کد خبر : 46766

انتظار ارزان تر شدن اتیلن و پلی وینیل کلراید اروپایی؛

شرایط سخت اقتصادی و کاهش تمایل خرید در بازار پی وی سی ترکیه

پتکیم، قرارداد خود را با تامین کننده VCM فسخ کرده است و ممکن است کارخانه رابیش از زمان راه اندازی مجدد آن بیکار نگه دارد!

شرایط سخت اقتصادی و کاهش تمایل خرید در بازار پی وی سی ترکیه

پتروتحلیل-بازار پی وی سی ترکیه در این هفته با ثبات بوده است. قیمت ها در همان سطح قبلی باقی مانده است، زیرا اکثر بازیکنان قبلاً معاملات ماه خود را تکمیل کرده اند و منتظر هستند تا تامین کنندگان اصلی قیمت های جولای را اعلام کنند. 

به گفته تاجران ترکیه ای، انتظار می رود اتیلن و پلی وینیل کلراید اروپایی ارزان تر شوند، بنابراین بیشتر مشتریان تا زمانی که روند مشخص شود، از خرید خودداری می کنند. این در حالی است که اخیرا در ترکیه با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهش تمایل خرید، بازار پی وی سی  بسیار کند بوده است. 

یک تاجر معتقد است؛ «این هفته مانند هفته قبل بدون درخواست از خریداران یا پیشنهادات جدید از تامین کنندگان بوده است. به گفته منابع محلی، تولیدکننده روسی RusVinyl این هفته این محصول را در بازار ترکیه عرضه کرده است. در حال حاضر رزین کافی درانبارهای فروشندگان وجود دارد و برخی از آنها شروع به جستجوی مشتری در خارج از کشور کرده اند. طبق گزارش ها، تولید کننده داخلی پتکیم پس از یک انفجار کوچک در کارخانه خود در 19 ژوئن، تولید رزین را متوقف کرد. 

برخی از فعالان بازار نیز اعلام کرده اند که این شرکت قرارداد خود را با تامین کننده VCM فسخ کرده است و ممکن است کارخانه رابیش از زمان راه اندازی مجدد آن بیکار نگه دارد، اما این امر مستلزم تایید مقامات پتکیم است. عرضه پی وی سی در این هفته به دلیل تمایل ضعیف برای خرید در ترکیه کافی بوده است.

برخی از تامین کنندگان PVC قیمت ها را بدون تغییر رها کرده اند و برخی دیگر تا حدودی آنها را کاهش داده اند. تعداد پیشنهادات جدید در این هفته محدود شده است زیرا اکثر معامله گران اقدام به فروش پلیمرهای قبلی کرده اند. گریدهای K67 و K70 با منشاءاروپایی با قیمت 1600 دلار در تن CIF ترکیه و 1700 دلار در تن CIF ترکیه در دسترس هستند.

پی وی سی ایالات متحده K 70 با قیمت 1700 دلار در هر تن CIF ترکیه عرضه شده است. چندین تاجر پی وی سی K67 کره جنوبی را با قیمت 1600 دلار در تن و 1680 دلار در هر تن CIF ترکیه به بازار عرضه کرده اند. این گرید از مصر در این هفته 1550 دلار درهر تن هزینه داشته است. یک تولیدکننده روسی K67 را با قیمت 1500 دلار در هر تن CFR ترکیه به فروش رسانده است. در بازارداخلی، K67 و K70 با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 1930 تا 2000 دلار در تن و 2000 تا 2100 دلار در تن قیمت دارند.

پیش بینی می شود، بازار پی وی سی ترکیه هفته آینده آرام خواهد ماند. قیمت‌ها احتمالا ثابت می‌مانند یا 10 تا 30 دلار در تن کاهش پیدا می‌کنند. در میان تقاضای ضعیف، عرضه کافی خواهد ماند.

ارسال نظر