کد خبر : 46974

سانسرز: بازار پلی‌اتیلن ترفتالات داخلی چین در محدوده باریکی افول کرد

تحلیل‌گران سانسرز بر این عقیده‌اند که بازار پلی‌اتیلن ترفتالات چین در نوامبر ثابت خواهد بود.

سانسرز: بازار پلی‌اتیلن ترفتالات داخلی چین در محدوده باریکی افول کرد

پتروتحلیل-بر اساس داده‌های سانسرز، میانگین قیمت بطری پلی‌اتیلن ترفتالات در 26 اکتبر در میزان 7690 رنمینبی در هر تن قرار گرفت. قیمت پلی‌اتیلن ترفتالات در کل اکتبر به میزانی حدود 700 رنمینبی در هر تن یا 7.46 درصد نزول کرد. در حال حاضر گستره قیمتی اصلی در حدود 7700 رنمینبی در هر تن می‌باشد. عرضه و تقاضای کل بازار متعادل است. در حال حاضر شرایط عرضه عادی است، نرخ بهره‌برداری ثابت بوده، و صنایع پایین‌دستی تنها به خرید احتیاج دارند.

از 7 سپتامبر تا 10 روز ابتدایی اکتبر قیمت‌های بطری پلی‌اتیلن ترفتالات محدود و ضعیف بود. در حال حاضر میانگین قیمتی این کالا در حدود 8800 رنمینبی در هر تن می‌باشد. شرایط کلی این بازار محدود و ضعیف بوده، و در مقایسه با 1 سپتامبر 1.79 درصد افت کرده است. در حال حاضر، تمرکز مذاکرات ضعیف، حجم محموله‌های بازار در حالت متوسط، جریان لجستیک روان، و قیمت پلی‌اتیلن ترفتالات داخلی محدود و ضعیف می‌باشد، و در مقایسه با هفته گذشته اندکی کاهش یافته است.

در حال حاضر نرخ بهره‌برداری بازار عادی، لجستیک روان، جو معاملاتی در حالت معمول، فضای مذاکرات نسبتاً خوب، آمادگی پایین‌دستی در حالت معمولی است، و همزمان با عدم حمایت از سوی هزینه‌ها، تولیدکنندگان عمدتاً از سود صرف نظر کرده و سفارش می‌گیرند. همچنین قیمت‌ها با روند نزولی در طی هفته در حدود 8900 رنمینبی در هر تن قرار گرفتند. بازار پلی‌اتیلن ترفتالات در کوتاه‌مدت ثابت و ضعیف است. آخرین قیمت‌ شرکت‌ها به شرح ذیل است: جیاشان مولای تریدینگ در میزان 8800 رنمینبی در هر تن، شانگهای هاگکی پلاستیک تکنولوژی در میزان 8800 رنمینبی در هر تن، و جیانگسو سانفانگژیانگ در میزان 8900 رنمینبی در هر تن. 

از اواسط ماه تا 20 اکتبر، قیمت‌های بطری پلی‌اتیلن ترفتالات محدود و ضعیف بوده‌اند. در حال حاضر میانگین قیمت‌ها در مقایسه با هفته گذشته در حدود 400 رنمینبی در هر تن یا 5.88 درصد کاهش یافته و در میزان 7690 رنمینبی در هر تن قرار دارد. کل بازار محدود و ضعیف است. در حال حاضر، تمرکز مذاکرات پایین، محموله‌های بازار در حالت معمول، لجستیک روان، نرخ بهره‌برداری ثابت، قیمت‌‌های داخلی ضعیف و محدود، نرخ بهره‌برداری بازار در حالت نرمال، تولیدکنندگان فعال، عرضه عادی، جو معاملاتی در حالت معمول و جو مذاکراتی نسبتاً خوب می‌باشد. همچنین قیمت‌های اصلی در حدود 7700 رنمینبی در هر تن می‌باشند. آخرین قیمت شرکت‌ها به شرح ذیل است: شانگهای کویی اینادستریال در میزان 7350 رنمینبی در هر تن، چین ریسورسس در میزان 7350 رنمینبی در هر تن، و هاینان ییشنگ در میزان 7430 رنمینبی در هر تن.

شاخص کالای رابر و پلاستیک: در 25 اکتبر، شاخص رابر و پلاستیک با افت 5 واحدی از روز قبلی، افت 35.47 درصدی نسبت به بالاترین شاخص در چرخه با میزان 1060 واحد (14 مارس 2012)، و افزایش 29.55 درصدی نسبت به کمترین شاخص در چرخه با میزان 528 واحد (6 آوریل 2020) در میزان 684 واحد قرار گرفت. (نکته: این چرخه به تاریخ 1 دسامبر 2011 تا کنون اشاره دارد.)

تحلیل‌گران سانسرز بر این عقیده‌اند که بازار پلی‌اتیلن ترفتالات چین در نوامبر ثابت خواهد بود.

ارسال نظر