کد خبر : 46933

خریداران پلی‌استایرن و پی‌وی‌سی آمریکایی واردات کم‌هزینه‌تر آسیایی را زیر نظر دارند

برخی از معامله‌کنندگان پلی‌استایرن ادعا کرده‌اند که در هفته‌های آتی تخفیفات بیشتری را نیز دریافت خواهند کرد. قیمت‌های پی‌وی‌سی چین در هفته گذشته در میزان 780 تا 810 دلار در هر تن ارزیابی شده، که در مقیاس هفتگی 30 دلار در هر تن کاهش یافته، و اختلاف قیمتی قابل توجهی با محموله‌های قراردادی آمریکایی با میزان 1907 دلار در هر تن دارند.

خریداران پلی‌استایرن و پی‌وی‌سی آمریکایی واردات کم‌هزینه‌تر آسیایی را زیر نظر دارند

پتروتحلیل-خریداران آمریکایی پلی‌استایرن و پی‌وی‌سی، در حال بررسی واردات محموله‌هایی از آسیا با تخفیفات مطلوب بوده، اگرچه تاکنون همه از این مزیت بهره‌مند نشده‌اند.

قیمت پلی‌استایرن معمولی و پلی‌استایرن مقاوم آمریکایی در صورت نهایی‌سازی قراردادها به ترتیب در حدود 119 سنت در هر پوند و 130 سنت در هر پوند بوده، در حالی که براساس گزارشات محموله‌های وارداتی پلی‌استایرن شرق آسیا در حدود 5 تا 15 سنت در هر پوند نسبت به محموله‌های آمریکایی تخفیف دارند. برخی از معامله‌کنندگان پلی‌استایرن ادعا کرده‌اند که در هفته‌های آتی تخفیفات بیشتری را نیز دریافت خواهند کرد. قیمت‌های پی‌وی‌سی چین در هفته گذشته در میزان 780 تا 810 دلار در هر تن ارزیابی شده، که در مقیاس هفتگی 30 دلار در هر تن کاهش یافته، و اختلاف قیمتی قابل توجهی با محموله‌های قراردادی آمریکایی با میزان 1907 دلار در هر تن دارند.

قیمت‌های پلی‌استایرن آمریکایی، حتی در صورت رویه کاهشی برای دو ماه پشت سرهم، همچنان بالاترین قیمت‌های پلیمر در آمریکا را داشته، و در میان گران‌قیمت‌ترین در سراسر جهان هستند.

میل به پلی‌استایرن آسیایی در هفته‌های گذشته افزایش یافته، و حتی نظر تولیدکنندگان آمریکایی که نگران از دست دادن سهم بازار خود می‌باشند را نیز جلب کرده است. در حالی که اخیراً یکی از تولیدکنندگان گفت که واردات نمی‌تواند جایگزین کافی برای مصرف داخلی بوده و تجارت‌های داخلی را مختل کند، واردات در عوض می‌تواند فشار نزولی بر قیمت‌های داخلی آمریکا وارد کند.

یکی از خریداران در این هفته گزارش داد که در طی قراردادی موفق شده محموله‌ای از شرق آسیا با تخفیف 10 تا 15 سنت در هر پوند نسبت به قیمت‌های داخلی خریداری کند، که معادل صدها دلار در هر تن می‌شود. اما این امر برای پنجره نوامبر تا دسامبر بود، و دیرکرد در تحویل‌های کشتیرانی مجدداً آغاز شده است.

همچنین تخفیفات از مکان‌هایی به مانند برزیل با میزان 5 سنت در هر پوند نسبت به قیمت‌های داخلی در دسترس بود. مسائل لجستیک جذابیت خرید این محموله را برای خریدار کاهش داد، زیرا به گفته او، محموله‌های ارزان‌تر برای ما خوشایند هستند، اما همچنان زمان تحویل محموله از فاکتورهای مهم است.

قیمت‌های کاهشی پلی‌استایرن آسیا از ضعف تقاضا در سراسر منطقه نشئت می‌گیرند. یکی از معامله‌کنندگان پایین‌دستی اشاره داشت، تولیدکنندگان در مکان‌هایی به مانند ویتنام همزمان با افزایش هزینه‌های تولید مونومر استایرن، در تلاش برای یافتن سفارشات هستند. با وجود افزایش هزینه‌ها و کاهش تقاضا، تولیدکنندگان منطقه به دنبال نجات مالی از طریق صادرات به خارج هستند.

وضعیت بازار پی‌وی‌سی تا حدودی پیچیده است. در حالی که تعدادی از خریداران اخیراً نسبت به واردات محموله ابراز علاقه کرده‌اند، واردات قابل توجهی تاکنون صورت نگرفته است. در حقیقت، براساس داده‌های ردیاب تجارت جهانی (GTT)، واردات پی‌وی‌سی آمریکا در ژوئیه به کمترین خود در 14 ماه گذشته رسید.

از آنجایی که تقاضای داخلی همچنان ضعیف بوده، دلایل اساسی منتج به کاهش واردات در ژوئیه تا سپتامبر تداوم داشته است. موجودی انبار پایین‌دستی به گفته تعدادی از معامله‌کنندگان همچنان بالا بوده، در حالی که خریداران در هفته‌های آتی تنها براساس نیاز‌های اساسی خود خرید خواهند کرد.

همچنان یکی از تولیدکنندگان پی‌وی‌سی اشاره داشت که بسیاری از مشتریان آن‌ها زیرساختی برای واردات قابل توجه ندارند. اکثر مشتریان آن‌ها محموله را از طریق راه‌آهن تحویل گرفته؛ همزمان با توجه به محدودیت فضا برای جابجایی محموله‌های کشتیرانی با قطار مسافربری و قراردادن آن‌ها در سیلو پس از تحویل بار، کل چشم‌انداز دشوار می‌شود.

برای مشتریانی که توانایی یا صبر دارند، محموله‌های وارداتی بسیار جذاب هستند. محدوده قیمت‌های داخلی در صورت نهایی‌سازی قراردادها در حدود 1900 دلار در هر تن می‌باشد. همانند پلی‌استایرن، خریداران پی‌وی‌سی نیز می‌توانند با استفاده از واردات ارزان‌تر و به جای تغییر محل اتکای خود به طور کل، قیمت‌های داخلی را کاهش دهند. 

ارسال نظر