کد خبر : 46851

تلاش تامین کنندگان مصری برای رساندن پلی پروپیلن بدون عوارض خود به اروپا و ترکیه

قیمت PP داخلی 100 دلار در هر تن ماهانه در عربستان سعودی کاهش یافته است. SABIC رافیا/تزریقی و فایبر PP را 1030 دلار در هر تن CIF ترکیه اعلام کرده است...

تلاش تامین کنندگان مصری برای رساندن پلی پروپیلن بدون عوارض خود به اروپا و ترکیه

پتروتحلیل-بازار PP خاورمیانه در این هفته بدون حادثه بوده است. تولیدکنندگان عربستان سعودی قیمت های داخلی در ماه اوت را برای همه گریدها 100 دلار در تن کاهش داده اند. با این حال، اکثر تامین کنندگان خاورمیانه به دلیل علاقه پایین خرید از واردکنندگان معمولی پلی اتیلن مجبور به فروش با قیمت های پایین تر شده اند. تولیدکنندگان قطری، عمانی و عربستانی ترجیح داده اند مواد کمتری را به ترکیه و اروپا بفروشند و مواد خود را به چین و دیگر کشورهای آسیایی ارسال کنند. تامین کنندگان مصری سعی کرده اند PP بدون عوارض خود را به اروپا و ترکیه برسانند، اما برای اولی به دلیل برابری نزدیک بین یورو و دلار غیرقابل قبول بوده است، بنابراین دومی برای آنها ارجح تر بوده است. بازیکنان ایرانی به دلیل تعطیلات ملی این هفته در کشور از بازار خارج شده اند. تولیدکنندگان هیچ پیشنهادی به بازارهای داخلی و صادراتی نداده اند. در دسترس بودن PP در این هفته در خاورمیانه کافی بوده است زیرا اکثر تامین کنندگان به دلیل مشکلات فروش در میان کاهش مداوم قیمت ها، مقداری سهم ایجاد کرده اند.

قیمت PP داخلی 100 دلار در هر تن ماهانه در عربستان سعودی کاهش یافته است. SABIC رافیا/تزریقی و فایبر PP را 1030 دلار در هر تن CIF ترکیه اعلام کرده است. سایر تولیدکنندگان سعودی این گریدها را با قیمت 1100 دلار در هر تن CIF ترکیه معامله کرده اند. یک تامین کننده عمانی فایبر و رافیا PP را 1030 دلار در تن سی اف آر هند و 980 تا 1000 دلار در تن سی اف آر هند اعلام کرده است. رافیا/تزریقی و فایبر PP مصر 1100 دلار در هر تن DAP ترکیه شنیده شده است. تاجران سعی کرده اند رافیا و PP فایبر ایرانی را به قیمت 1140-1150 دلار در هر تن CPT ترکیه و 1140-1180 دلار در هر تن CPT ترکیه بفروشند، اما نتوانسته اند هیچ خریداری را جذب کنند.

بازار PP خاورمیانه در هفته آینده با ثبات خواهد بود. با کاهش روند نزولی، احتمالاً قیمت‌های صادراتی بدون تغییر باقی می‌مانند یا تنها 10 تا 20 دلار در تن کاهش می‌یابند. بسیاری از فعالان بازار معتقدند که قیمت‌های PP تقریباً به پایین‌ترین سطح رسیده‌اند. در میان تقاضای متوسط، عرضه کافی خواهد بود.

ارسال نظر