کد خبر : 46919

پالایشگاه ها و تولیدکنندگان به کاهش نرخ بهره برداری کراکر ادامه می دهند/پروپیلن بازیابی زیادی را نشان نداد

پالایشگاه ها و تولیدکنندگان به کاهش نرخ بهره برداری کراکر ادامه می دهند/پروپیلن بازیابی زیادی را نشان نداد

پتروتحلیل-تولیدکنندگان آسیایی توانسته‌اند از کاهش قیمت الفین در چهار هفته گذشته اجتناب کنند، زیرا نرخ‌های تولید پایین به طور منظم تقریباً از ابتدای ژوئن اعمال شده است. اگرچه قیمت اتیلن پس از یک جهش بزرگ، اندکی افزایش خود را در این هفته کاهش داد، قیمت پروپیلن ثابت ماند.

قیمت اتیلن در آسیا در این هفته 20 دلار در هر تن کاهش یافت و CFR چین به 960 دلار در هر تن و CFR آسیای جنوب شرقی به 950 دلار در هر تن از 21 سپتامبر رسید. زیرا اکثر خریداران معاملات خود را بسته اند. معامله گران اظهار داشتند که تقاضا برای اتیلن اکنون در شمال شرق و جنوب شرق آسیا رو به کاهش است.

برخلاف اتیلن، پروپیلن بازیابی زیادی را نشان نداد. در مقابل، CFR چین در محدوده باریک 900 دلار/تن و پایین‌تر به دلیل کاهش نرخ‌های عملیاتی پس از کاهش 5 ماهه، نوسان داشت. با این حال، در این هفته، به دلیل توقف طولانی مدت تعمیر و نگهداری در تاسیسات پیشرو PDH چین، و همچنین کاهش عرضه ناشی از تعطیلی های اخیر، CFR چین به ارزش 900 دلار در هر تن و CFR جنوب شرق آسیا به 920 دلار در هر تن رسید که 20 دلار در هر تن افزایش یافته است. توقف های برنامه ریزی شده مستمر کارخانه PDH همچنین برای مدتی از قیمت پروپیلن حمایت کرد.

در همین حال، پالایشگاه ها و تولیدکنندگان در منطقه در کره جنوبی، تایوان، ژاپن و چین به کاهش نرخ بهره برداری کراکر برای مدیریت هزینه های تولید و در عین حال محدود نگه داشتن عرضه تا سه ماهه چهارم ادامه می دهند.

ارسال نظر