کد خبر : 46827

عقب نشینی در خرید نفت روسیه توسط سینوپک؟!

عقب نشینی در خرید نفت روسیه توسط سینوپک؟!

پتروتحلیل-سینوپک چینی در دو ماه گذشته بزرگترین خریدار ESPO بود که از بندر کوزمینو درشرق دور روسیه بارگیری می‌کرد و حدود 20 میلیون بشکه نفت برداشت کرد.

منابع تجاری گفتند که شرکت سینوپک چین خرید نفت خامESPO روسیه را در ماه جولای کاهش داده است، زیرا سایر خریداران از جمله از هند مایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر بودند.

عقب نشینی در خرید نفت روسیه توسط سینوپک، بزرگترین پالایشگاه آسیا، نشان می دهد که خرید قبلی این شرکت به جای ملاحظاتسیاسی ناشی از مسائل اقتصادی بوده است.شرکت‌های نفتی چین و هند علیرغم تحریم‌های غرب علیه روسیه در نتیجه درگیری اوکراینکه تجارت جهانی نفت را به هم ریخته است، واردات نفت روسیه خود را در ماه مه و ژوئن افزایش داده‌اند.*سینوپک با تخفیف حدود 20 دلار در هر بشکه کمتر از قیمت شاخص خاورمیانه دبی به صورت رایگان برای محموله های جولای، مشابه آنچه که برای محموله های ماهمی و ژوئن پرداخت می کرد، پیشنهاد داد، در حالی که معاملات با تخفیف 8 تا 13 دلار انجام شد.

یکی از چهار منبع، یکی از مدیران بازرگانی مستقر در چین، گفت: «سینوپک ممکن است تنها مقدار بسیار کمی را افزایش دهد، زیراپیشنهادات آنها برای روس‌ها بسیار کم بود.سخنگوی سینوپک از اظهار نظر در مورد خریدهای این شرکت خودداری کرد.

ارسال نظر