کد خبر : 46737

جو کاهشی مسلط بر بازارهای پی‌وی‌سی اروپا

افت قیمتی مه تا بخشی به دلیل روند نزولی در سراسر بازارهای جهانی پی‌وی‌سی بود، که منتج به افزایش تعداد پیشنهادها از سوی آمریکا و آسیا شد. با این حال، میل به خرید محموله‌‌های وارداتی اندک باقی ماند، زیرا…

جو کاهشی مسلط بر بازارهای پی‌وی‌سی اروپا

پتروتحلیل-قراردادهای پی‌وی‌سی مه عمدتاً با افت 35 یورویی بسته شده، و اولین روند کاهشی را در طی دو سال گذشته در سراسر اروپا ثبت کردند. تولیدکنندگان پی‌وی‌سی منطقه‌ای با حمایت از سوی محدودیت عرضه، از تخفیفات اضافی جلوگیری کردند. توجه بازار در حال حاضر بر روی قیمت‌گذاری‌های ژوئن بوده، که نشان‌دهنده تداوم روند کاهشی همزمان با تقاضای ناامیدکننده و بهبود دسترسی‌پذیری می‌باشد.

پی‌وی‌سی همچنان در اوج قیمتی

قیمت‌های نقدی k67-68 بعد از روند کاهشی، در دو هفته گذشته به ثبات رسیدند. از آنجایی که روند کاهشی مه در برابر افزایش انباشتی 200 درصدی در میان ژوئن 2020 تا آوریل 2022 ناچیز بود، آن‌ها همچنان در بیشترین میزان‌های خود به سر می‌برند.

پیش‌بینی‌های کاهشی معامله‌کنندگان را از فعالیت باز نگه می‌دارد

پیش‌بینی‌های اتیلن ژوئن همراه با حمایت جزئی از سوی بخش انرژی، خبر از روند ثابت تا افت 20 تا 30 یورویی می‌دهد. بدون در نظر گرفتن دورنمای اتیلن، همچنان انتظار می‌رود قیمت‌های پی‌وی‌سی روندی نزولی داشته باشند.

تقاضا باری دیگر در تنظیم جریان بازار نقشی کلیدی ایفا می‌کند. معامله‌کنندگان ترجیح می‌دهند پیش از تداوم روند نزولی، از فعالیت دست نگه دارند. تلاش تبدیل‌کنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی برای رهایی از موجودی انبارها، همین امر را ثابت می‌کند. معامله‌کنندگان در سراسر زنجیره عرضه با تلاش برای اجتناب از اصلاحات قیمتی آینده، میلی به ذخیره‌سازی مواد خام یا محصولات نهایی نداشتند.

شرایط تقاضا به چه شکل خواهد بود؟

همزمان با تورم و افزایش هزینه‌های زندگی که از هزینه‌کردهای غیرضروری جلوگیری می‌کند، بخش پایین‌دستی شاهد نوعی کندی در بازار است. دورنمای ناامیدکننده اقتصادی در میان سیاست‌های محدود کننده پولی، بلاشک بر فعالیت‌های فصلی سایه می‌افکند.

یکی از فروشندگان اظهار داشت: «بعد از رشد قوی که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم، انتظار انقباض تدریجی در بخش ساخت‌وساز را داریم.»

تغییر عادات مصرف‌کننده منتج به افت مصرف در سطح تبدیل‌کنندگان شد. قیمت‌های متورم پی‌وی‌سی و عدم اطمینان در دورنمای تقاضا، فعالیت‌های خرید را متناسب با نیازهای ضروری نگاه خواهد داشت. این امر به خریداران اجازه خواهد داد تا به مانند قبل از پاندمی، قیمت‌های رقابتی بیشتری را پیدا کنند.

نگاه‌ها بر روی به روز رسانی‌های تولید

کاهش تخصیصات در مه تشویشی در میان خریداران ایجاد نکرد، زیرا اکثر آن‌ها توانستند نیازهای محدود خود را پوشش دهند. شرکت‌های اینوین، کم‌وان و وینولیت وقفه‌هایی در تولید داشته و قادر نبودند حجم‌های معمول را به مشتریان خود ارائه کنند.

فورس ماژور شرکت‌های اینوین و وینولیت در یک هفته گذشته همچنان برقرار بود، در حالی که برخی از واحدهای بالادستی با عملیات تأمین و نگهداری مواجه شده‌اند.

در صورت تداوم محدودیت‌های عرضه، تولیدکنندگان اندازه افت قیمتی را تحت کنترل نگاه خواهند داشت. آن‌ها تمایلی به افت قیمتی بیش از 50 درصد از قراردادهای اتیلن نخواهند داشت، در حالی که برخی از معامله‌کنندگان احتمال افت بیش از پیش قیمت‌ها در صورت تقاضای ضعیف‌تر و دسترسی‌پذیری بهتر را رد نکردند.

اکثر خریداران به اجتناب از محموله‌های وارداتی ادامه دادند

افت قیمتی مه تا بخشی به دلیل روند نزولی در سراسر بازارهای جهانی پی‌وی‌سی بود، که منتج به افزایش تعداد پیشنهادها از سوی آمریکا و آسیا شد. با این حال، میل به خرید محموله‌‌های وارداتی اندک باقی ماند، زیرا خریداران در رابطه با دیرکرد تحویل محموله‌ها، دورنمای نامشخص و همچنین نزدیکی به ایام تعطیلات تابستانی در منطقه نگران هستند.

ارسال نظر