کد خبر : 46817

نگرانی‌ها از تقاضا و افت نفت معاملات آتی روند بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن چین را کاهشی نگاه داشت

قیمت‌های پلی‌اتیلن چین نیز به مانند پلی‌پروپیلن، در حدود سه ماه است که روی روند کاهشی هستند. براساس میانگین داده‌های هفتگی، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سبک خطی، و فیلم پلی‌اتیلن سنگین غرب آسیایی در حال حاضر در کمترین سطوح خود از حدود ژوئن تا ژوئیه 2021 به سر می‌برند.

نگرانی‌ها از تقاضا و افت نفت معاملات آتی روند بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن چین را کاهشی نگاه داشت

پتروتحلیل-قیمت‌های وارداتی و داخلی چین در هفته گذشته عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف عقب‌نشینی کردند. افت ارزش‌های انرژی همزمان با محدودیت‌های جدید کووید-۱۹، و ترس از کندی اقتصاد جهانی نیز فشار اضافه‌ای بر روی این بازار کاهشی گذاشته‌اند.

در نتیجه افت قیمت‌های نفت خام، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌پروپیلن معاملات آتی در بورس کالای دالیان در روز 13 ژوئیه به ترتیب 294 یوان در هر تن (44 دلار) و 237 یوان در هر تن (35 دلار) افت کردند. افت قیمت‌های معاملات آتی اعتماد به بازار را متزلزل کرد.

قیمت‌های رافیا و تزریقی سی‌آی‌اف به کمترین سطوح خود از 2020 افت کردند

قیمت‌های وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا و تزریقی از اوایل آوریل روی روند کاهشی بوده، و در حال حاضر در میزان 1020 تا 1050 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف چین، نقدی) ارزیابی می‌شوند.

شاخص‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های سی‌آی‌اف در میانگین هفتگی در کمترین سطوح خود از اواسط نوامبر 2020 می‌باشند.

یکی از تاجران اظهار داشت: «به دنبال خبر آزمایش‌گیری‌های انبوه کووید-19 به دلیل افزایش موارد ابتلای جدید، قیمت‌های نقدی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن از ابتدای هفته گذشته بیش از پیش افت کردند. این امر مجدداً جو خرید ضعیف را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ضررهای مرتبط با نفت در معاملات آتی دالیان نیز قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده است.»

قیمت‌های پلی‌اتیلن غرب آسیایی نیز در کمترین میزان خود در یک سال گذشته به سر می‌برند

قیمت‌های پلی‌اتیلن چین نیز به مانند پلی‌پروپیلن، در حدود سه ماه است که روی روند کاهشی هستند. براساس میانگین داده‌های هفتگی، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سبک خطی، و فیلم پلی‌اتیلن سنگین غرب آسیایی در حال حاضر در کمترین سطوح خود از حدود ژوئن تا ژوئیه 2021 به سر می‌برند.

قیمت‌های فیلم پلی‌اتیلن سبک غرب آسیایی 30 تا 60 دلار در هر تن کاهش یافته و در هفته گذشته در چین در میزان 1270 تا 1290 دلار در هر تن (نقدی، سی‌آی‌اف) ارزیابی شدند، در حالی که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی و فیلم پلی‌اتیلن سنگین با افت 10 تا 30 دلاری با شرایط یکسان در میزان 1070 تا 1090 دلار در هر تن قرار گرفتند.

فشار ذخایر به روند کاهشی بازارهای داخلی اضافه می‌شود

بازارهای داخلی پلی‌اولفین نیز تحت فشار سطوح بالای عرضه همزمان با ضعف تقاضا در میان سیاست کووید صفر کشور بوده‌اند.

ذخایر مجموع دو تولیدکننده بزرگ داخلی در 13 ژوئیه در میزان 755 هزار تن قرار گرفت، که نسبت به هفته‌های گذشته و زمان مشابه در سال گذشته بالاتر بود.

قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا و تزریقی داخلی در مقیاس هفتگی 100 تا 150 یوان در هر تن (15 تا 22 دلار) افت کرده، در حالی که قیمت‌های پلی‌اتیلن شاهد افت هفتگی 100 تا 505 یوان در هر تن (15 تا 75 دلار) بودند.

ارسال نظر