کد خبر : 46977

سرخوشی شرکت‌های نفت همزمان با گذر درآمدها از پیش‌بینی‌ها

دو برابر شدن سهام توتال‌انرژیز در پروژه فراساحلی لبنان پس از این که شرکت نواتک روسیه از سهام 20 درصدی خود در بلوک 09 فراساحلی لبنان صرف نظر کرد، شرکت فرانسوی توتال‌انرژیز به صورت موقت کنترل بیشتر پروژه را در دست گرفته، و به طور بالقوه در مرحله بعدی در شرکت قطر انرژی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

سرخوشی شرکت‌های نفت همزمان با گذر درآمدها از پیش‌بینی‌ها

پتروتحلیل-در فصل درآمدی شگفت‌آور، تقریباً عملکرد تمام شرکت‌های بزرگ نفت از انتظارات فراتر رفته و آن‌ها به سهام‌داران خود با سود سهام بیشتر و بازخرید آن پاداش می‌دهند، و در این بین کاخ سفید از این شرایط ناراحت است.

عایدی‌های قابل توجه شرکت‌ها جان تازه‌ای به بازارهای نفت بخشیده است، و همزمان شرکت‌های بزرگ نفتی به سیاست‌های خود مبنی بر افزایش سود سهام و تسریع بازخرید آن پایبند هستند. احتمالاً این شرایط پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای باب میل کاخ سفید نباشد، زیرا موجی از خوش‌بینی، قیمت‌های نفت را حمایت کرده، و همزمان قیمت‌های نفت برنت در حال گذر از مانع روانی و دسترسی به 100 دلار در هر بشکه هستند. به نظر می‌رسد مشکلاتی که در اوایل هفته ناگهان پدیدار شدند - نرخ‌شکنی گسترده دارایی‌های چینی همزمان با انتخاب مجدد شی جین‌پینگ، محدودیت افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و بسیاری دیگر - در حال حاضر از یاد رفته‌اند.     

آژانس بین‌المللی انرژی تصویری بلندمدت را برای سوخت‌های فسیلی ترسیم کرد آژانس بین‌المللی انرژی در نسخه 2022 چشم‌انداز انرژی جهانی خود به اوج‌گیری تقاضای همه سوخت‌های فسیلی در حدود 2030 اشاره کرد، که این امر به خصوص برای گاز طبیعی غافگیرکننده است، زیرا پیش از این به عنوان پلی سوختی به سمت آینده‌ای سبزتر ترسیم شده بود. 

پیش‌بینی بانک جهانی از افت قیمت‌های انرژی بانک جهانی پیش‌بینی کرد قیمت‌های انرژی جهانی بعد از اوج‌گیری عظیم در سال جاری، 11 درصد در سال 2023 افت کرده، و همچنین قیمت‌های برنت در میزان 92 دلار در هر بشکه قرار گیرند، و بر اساس این پیش‌بینی‌ها قیمت‌های گاز طبیعی و زغال سنگ در سال آتی همزمان با رشد ضعیف‌تر کاهش خواهند یافت. 

افزایش احتمال اعتصابات ریلی آمریکا پس از اینکه دومین اتحادیه صنفی کارگران ریلی توافق‌نامه آزمایشی ملی حاصل‌شده در اواسط سپتامبر را رد کرد، احتمال مشاهده اعتصاب ریلی در ماه دسامبر مجدداً در حال افزایش است، که همین امر به طور بالقوه 30 درصد از محموله‌های آمریکایی را به خطر می‌اندازد. 

تشدید کمبود گازوئیل در آمریکا همزمان با حضور ذخایر فرآورده‌های تقطیر آمریکا در کمترین سطوح خود از زمان جمع‌آوری داده‌های هفتگی از سال 1982 توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با میزان 106 میلیون بشکه، قیمت‌های گازوئیل در ماه‌های زمستان سیر صعودی قابل ملاحظه‌ای را شاهد خواهند بود، مگر این‌که مصرف کاهش یابد.

سازمان ملل: احتمالاً قادر به توقف گرمایش جهانی نخواهیم بود سازمان ملل پیش از کوپ‌27 در ماه آتی گفت، هیچ «مسیر مطمئنی» برای محدود کردن اوج‌گیری دمای جهانی تا 1.5 درجه سانتیگراد بالای سطوح ماقبل صنعتی شدن در دیدرس نیست، و با روند فعلی باید خود را برای اوج‌گیری 2.8 درجه سانتیگرادی دما آماده کنیم.      

قیمت‌های بالای انرژی فضا را برای بازگشت نفتکش‌های دوگانه‌سوز فراهم کرد در مواجهه با قیمت‌های بسیار بالای گاز طبیعی، همزمان با رسیدن قیمت‌های اِل‌اِن‌جی JKM به 70 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو در سال جاری، علاقه شرکت‌های کشتیرانی به نفتکش‌های دوگانه‌سوزی که می‌توانند با اِل‌اِن‌جی و گازوئیل کار کرده و هزینه‌های سوختگیری آن‌ها را پوشش دهند، افزایش یافته است. 

دو برابر شدن سهام توتال‌انرژیز در پروژه فراساحلی لبنان پس از این که شرکت نواتک روسیه از سهام 20 درصدی خود در بلوک 09 فراساحلی لبنان صرف نظر کرد، شرکت فرانسوی توتال‌انرژیز به صورت موقت کنترل بیشتر پروژه را در دست گرفته، و به طور بالقوه در مرحله بعدی در شرکت قطر انرژی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. 

آلمان‌ها علاقه‌ای به سهم چینی‌ها در بندر کلیدی ندارند دولت آلمان به شرکت کشتیرانی دولتی Cosco اجازه خرید 24.9 درصد از سهام پایانه بندری هامبورگ را داد، که همین امر به واسطه تقویت نفوذ پکن بر آلمان، موجب نارضایتی گسترده دولت شده است. 

دولت آمریکا قصد دارد اورانیوم خود را استخراج کند از آنجایی که شرکت‌های هسته‌ای ایالات متحده همچنان به اورانیوم روسیه و قزاقستان وابسته هستند، دولت بایدن به دنبال استراتژی افزایش استخراج داخلی می‌باشد - IRAپیش از این 700 میلیون دلار به تولید اورانیوم غنی‌سازی شده درصد پایین با خلوص بالا اختصاص داده است.

هدیه گویانی‌ها ادامه دارد غول نفتی آمریکایی شرکت اکسان‌موبیل، دو چاه جدید در بلوک Stabroek گویان به ثبت رساند. 

نامیبیا در نظر دارد به اوپک بپیوندد در پی خبر دست کم دو اکتشاف بزرگ در مناطق فراساحلی نامیبیا، شامل ونوس از سوی توتال انرژیز و گراف از سوی شرکت شل، که هر دوی آن‌ها به طور بالقوه یافته‌های چندین میلیارد بشکه‌ای هستند، نامیبیا می‌تواند پیوستن به اوپک در سال‌های آتی را در نظر داشته باشد. 

ونزوئلا در را برای خروج شرکای پروژه‌های مشترک گشود ونزوئلا به شرکای خود در شرکت ملی نفت کشور اعلام کرده، آن‌هایی که از پرداخت بدهی‌های گذشته و سود‌های سهام خودداری می‌کنند می‌توانند از کشور بروند - تا کنون تنها تنها سه شرکت بزرگ شامل شورون، اِنی و رپسول در کشور باقی مانده‌اند.

رئیس جمهور بایدن شل را برگزید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به افزایش 15 درصدی سود سهام شرکت نفت شل و تداوم برنامه بازخرید سهام آن، این شرکت واقع در بریتانیا را برای انتقال سود سهام‌داران به جای کاهش قیمت‌های بنزین، برگزید. 

امیدواری فرانسه برای بهبود تولیدات هسته‌ای در سال 2023دولت فرانسه شرکت دولتی ای‌دی‌اف را موظف کرده تا به زودی به طور کامل ملی شود، و میزان کمتری از انرژی هسته‌ای خود را زیر قیمت‌های دستوری به فروش برساند، تا با این کار به بهود ترازنامه شرکت کمک کند.

ارسال نظر