کد خبر : 46982

سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های پیورسایکل تکنولوژیز و اس‌کی جیو در ساخت واحد بازیافت پلی‌پروپیلن در آسیا

این واحد که در حال حاضر انتظار می‌رود در نیمه دوم 2025 به بهره‌برداری برسد، خوراک پلاستیک ناخالص را به رزین بازیافتی فوق خالص تبدیل خواهد کرد که می‌تواند بی‌نهایت مورد استفاده مجدد و بازیافت قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های پیورسایکل تکنولوژیز و اس‌کی جیو در ساخت واحد بازیافت پلی‌پروپیلن در آسیا

پتروتحلیل-شرکت‌های اس‌کی جیو - شرکت پیشرو کره‌ای در تولید پلی‌پروپیلن - و شرکت پیورسایکل، قرارداد سرمایه‌گذاری مشترکی برای ساخت اولین واحد بازیافت پلی‌پروپیلن در آسیا امضاء کردند.

این دو شرکت در طی این قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک، واحد بازیافت پلاستیکی در اولسان با ظرفیت 60 هزار تن در سال خواهند ساخت. این واحد که در حال حاضر انتظار می‌رود در نیمه دوم 2025 به بهره‌برداری برسد، خوراک پلاستیک ناخالص را به رزین بازیافتی فوق خالص تبدیل خواهد کرد که می‌تواند بی‌نهایت مورد استفاده مجدد و بازیافت قرار گیرد.

هر شرکت دارای سهم مالکیت مساوی 50/50 خواهد بود. شرکت اس‌کی جیو در طی این سرمایه‌گذاری مشترک، قابلیت‌های بازاریابی مرتبط با توسعه بازار، استراتژی، و فروش خود را ارائه خواهد کرد، در حالی که شرکت پیورسایکل، فناوری بازیافت خالص ثبت شده به نام این شرکت و همچنین قابلیت‌های فنی خود را سهیم خواهد شد. شرکت پیورسایکل دارای توانایی منحصر به فرد حذف بو، رنگ و دیگر ناخالصی‌ها از خوراک پسماند پلی‌پروپیلن، و تبدیل آن به رزین بازیافتی فوق خالصی می‌باشد که به واسطه آن این رزین بازیافتی می‌تواند بارها مورد استفاده قرار گیرد. شرکت پیورسایکل در حال تکمیل اولین واحد تصفیه خود در اوهایو بوده، و در اوایل سال جاری پروژه جدیدی را در جورجیا آغاز کرد.

بعد از امضای پروژه مشترک، این دو شرکت بر اساس برنامه‌ها تا تکمیل این واحد در سال 2025 پیش خواهند رفت. در صورتی که پیورسایکل قصد توسعه در منطقه آسیا را داشته باشد، بر مبنای حقوق اولیه مورد توافق، شرکت اس‌کی جیو نیز در آن پروژه توسعه سهیم خواهد بود. انتظار می‌رود این توافق‌نامه دامنه بازار جهانی اس‌کی جیو را گسترش دهد.

شرکت اس‌کی اینویشن بخشی از گروه تولیدی کره‌ای اس‌کی گروپ می‌باشد، که اخیراً زیر مجموعه آن شرکت اس‌کی اکوپلنت، دو شرکت دی‌وای اینادز و دی‌وای پلیمر که پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی تولید می‌کنند را به تملک خود در آورد.

همچنین یکی دیگر از واحدهای این گروه تولیدی، شرکت اس‌کی کمیکال، با شرکت چینی شویه اینوایرومنتال تکنولوژی برای ساخت واحد بازیافت شیمیایی پلی‌اتیلن ترفتالات در چین به توافق رسیده، و انتظار می‌رود این واحد جدید در سال 2024 به بهره‌برداری برسد.

همچنین باید به طور مجدد اشاره کنیم که شرکت اس‌کی کمیکال کره در 10 دسامبر 2020، واحد کراکر بخار پایه نفتا شماره 1 خود را به دلیل فرسودگی برای همیشه تعطیل کرد. این واحد کراکر بخار دارای ظرفیت تولید 200 هزار تن در سال اتیلن و 140 هزار تن در سال پروپیلن بود. فعالیت واحد شماره 2 این شرکت به حالت معمول خود ادامه خواهد داشت. واحد کراکر شماره 2 این شرکت دارای ظرفیت تولید 660 هزار تن در سال اتیلن، 350 هزار تن در سال پروپیلن، و 110 هزار تن در سال بوتادین می‌باشد.

ارسال نظر