کد خبر : 46971

سانسرز: در شرایط معمول تقاضا و افزایش عرضهْ بازار پلی پروپیلن چین تضعیف شد

بر اساس انتظار، بازار کوتاه‌مدت پروپیلن تحت سلطه روند ضعیف خواهد بود. با توجه به تداوم بهره‌وری اندک صنعت پروپیلن، احتمالاً فضای نزولی محدودی در پیش روی بازار باشد.

سانسرز: در شرایط معمول تقاضا و افزایش عرضهْ بازار پلی پروپیلن چین تضعیف شد

پتروتحلیل-بر اساس داده‌های سانسرز، بازار پلی‌پروپیلن در اواسط اکتبر افت کرد، و قیمت‌های نقدی برندهای کشش مفتول کاهش یافتند. قیمت‌ برند تی‌30‌اس (کشش مفتول) تولیدکنندگان و تاجران داخلی در 22 اکتبر با افت 1.84 درصدی در مقایسه با میانگین قیمتی اوایل ماه در میزان 8008.33 رنمینبی در هر تن قرار گرفت.

زنحیره صنعتی: در صنایع بالادستی، قیمت‌های داخلی پروپیلن (شاندونگ) در میزان 7400 تا 7450 رنمینبی در هر تن شناور بوده، و قیمت‌ها در محدوده باریکی به سیر نزولی ادامه می‌دهند. جو تجارت و سرمایه‌گذاری بازار در حالت معمول قرار داشته، و شرکت‌ها برای تحریک تحویل کالا، محموله‌های خود را با سود مشخصی به فروش می‌رسانند. قیمت‌های نفت خام در اواسط اکتبر کاهش یافت و حمایت هزینه‌ای نیز در پی آن تضعیف شد. عملکرد صنعت شیمیایی در نیمه دوم اکتبر همزمان با افت و خیز برخی از قیمت‌ها در حالت میانگین قرار داشت، و همین امر جو صنعت را تحت فشار قرار داد. فعالیت خرید و فروش در بازار ضعیف بود، و میل به تقاضای پروپیلن افت کرد. بر اساس انتظار، بازار کوتاه‌مدت پروپیلن تحت سلطه روند ضعیف خواهد بود. با توجه به تداوم بهره‌وری اندک صنعت پروپیلن، احتمالاً فضای نزولی محدودی در پیش روی بازار باشد.

قیمت‌های پروپیلن افت کردند، حمایت هزینه‌ای نفت خام تضعیف شد، و در پی آن حمایت‌ها از پلی‌پروپیلن نیز کاهش یافت. در رابطه با عرضه بازار، مقیاس تأمین و نگهداری بسپارش پلی‌پروپیلن در نیمه اول ماه به تدریج کاهش یافت، و در این هفته، این مقیاس به یک پنجم رسید، و همزمان با افزایش نرخ بهره‌برداری، عرضه نقدی نیز اوج گرفت. در رابطه با موجودی‌ها، موجودی انبار‌های نفت در این هفته با افتی اندک نسبت به هفته گذشته در میزان 750 هزار تن ایستاد، و همچنین شرایط موجودی‌های کلی و شرکت‌های پایانه‌ای مناسب بود. در رابطه با تقاضا، در حال حاضر، در فصل مرسوم اوج تقاضا هستیم، و هضم فصلی و بهره‌برداری موجودی‌ها در شرایط خوبی قرار دارد، اما شرایط بازار پایین‌دستی مناسب نیست، و همزمان با ضعف موجودی شرکت‌های بافت پلاستیک و پلی‌پروپیلن جهت‌یافته دو محور، شرکت‌های پایانه‌ای نیز ضعیف‌تر می‌شوند. جو بازار جالب نیست، و روند آن عمدتاً نزولی می‌باشد.

همچنین قیمت‌های نقدی پلی‌پروپیلن فایبر در 22 اکتبر کاهش یافتند. قیمت برند زد30‌اس تولیدکنندگان و تاجران داخلی با افت 1.83 درصدی در مقایسه با میانگین قیمت‌های اوایل ماه و با افت 14.21 درصدی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته در میزان 8050 رنمینبی در هر تن قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود در کوتاه‌مدت، محموله‌های پلی‌پروپیلن غیربافتی پایین‌دستی به میزان محدودی افزایش یافته، حاشیه سود پارچه اسپان باند در حالت میانگین قرار گرفته و تقاضای شرکت‌های پایانه‌ای ثابت باشد. سرعت هضم محصولات نهایی غیربافتی در حالت میانگین قرار دارد. به طور کلی، حمایت از مصرف همچنان در حال پیشرفت است. شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کالاها را برای تجدید ذخایر پلی‌پروپیلن فایبر تهیه کنند. تحویل و سرمایه‌گذاری مواد فایبر در حالت معمول قرار داشته، و بازار فیبر عمدتاً به کف خود رسیده است. احتمال می‌رود این بازار در کوتاه‌مدت همچنان با شرایط جدید تطبیق پیدا کند.

 

همچنین بازار پلی‌پروپیلن دمش مذاب اخیراً افت کرده است. میانگین قیمت‌های مواد دمش مذاب در 22 اکتبر با افت 1.1 درصدی در مقایسه با میانگین قیمت‌های اوایل ماه و افت 10.74 درصدی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته در میزان 9 هزار رنمینبی در هر تن ارزیابی شد. در رابطه با وقایع سلامت بین‌المللی، شرایط جاری در کشورهای مختلف همچنان خوش‌بینانه نیست، البته شرایط اپیدمی در کشورهای همسایه چین اخیراً تا مقداری بهبود یافته است. بعد از جشن ملی، بخش‌هایی از کشور به طور جزئی بهبود یافتند، فشار پیشگیری اپیدمی شدید نبود، و تقاضای مواد پارچه پزشکی دمش مذاب محدود بود. تقاضای داخلی و خارجی کمک قابل توجهی به شرایط نکرده، و حمایت از قیمت‌های نقدی ضعیف است. موجودی مواد دمش مذاب در بازار کافی است، و همچنین اشباع این مواد و صنایع لباس در بازار بالا می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود بازار آتی پلی‌پروپیلن دمش مذاب در حالت انتظار باشد.

بگفته تحلیل‌گران سانسرز، جو کلی بازار پلی‌پروپیلن در هفته گذشته افت کرد، مواد خام پروپیلن تضعیف شد، قیمت‌های نفت معاملات آتی ضعیف بود، و همچنین حمایت هزینه‌ای پلی‌پروپیلن کاهش یافت. شرکت‌های پایانه‌ای به کالا احتیاج دارند. اگرچه تاثیر فصل اوج تقاضا انتظارات را برآورده نکرده، همچنان نقش مهمی در حمایت از بازار ایفا می‌کند. موجودی کلی انبارهای پلی‌پروپیلن ثابت تا کاهشی است، هر دو خریداران و فروشندگان به طور محتاطانه فعالیت می‌کنند، و معاملات در محل باید بهبود یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود بازار پلی‌پروپیلن در کوتاه‌مدت ضعیف باشد.

ارسال نظر