کد خبر : 46857

سانسرز: روند صعودی بازار پروپیلن چین

عرضه و تقاضای پروپیلن اوج گرفت، و شرکت‌ها قیمت پروپیلن خود را افزایش دادند. اگرچه، به دلیل ذخایر بالای بازار، و با در نظر گرفتن سرعت تحویل محموله و میزان استقبال پایین‌دستی، قیمت‌ها به شکلی محتاطانه افزایش یافتند.

سانسرز: روند صعودی بازار پروپیلن چین

پتروتحلیل-براساس داده‌های سانسرز، بازار پروپیلن داخلی چین در هفته گذشته به طور جزئی صعود کرد. میانگین قیمت‌های بازار شاندونگ در ابتدای هفته گذشته در میزان 7150 رمینبی در هر تن و این میانگین در آخر هفته در میزان 7274 رمینبی در هر تن ایستاد که رشد هفتگی 1.73 درصدی را ثبت کرده، اما نسبت به قیمت‌های یک ماه گذشته 4.52 درصد افت کرد.

تجزیه و تحلیل

براساس داده‌های سانسرز، قیمت‌های پیشنهادی پروپیلن شاندونگ در آخر هفته گذشته در میزان 7200 تا 7300 رمینبی در هر تن ایستاد. در هفته گذشته، عرضه و تقاضای پروپیلن اوج گرفت، و شرکت‌ها قیمت پروپیلن خود را افزایش دادند. اگرچه، به دلیل ذخایر بالای بازار، و با در نظر گرفتن سرعت تحویل محموله و میزان استقبال پایین‌دستی، قیمت‌ها به شکلی محتاطانه افزایش یافتند. در حقیقت، فشار کلی عرضه و تقاضا همچنان در بازار وجود داشت، و روند قیمتی با افت قابل توجه و افزایش جزئی همچنان ضعیف بود.

صنایع بالادستی: علاوه بر افزایش جزئی قیمت‌های گاز مایع در هفته گذشته، قیمت مواد خام تا حدود متفاوتی افت کرده، که نشان‌دهنده افت تدریجی حمایت هزینه‌ها و آغاز استحکام حمایت تقاضا بود.

صنایع پایین دستی: بیش از نیمی از محصولات پایین‌دستی روندی صعودی را آغاز کرده، و تقاضای پایین‌دستی سیر افزایشی خود را شروع کرد، اما بازار پلی‌پروپیلن پایین‌دستی همچنان به رویه بهبود احتیاج داشت.

دورنمای بازار

تحلیل‌گر پروپیلن سانسرز بر این باور است که به دلیل تغایر موجود میان عرضه و تقاضا، انتظار می‌رود بازار پروپیلن در کوتاه‌مدت روندی ضعیف و پرنوسان داشته باشد.

 

ارسال نظر