کد خبر : 47051

محموله‌های نفت خام ونزوئلا هفته آینده به آمریکا می‌رسند

در پی کاهش برخی تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا در سال گذشته، شورون در حال افزایش تولیدات در پروژه مشترک خود با شرکت دولت پی‌دی‌وی است.

محموله‌های نفت خام ونزوئلا هفته آینده به آمریکا می‌رسند

پتروتحلیل-همزمان با تعدیل تحریم‌های آمریکا محموله‌ای 800 هزار بشکه‌ای از ونزوئلا بارگیری شده و هفته آینده در پالایشگاه 369 هزار بشکه در روز شورون در پاسکاگولا میسیسیپی تخلیه می‌شود.

بر اساس داده‌های کشتیرانی ورتکسکا، نفتکش افرامکس Caribbean Voyager در روز 7 ژانویه 380 هزار بشکه از نفت ارتقا یافته مری را از پایانه خوزه ونزوئلا بارگیری کرده و بر طبق برنامه در 18 ژانویه در پاسکاگولا بار خود را تخلیه خواهد کرد.

نفتکش Sealeo نیز پس از بارگیری کشتی به کشتی محموله 380 هزار بشکه نفت خام مری در پایانه فراساحلی خوزه، بار خود را در زمان مشابه به مقصد مشابه تحویل خواهد داد. این بندر محموله‌های نفت خام حاصل از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت شورون و شرکت دولتی پی‌دی‌وی را مدیریت می‌کند.

دیگر منابع نیز ارسال این محموله‌ها به پالایشگاه شورون را تایید کرده‌اند که مجهز به فرآوری نفت خام سنگین می‌باشد.

در پی کاهش برخی تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا در سال گذشته، شورون در حال افزایش تولیدات در پروژه مشترک خود با شرکت دولت پی‌دی‌وی می‌باشد.

اما مشکلات زیرساختی ناشی از سال‌ها سهل‌انگاری صادرات را کند کرده است. این امر در کنار کمبود لایروبی در دریاچه ماراکایبو، نزدیک قدیمی‌ترین منطقه تولید نفت ونزوئلا در غرب پایانه خوزه، نفتکش‌ها را مجبور به انتقال کشتی به کشتی و دیگر اقدامات کرده است.

منبع شورون گفت که این شرایط صادرات ما را به تعویق نیانداخته اما جلوی «استفاده از حداکثر ظرفیت نفتکش با میزان 250 هزار بشکه در هر کشتی» را در دریاچه ماراکایبو می‌گیرد. انتقال‌های کشتی به کشتی نزدیک پالایشگاه آموای شرکت پی‌دی‌وی با ظرفیت اسمی 635 هزار بشکه در روز در ایالت فالکون، نزدیک بندر پونتا کاردون صورت می‌گیرد. اما به گفته دیگر منابع این شرایط موجب محدودیت زمانی می‌شوند.

نفتکش Beauty One که در سال 1993 ساخته شده، و پیش از این با گذر از کانال‌های کم‌عمق‌تر دریاچه ماراکایبو، نفت خام آسفالتی پتروبوسکان را در طی عملیات کشتی به کشتی به نفتکش بزرگتری انتقال می‌داد، احتمالاً در طی این زمان مورد استفاده قرار گرفته است. نفتکش Kerala که تحت کنترل شرکت شورون می‌باشد، در دریاچه ماراکایبو در انتظار فرمان است.

بگفته تحلیل‌گران آراگاس، نفتکش‌های غول پیکر توان حرکت در دریاچه ماراکایبو را ندارند زیرا این دریاچه از سال 2015 لایروبی نشده است.

یکی از منابع اتاق نفت ونزوئلا گفت: «بدون شک باید تعمیر و نگهداری کانال دریاچه را از سر بگیریم.» «سابقاً این اتفاق همیشه صورت می‌گرفت.»

منابع شورون در آمریکا و پی‌دی‌وی در کاراکاس از اظهار نظر در این رابطه خودداری کردند.

ارسال نظر