کد خبر : 47084

تولیدکنندگان آمریکایی مجبور به کاهش قیمت صادراتی پی وی سی شدند

تورم سرسام آور، افزایش نرخ بهره و وام مسکن باعث کاهش تقاضا در بازار ساخت و ساز مسکن شده است.

تولیدکنندگان آمریکایی مجبور به کاهش قیمت صادراتی پی وی سی شدند

پتروتحلیل-اگرچه تقاضای داخلی در ماه مارس در مقایسه با فوریه تا حدودی به صورت فصلی بهبود یافته است، اما تامین کنندگان از آن ناراضی مانده اند. تورم سرسام آور، افزایش نرخ بهره و وام مسکن باعث کاهش تقاضا در بازار ساخت و ساز مسکن شده است که منجر به کاهش علاقه به PVC داخلی شده است. قیمت‌های قرارداد برای ماه مارس لغو شده است، اگرچه تولیدکنندگان برای افزایش فشار آورده‌اند و قصد دارند این کار را در ماه آینده انجام دهند. به گفته فعالان بازار، آنها نرخ های عملیاتی را به پایین ترین سطح ممکن یعنی 70 درصد کاهش داده اند تا از انباشت بیش از حد موجودی جلوگیری کنند. تامین کنندگان آمریکایی در فروش خود در خارج از کشور در این ماه با مشکلاتی روبرو بوده اند، زیرا رقبای آسیایی آنها بسیار پایین تر و تقاضای جهانی PVC اخیرا ضعیف بوده است. علاقه کم مشتریان داخلی و رقابت ضعیف در بازارهای خارجی، تولیدکنندگان آمریکایی را مجبور کرد قیمت صادرات خود را برای ماه آوریل کاهش دهند. اکثر آنها در این هفته قیمت های جدید را اعلام کرده و شروع به عرضه و فروش مواد کرده اند. این عامل تا به حال تأثیر جزئی بر تقاضای خارج از کشور داشته است، اما خریداران از هفته گذشته اندکی فعال تر شده اند. به گفته فعالان بازار، Formosa هنوز PVC را برای حمل و نقل آوریل به خارج از کشور ارائه نکرده است. این چهارمین ماه متوالی است که این شرکت از انجام تجارت خارج از کشور خودداری می کند.

کالای صادراتی این هفته 95 دلار در هر تن ارزان تر شد و به 780 تا 800 دلار در هر تن FAS هیوستون رسید. مشتریان ترکیه ای و مصری به ترتیب پیشنهادهای 840-850 دلاری در هر تن CFR ترکیه و 920-950 دلار در هر تن CFR مصر را برای پلیمر ایالات متحده در این هفته دریافت کرده اند. طبق گزارش ها، کشورهای اروپایی بالاترین قیمت ها را بر اساس CFR در این هفته دریافت کرده اند. بنابراین، این کالا با قیمت 960-980 دلار در هر تن CIF Antwerp در دسترس بوده است. قیمت نقدی اتیلن در ابتدای هفته به 26.5 ¢ / پوند (584 دلار / تن) FD Mont Belvieu افزایش یافت و تا پایان آن به ¢ ¢ 22 / پوند (484 دلار / تن) FD Mont Belvieu رسید که مطابق با عرضه بیشتر بود. قیمت‌های صادراتی اتیلن در این هفته به ¢29.0-30.0/lb (639-661$/t) FOB USG افزایش یافته است.

قیمت پی وی سی صادراتی بر اساس FAS هیوستون هفته آینده ثابت خواهد ماند. قیمت‌های CFR از مقصدی به مقصد دیگر متفاوت است، به دلیل نرخ‌های مختلف حمل‌ونقل و تمایل فروشندگان برای افزایش حاشیه سود. فعالیت خرید ممکن است اندکی بهبود یابد، اما تقاضا به دلیل مشکلات اقتصادی در سراسر جهان و رقابت تامین کنندگان آسیایی پایین خواهد ماند. محلی‌ها امیدوارند که قیمت‌های پی‌وی‌سی صادراتی کمتر تقاضا را در ماه آینده بهبود بخشد.

ارسال نظر