ما انتظار داریم که تولیدکننده پیشرو تایوانی قیمت ها را در ماه می از 20 دلار در هر تن به 40 دلار در هر تن در مقایسه با سطح آوریل کاهش دهد، علی رغم تاخیر فعلی در اعلام آن، وی افزود: انتظار داریم قیمت واردات بین 860 دلار در هر تن تا 880 دلار در تن CIF کاهش یابد. یک تاجر دیگر گفت که این تاخیر می تواند سهمیه های تولید کننده پیشرو تایوانی را کاهش دهد.

او افزود: "محموله هایی که معمولاً تا اواسط ماه از تایوان ارسال می شوند، اکنون باید نزدیک به پایان ماه مه برنامه ریزی شوند و خریداران ممکن است حداقل برای برخی از محموله هایی که در بنادر هند تحت تأثیر فصل باران های موسمی فرود می آیند، معاملات را قبول نکنند." تجار همچنین به حجم زیادی از PVC وارداتی در حدود 850000 تن اشاره می کنند که در مقایسه با 400000 تا 450000 تن معمول در سه ماهه اول. این تاجر گفت: مدتی طول می کشد تا این از بازار خارج شود.

قیمت ها به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید

قیمت‌های PVC وارداتی در هند، چین و آسیای جنوب شرقی از زمانی که در اوایل فوریه پس از یک افزایش سه ماهه شروع به کاهش کردند، 12 تا 13 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

قیمت‌های نقطه‌ای در حال حاضر به پایین‌ترین حد چهار ماهه 830-860 دلار/تن در CIF هند، 790-820 دلار/تن در CIF آسیای جنوب شرقی و 770-800 دلار/تن در CIF چین رسیده است. همه شاخص ها در زیر محدوده های تعیین شده توسط تولید کننده پیشرو تایوانی رتبه بندی شده اند.

ارسال نظر