کد خبر : 46986

سانسرز: بازار متانول چین شاهد نوسانات و روند نزولی بود

احتمال می‌رود حمایت زغال سنگ در کوتاه‌مدت تضعیف شده، و ناهمخوانی عرضه و تقاضا در کوتاه‌مدت به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران سانسرز، احتمالاً بازار متانول چین در ماه نوامبر ضعیف خواهد بود.

سانسرز: بازار متانول چین شاهد نوسانات و روند نزولی بود

پتروتحلیل-بازار داخلی متانول چین در ماه اکتبر، اوج‌گیری یک‌جانبه داشت. بر اساس داده‌های سانسرز، قیمت متانول داخلی شرق چین در اوایل اکتبر در میزان 3012 رنمینبی در هر تن و در اواخر آن در میزان 2790 رنمینبی در هر تن بود. قیمت‌ها در این ماه با حداکثر دامنه نوسان 14.07 درصد، 7.38 درصد در مقیاس ماهانه و  16.72 درصد در محاسبات سالیانه افت کردند.

در اوایل اکتبر، بازار داخلی متانول شرق چین عقب‌نشینی کرد. پیش از تعطیلات روز ملی به دلیل دسترسی‌پذیری کالا، محدودیت عرضه و وجود تقاضا در برخی مناطق، قیمت متانول داخلی اوج‌گیری قابل توجهی داشت و قیمت بندر مرز 3000 رنمینبی در هر تن را شکست. با افزایش محموله‌های وارداتی و ذخایر در برخی مناطق، و همچنین مصرف ذخایر پیش از تعطیلات در حوزه پایین‌دستی در دوره پسا تعطیلات، روند بازار متانول معکوس شد. بعد از ایام جشن، بازار داخلی متانول به روند نزولی یک‌جانبه خود ادامه داد، و پیشنهادات قیمتی تولیدکنندگان نیز به دفعات کاهش یافت. جو بازار آرام بود.

در ابتدای اکتبر، بازار داخلی متانول شرق چین و قیمت‌های نفت خام در شوک بازار اوج گرفتند، و قیمت‌های زغال سنگ هزینه‌های تولید را مورد حمایت قرار داد. در رابطه با کالاهای نقدی، عرضه در بازار داخلی افزایش یافت و بازار بندر عمدتاً مشغول کاهش ذخایر خود بود. جو بازار داخلی متانول مناسب بود. گستره پیشنهادات قیمتی در برخی مناطق در محدوده باریکی تطبیق یافت، اما این گستره قیمتی بزرگ نبود. وضعیت معاملات ثابت بود.

در نیمه دوم اکتبر، محموله‌های جدید برخی از واحدها ارسال شد، شرایط لجستیک محدود بود، نرخ‌های باربری افزایش یافت، شرایط مشتریان پایین‌دستی در حالت معمول بود، و در مجموع بازار متانول مجدداً افت کرد.

در رابطه با بازارهای خارجی، قیمت نهایی متانول جنوب شرق آسیا در 31 اکتبر در میزان 367.50 تا 368.50 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر) قرار گرفت. بازار متانول خلیج آمریکا کار خود را با قیمت 99.75 تا 100.75 سنت در هر گالن به پایان رساند؛ همچنین قیمت نهایی بازار متانول فوب روتردام با صعود 0.25 یورویی، در میزان 346.50 تا 347.50 یورو در هر تن قرار گرفت.

همچنین تعدادی از واحدها شامل شین‌شیانگ ژانگشین با ظرفیت 300 هزار تن در سال، سیچوان داکسینگ با ظرفیت 200 هزار تن در سال، جینگمن یینگده با ظرفیت 500 هزار تن در سال، چینگهای ژانگائو با ظرفیت 600 هزار تن در سال، یوانژینگ مغولستان داخلی با ظرفیت 1 میلیون تن در سال، و سالیج مغولستان داخلی با ظرفیت 330 هزار تن در سال در ماه نوامبر مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت.

احتمال می‌رود حمایت زغال سنگ در کوتاه‌مدت تضعیف شده، و ناهمخوانی عرضه و تقاضا در کوتاه‌مدت به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران سانسرز، احتمالاً بازار متانول چین در ماه نوامبر ضعیف خواهد بود.

ارسال نظر