کد خبر : 46757

پیشنهادات پلی پروپیلن ایرانی در میان مالیات صادرات محدود ماند

پیشنهادات پلی پروپیلن ایرانی در میان مالیات صادرات محدود ماند

پتروتحلیل-در بازار پلیمر ترکیه، در ماه‌های اخیر به دلیل مالیات 8 درصدی صادرات بر مواد PP، پیشنهادات بسیار محدودی از ایران ارائه شده است.البته دسترسی در سرتاسر بازارهای PP همچنان جریان دارد.*بازیکنان امیدوارند که این مالیات در هفته‌ها یا ماه‌های آینده حذف شود، اما در حال حاضر فروشندگان ایرانی به جای پرداخت مالیات صادرات، بر بازار داخلی تمرکز کرده‌اند.

انتظار می رود بازار در اوایل جولای در میان تعطیلات مذهبی عید قربان که در سراسر منطقه جشن گرفته می شود، آرام باشد.

قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه تا حد زیادی ثابت است، اگرچه محدوده الیاف افزایش یافت.

بازار فایبر همچنان ضعیف ترین درجه PP است و مشخص نیست که چه زمانی ممکن است علاقه خرید بهبود یابد. امیدهایی وجود دارد که تقاضا برای فرش از اروپا و ایالات متحده پس از فصل تعطیلات تابستانی در مناطق بهبود یابد.

گفته می‌شود که برخی از مبدل‌های ترکیه 20 درصد از ظرفیت استفاده می‌کنند و تقاضای فرش از مقاصد صادراتی کلیدی اروپا و ایالات متحده بسیار پایین است. اکثر مبدل ها در حال حاضر کمتر از 50 درصد ظرفیت دارند.

به این ترتیب نرخ هموپلیمر پلی پروپیلن رافیا و فایبر ایرانی در هفته جاری به ترتیب حدودا 1450 تا 1480 و 1450 تا 1530 دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه گزارش شده است. هموپلیمر پلی پروپیلن رافیا و فایبر با مبدا خاورمیانه هم حدودا 1340 تا 1400 و 1359 تا 1420 دلار در هر تن CFR بوده است.

ارسال نظر