کد خبر : 46754

به دنبال تقاضای ناامیدکننده در ژوئن، بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن غرب آسیا افت کردند

تولیدکنندگان غرب آسیایی همچنین قیمت‌های پایین‌تری را در امارات متحده ارائه کردند. قیمت‌های جدید تولیدکننده سعودی نسبت به سطوح مه 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافتند، در حالی که قیمت‌های دو عرضه‌کننده دیگر سیاست قیمتی مشابهی برای ژوئن داشتند.

به دنبال تقاضای ناامیدکننده در ژوئن، بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن غرب آسیا افت کردند

پتروتحلیل-روند نزولی که در ابتدا در بازارهای پلی‌اولفین غرب آسیا در مه آغاز شد، تا ماه ژوئن تداوم داشته است. روند نزولی عمدتاً به دلیل ضعف تقاضای جهانی، و همچنین فراوانی عرضه در سراسر بازارها می‌باشد.

روند نزولی قابل انتظار بازارهای سعودی در ژوئن

قیمت‌های جدید پلی‌اتیلن عرضه‌کننده سعودی به بازار داخلی در مقایسه با ماه گذشته افت 112 تا 188 ریال در هر تن  (30 تا 50 دلار) را ثبت کرد. تولیدکننده بزرگ همچنین قیمت‌های پلی‌پروپیلن خود را در حدود 375 ریال در هر تن (100 دلار) کاهش داد. قیمت‌های جدید عمدتاً با پیش‌بینی‌ها که به واسطه جو ضعیف جهانی شکل گرفته بود، همراه شدند.

قیمت‌های جدید از عرضه‌کننده داخلی دیگری نسبت به سطوح مه، افت 112 تا 300 ریال در هر تن (30 تا 80 دلار) را نشان دادند.

یکی از تاجران گفت: «برخی از معامله‌کنندگان داخلی انتظار افت قیمت شدیدتری را به خصوص برای گریدهای پلی‌پروپیلن داشتند» و همچنین اضافه کرد، قیمت‌ها علیرغم فعالیت‌های اندک، ثابت هستند.

تولیدکننده اماراتی قیمت‌های داخلی را 50 تا 70 دلار در هر تن کاهش داد

تولیدکنندگان غرب آسیایی همچنین قیمت‌های پایین‌تری را در امارات متحده ارائه کردند. قیمت‌های جدید تولیدکننده سعودی نسبت به سطوح مه 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافتند، در حالی که قیمت‌های دو عرضه‌کننده دیگر سیاست قیمتی مشابهی برای ژوئن داشتند.

یکی از عرضه‌کنندگان داخلی پلی‌پروپیلن قیمت‌های جدید خود را در مقایسه با ماه مه، 50 تا 70 دلار در هر تن کاهش داد.

یکی از معامله‌کنندگان گفت: «انتظار داریم تولیدکننده بزرگ سعودی قیمت‌های خود را اصلاح کند؛ قیمت‌هاهمچنان بالا بوده، و واقعاً با شرایط کنونی بازار سازگار نیستند.»

در خبری دیگر، منع استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف از یک ژوئن در ابوظبی اعمال شد. بگفته منابع، کیسه‌های مورد استفاده در داروخانه‌ها، پلاستیک‌های نازک مورد استفاده برای سبزیجات، گوشت، ماهی، مرغ، حبوبات و نان در سوپرمارکت‌ها، و انواع کیسه‌های زباله با سایزهای متنوع از ممنوعیت مستثنی شدند. اگرچه، چندین معامله‌کننده داخلی اشاره داشتند که انتظار نمی‌رود سیاست جدید در میان‌مدت فعالیت‌های تجاری را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت‌های پایین‌تر نتوانستند میلی در میان خریداران لبنانی ایجاد کنند

در بازار مدیترانه شرقی، قیمت‌های جدید پلی‌پروپیلن تولیدکننده بزرگ سعودی به اردن 200 دلار در هر تن به نسبت قیمت‌های اولیه مه کمتر بودند. قیمت‌های جدید برای گریدهای پلی‌اتیلن نیز 50 دلار در هر تن کاهش یافتند. معامله‌کنندگان اشاره داشتند، از آنجایی که شرایط نامطلوب اقتصادی مانعی بر سر راه فعالیت‌های تجاری است، خریدها محدود به نیازهای اساسی باقی ماندند.

لبنان همچنان با بحران مالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند، که به طور قابل توجهی فعالیت‌های خرید در کشور را تحت تاثیر قرار داده است. براساس مطالعه اخیر، اقتصاد بخش خصوصی لبنان در ماه مه به ضعیف‌ترین حدود خود در 6 سال گذشته نزول کرد.

ارسال نظر