کد خبر : 46749

فشار سنگین رکود احتمالی بر بخش توزیع مواد شیمیایی اروپا

اروپا به عنوان یک واردکننده خالص و با توجه به شرایط نامطلوب زنجیره عرضه و چین به عنوان یکی از مناطق برجسته در تولیدات شیمیایی، می‌تواند با ریسک بزرگ عدم دریافت محموله از سوی دیگر مناطق مواجه باشد.

فشار سنگین رکود احتمالی بر بخش توزیع مواد شیمیایی اروپا

پتروتحلیل-از آنجایی که تقاضای مصرف‌کننده تحت فشار افزایش روزافزون قیمت‌ها قرار گرفته، و همزمان این بخش خود را برای تاثیرات منفی آماده کرده، توزیع‌کنندگان شیمیایی اروپایی در ماه‌های آتی با چالش‌های دشواری مواجه خواهند شد.

در روز دوشنبه مقامات اجرایی زنجیره عرضه اروپا در کنفرانسی که توسط آیسیس و انجمن توزیع‌کنندگان مواد شیمیایی اروپا تدارک دیده شده بود، در رابطه با فشارهای لجستیک و زنجیره عرضه بحث و گفتگو کردند.

فیلیپ گیبون، مدیر توزیع‌کنندگان شیمیایی واقع در بریتانیا گفت: «احتمالاً این امر واقعیت دارد که ما با رکودی هرچند بزرگ، طولانی یا کوتاه‌مدت مواجه خواهیم شد.

و مشخصاً این اتفاق تقاضا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. گمان دارم که عده‌ای از ما حتی یک یا دو نشانه اولیه از آن را مشاهده کرده باشیم. بنابراین باید مطمئن شد که در این شرایط سخت اقتصادی، به امور بنیادین تجارت رسیدگی شود.»

در این میان، مدیرعامل گروه آی‌ام‌سی‌دی آلمان، لارس وال‌اشتاین، تایید کرد که اوج‌گیری هزینه‌ها تقاضا را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اگرچه تصدیق کرد که پیش‌بینی نحوه پاسخ مصرف‌کنندگان به فضای تورم بالا دشوار است.

وال‌اشتاین گفت: «تورم در چند ماه گذشته از انرژی نشئت گرفت، اما در حال حاضر به سمت فرآیند تولید حرکت کرده... و تا مدتی اینجا باقی خواهد ماند.»

«زیرا این امر نه تنها در رابطه با حمل و نقل و قیمت‌های ما، بلکه در رابطه با حوزه خدمات‌رسانی و نبود رقابت جدی است.»

واردات

اروپا به عنوان یک واردکننده خالص و با توجه به شرایط نامطلوب زنجیره عرضه و چین به عنوان یکی از مناطق برجسته در تولیدات شیمیایی، می‌تواند با ریسک بزرگ عدم دریافت محموله از سوی دیگر مناطق مواجه باشد.

آندریاس فروه، مدیر عامل گروه توزیع مواد شیمیایی تی‌ای‌آر آلمان گفت، در حالی که اروپا برای تولیدات به چین متکی بوده، به چندین مورد در راستای تامین مواد خام برای استقلال اروپا احتیاج است.

فروه گفت: «در بلندمدت، باید به دنبال جایگزین‌های عرضه چین باشیم. اما در کوتاه‌مدت، ما باید در جایگاه بازذخیره‌سازی مواد باشیم تا از کاستی‌ها اجتناب کرده، بنابراین مشتری ما این امنیت را احساس کند که در زمان نیاز قادر به تامین او هستیم.»

جهان پسا همه‌گیری

اگرچه قرنطینه‌ها در جهت کنترل شیوع کووید-۱۹ در سال 2020 در چین، وضعیت بسیاری از تجارت‌ها اعم از حوزه توزیع مواد شیمیایی را مختل کرد، افزایش احتمالی مبتلایان آن مشکلات سابق را برای صنعت به وجود نخواهد آورد.

پاتریک بارتل مدیر Oqema گفت: «باید اشاره کنم که در طی دو سال گذشته در رابطه با تشدید موارد ابتلا به کووید-۱۹، مقداری تجربه کسب کرده‌ایم. اما افزایش تعداد مبتلایان به این معناست که عرضه برخی مواد کم‌یاب می‌شود.»

او اضافه کرد: «معتقدم که مردم نسبت به یک یا دو سال گذشته اضطراب کمتری دارند، و از شدت تاثیر این اتفاق کاسته شده است. ورای کووید-۱۹، تاثیر بزرگ‌تر بر روی تغییرات سیاسی و همچنین لجستیک می‌باشد: کم‌یاب شدن کانتینرها و مواردی شبیه به آن که در حال حاضر شاهد آن هستیم.»

«تنها استثنا چین با سیاست کووید صفر آن می‌باشد.»

اگرچه حاضرین در جلسه در رابطه با تفاوت شرایط دنیا با مارس 2020 توافق داشتند، فروه گفت که هنوز زود است که بگوییم که آیا شرایط در خلال پاندمی بهتر یا بدتر است.

در حالی که صنعت در طی دو سال گذشته با شرایط فعالیت از راه دور و دیجیتالی تطبیق پیدا کرده، هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

براساس داده‌های وال‌اشتاین، زیر 30 درصد از کشتی‌ها سرموقع بار خود را تحویل داده، در حالی که 10 درصد از ظرفیت کالاها مفقود می‌شوند: او به توزیع‌کنندگان پیشنهاد داد تا برای کاهش فشار از افزایش ذخیره‌سازی در انبارهای کالا استفاده کنند.

وال‌اشتاین گفت: «حل مشکل اختلالات کشتی‌رانی هزینه‌های قابل توجهی را به بار خواهد آورد... و این امر به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.»

«به همین دلیل است که بسیاری از مشتری‌های ما همچنان در مورد شرایط موجود نگران هستند.»

ارسال نظر