کد خبر : 46987

قیمت‌های پیشنهادی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن نوامبر به چین و جنوب شرق آسیا خبر از روند کاهشی مضاعف در آینده می‌دهند

تقاضای ضعیف منطقه‌ای برای محموله‌های وارداتی همزمان با ضعف ارزهای داخلی در برابر دلار آمریکا، طوفان اقتصاد کلان، و اثر سرریز از روند کاهشی بازار چین، قیمت‌های جدید را پایین کشیده‌اند.

قیمت‌های پیشنهادی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن نوامبر به چین و جنوب شرق آسیا خبر از روند کاهشی مضاعف در آینده می‌دهند

پتروتحلیل-عرضه‌کنندگان منطقه‌ای و خارجی پلی‌اولفین، قیمت‌های نوامبر خود به چین و جنوب شرق آسیا را با روندی ثابت تا کاهشی ارائه کرده‌اند. آن‌ها دلیل این سیاست‌گذاری قیمتی را تقاضای ضعیف از این بازارها عنوان کردند، اگرچه، عرضه محموله‌های وارداتی همزمان با تعطیلی واحدها محدود می‌باشد.

بازار پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن چین اکتبر را با روند کاهشی به پایان رساندند

پس از روند بهبود کوتاه‌مدت در دوره پسا تعطیلات در اوایل اکتبر، بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن چین پس از چند روز تضعیف شده و تا کنون در همان محدوده باقی مانده‌اند. تعهد چین به سیاست کووید صفر جو خرید این کشور را تحت تاثیرات منفی قرار داده، و همزمان با افت قیمت‌های معاملات آتی دالیان، خریداران در حالت به گوش به زنگ مانده‌اند.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ سعودی با تایید روند کاهشی در جو بازار، قیمت‌های نوامبر خود را کاهش داد. تولیدکننده قیمت‌های جدید فیلم پلی‌اتیلن سبک خود را با کاهش 50 دلاری در میزان 1090 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف چین، نقدی) ارائه داد، در حالی که قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین و فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی او در میزان 970 دلار در هر تن با شرایط یکسان، ثابت بودند. همچنین قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن با شرایط یکسان در مقایسه با ماه گذشته 10 دلار کاهش یافته و در میزان 940 دلار در هر تن قرار گرفتند.

یکی از عوامل بازار اظهار داشت: «تعداد پیشنهادات وارداتی به دلیل سازماندهی مجدد واحدها محدود می‌باشد، اما همزمان با بازگشت این واحدها، تعداد پیشنهادات نیز افزایش خواهد یافت. بازار چین پس از تعطیلات شاهد خرید عصبی بود. اگرچه، تصمیم چین برای تداوم سیاست‌های کووید صفر، تقاضا را تحت تاثیرات منفی قرار داده است. ما در رابطه با دورنمای باقی سال محتاط هستیم.» 

قیمت‌های فیلم پلی‌اتیلن سبک غرب آسیایی در هفته گذشته در میزان 1080 تا 1090 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف چین، نقدی) قرار گرفتند، در حالی که قیمت‌های فیلم پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک خطی با شرایط یکسان در میزان 950 تا 970 دلار در هر تن ایستادند. در مقایسه با دو هفته گذشته، قیمت‌های فیلم پلی‌اتیلن سنگین روند ثابتی را طی کرده، در حالی که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی در مقیاس هفتگی 10  تا 40 دلار کاهش یافتند.

همچنین قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا و تزریقی در هفته گذشته با روندی ثابت تا 10 دلار کاهشی در مقایسه هفتگی در میزان 910 تا 940 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف چین، نقدی) قرار گرفتند.

قیمت‌های پلی‌اولفین جنوب شرق آسیا در برابر ضعف تقاضا تسلیم شدند

معامله‌کنندگان در جنوب شرق آسیا به مانند چین، قیمت‌های پایین‌تری از تولیدکنندگان منطقه‌ای و غرب آسیایی دریافت کرده‌اند.

تقاضای ضعیف منطقه‌ای برای محموله‌های وارداتی همزمان با ضعف ارزهای داخلی در برابر دلار آمریکا، طوفان اقتصاد کلان، و اثر سرریز از روند کاهشی بازار چین، قیمت‌های جدید را پایین کشیده‌اند.

یکی از تاجران منطقه‌ای گفت: «با توجه به روند کاهشی بازارهای چین و چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهانی، بر این باوریم که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت فضای مضاعفی برای روند نزولی دارند. شاید در این ماه، خرید از بازار داخلی را به جای بازار وارداتی در نظر گرفته تا از نوسانات نرخ ارز اجتناب کنیم.»

پلی‌اتیلن صادرات مجدد از چین در ویتنام در دسترس می‌باشد اما قیمت‌ها همچنان رقابتی نیستند

در چند هفته گذشته معامله‌کنندگان پلی‌اتیلن ویتنامی خبر از حضور محموله‌های صادرات مجدد پلی‌اتیلن در بازار خود داده‌اند. اگرچه، قیمت این محموله‌ها آنقدری رقابتی نیست تا موجب تحریک خریداران شود.

یکی از تاجران ویتنامی پیشنهادی برای محموله صادرات مجدد سعودی از چین با قیمت 1030 دلار در هر تن برای فیلم پلی‌اتیلن سنگین و 1050 دلار در هر تن برای پلی‌اتیلن سبک خطی (سی‌آی‌اف ویتنام، نقدی) دریافت کرد. این تاجر همچنین گزارش داد که پیشنهادات قیمتی دریافتی آن‌ها از تولیدکننده بزرگ سعودی برای فیلم پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سبک خطی و فیلم پلی‌اتیلن سنگین به ترتیب در میزان 1200 دلار در هر تن، 1070 تا 1080 دلار در هر تن و 1060 دلار در هر تن (همگی سی‌آی‌اف ویتنام، نقدی) قرار دارند.

وی افزود: «پیشنهادات صادرات مجدد چینی رقابتی نیستند، و ما بر این باوریم که این پیشنهادات در ایام آتی اصلاح نزولی خواهند شد.»

ارسال نظر