کد خبر : 46951

اتحادیه اروپا متانول و پلی‌اتیلن را به لیست تحریم‌های روسیه اضافه کرد

اضافه کردن متانول به این لیست اتفاق قابل توجهی بود، زیرا روسیه با صادرات سالانه 2 میلیون تن از این محصول، عمدتاً به اتحادیه اروپا، یکی از عرضه‌کنندگان اصلی آن است.

اتحادیه اروپا متانول و پلی‌اتیلن را به لیست تحریم‌های روسیه اضافه کرد

پتروتحلیل-متانول و پلی‌اتیلن در میان مواد شیمیایی اصلی هستند که در آخرین لیست تحریمی اتحادیه اروپا بر صادرات روسیه به این منطقه، اضافه خواهند شد.

وزرای دارایی گروه 7 در ماه سپتامبر برنامه‌هایی را در جهت ممنوعیت خدمات رسانی به حمل و نقل دریایی روسیه برای انتقال نفت خام و محصولات نفتی با محوریت سقف قیمتی، تدارک دیدند.

کمیسیون اروپا - بدنه اجرایی اتحادیه اروپا - هشتمین بخش تحریم‌ها بر صادرات روسیه به این منطقه را با تمرکز بر محصولات نهایی فولاد، وسائل نقلیه، پلاستیک‌ها، ماشین آلات و لوازم، و برخی محصولات شیمیایی اعلام کرد.

در پی آخرین اطلاعیه، چارچوب قانونی برای سقف قیمتی پیشنهادی بر نفت خام و محصولات نفتی روسیه تنظیم شده است.

اضافه کردن متانول به این لیست اتفاقی قابل توجهی بود، زیرا روسیه با صادرات سالانه 2 میلیون تن از این محصول، عمدتاً به اتحادیه اروپا، یکی از عرضه‌کنندگان اصلی آن است.

در حال حاضر تمام گریدهای پلی‌اتیلن در کنار تمام پلیمرهای مشتق شده از پروپیلن، استایرن و وینیل کلرید، در میان محصولات شیمیایی تحت تحریم قرار گرفتند.

تشدید تدریجی تحریم‌های صادراتی روسیه توسط کمیسیون اروپا از فوریه، جریان تجاری بسیاری از مواد شیمیایی، پلیمرها، نفت خام و محصولات پالایشی را تغییر داده است.

بعد از تغییر مسیر محصولات روسی از اروپا، چین و ترکیه از خریداران اصلی محصولات این کشور بوده‌اند.

در نکوهش رای‌گیری اخیر برگزار شده در چهار ایالت اوکراینی همجوار روسیه با عنوان «رفراندوم ساختگی»، کمیسیون همچنین در پی تدارک اقدامات قانونی برای اعمال سقف قیمتی بر نفت و محصولات نفتی روسیه، بعد از تعیین شرایط رویکرد گروه 7 در سپتامبر می‌باشد.

تحت این رویکرد ترسیم شده توسط قانون‌گذاران، ارائه خدمات دریایی به روسیه تنها در صورتی مجاز خواهد بود که نفت و محصولات نفتی در قیمت تعیین شده یا زیر آن به ائتلاف کشورهای پیوسته به سقف قیمتی ارائه شود.

هدف این اقدامات جلوگیری از بهره‌وری دولت روسیه و تولیدکنندگان مستقر در آن از قیمت‌های بالای انرژی در ایام کنونی می‌باشد، که به واسط اقدام اعضای اوپک پلاس در هفته گذشته (کاهش تولیدات) تشدید شد.

محصولات اصلی تحت تحریم  

پلیمرهای اتیلن در اشکال ابتدایی

پلیمرهای استایرن در اشکال ابتدایی

پلیمرهای وینیل کلراید یا دیگر اولفین‌های هالوژن‌ دار شده، به اشکال ابتدایی

پلی استال‌ها، دیگر پلی اتر‌ها و رزین‌های اپوکساید، به اشکال ابتدایی؛ پلی کربونات‌ها، رزین‌های آلکید، استرهای پلی آلیل و دیگر انواع پلی استرها، به اشکال ابتدایی

پلی‌آمیدها در اشکال ابتدایی

استایرن

پلی‌استایرن در اشکال ابتدایی

پلی‌وینیل کلرید به اشکال ابتدایی

لاتکس استایرن بوتادین رابر؛ لاتکس کربوکسیله استایرن بوتادین رابر

بوتادین رابر در اشکال ابتدایی یا به صورت صفحات، ورق یا نوار

متیل کلرید و اتیل کلرید

سیکلوهگزان

تولوئن

ارتو زایلن

پارازایلن

متیلن کلرید

متانول، الکل متیل

مونوبوتیل اترهای اتیلن گلیکول یا دی‌اتیلن گلیکول

سدیم هیدروکسید

فنول و نمک‌های آن

اتیلن اکسید

استرهای آکریلیک اسید

اسیدهای چرب مونو کربوکسیلیک صنعتی؛ روغن‌های تصفیه پالایشگاهی؛ الکل‌های چرب صنعتی

ارسال نظر