کد خبر : 46731

تشدید تشنج قیمتی در بازار پی‌وی‌سی هند

از آنجایی که بازار از آخرین دور افت قیمتی توسط تولیدکننده بزرگ تایوانی آسیب دید، قیمت‌های وارداتی در هند در 18 مه به کمترین میزان خود در 11 ماه گذشته رسیدند.

تشدید تشنج قیمتی در بازار پی‌وی‌سی هند

پتروتحلیل-قیمت‌های رقابتی چینی، کاهش آخرین قیمت‌های وارداتی تولیدکننده تایوانی، افزایش قیمت‌های دلار آمریکا، و فصل باران‌های موسمی با یکدیگر همسو شده و قیمت‌های بازار پی‌وی‌سی هند را کاهشی نگاه داشته‌اند. قیمت‌های داخلی اخیراً به کمترین میزان‌های خود از فوریه 2021 رسیده‌اند.

بعد از اینکه یکی از تولیدکنندگان بزرگ هندی در هفته‌های گذشته قیمت‌های داخلی خود را 10 هزار روپیه (128 دلار در هر تن) کاهش داد و آن را به حدود 130 هزار روپیه (1984 دلار در هر تن، ex-warehouse، نقدی، بدون مالیات) رساند، داده‌ها نشان داد که میانگین قیمت‌های داخلی k67 به کمترین میزان خود در 17 ماه گذشته رسیده است.

کاهش قیمت‌های داخلی توسط تولیدکننده هندی همچنین منتج به آن شد تا دیگر تولیدکنندگان داخلی قیمت‌های خود را کاهش دهند. در هفته‌های گذشته، یکی از تولیدکنندگان جنوب هند قیمت‌های خود را 6 هزار روپیه (77 دلار در هر تن) کاهش داد، و در هفته بعد از آن به طور مجدد قیمت‌های خود را با افت 3500 روپیه‌ای همراه کرد.

بگفته برخی از معامله‌کنندگان بازار، کاهش شدید قیمت‌ها توسط تولیدکننده بزرگ هندی به منظور ممانعت از افت قیمت‌های وارداتی (در نتیجه واردات محموله‌های ارزان چینی) طراحی شده بود. یکی از تاجران واقع در بمبئی گفت: «آخرین دور کاهش شدید قیمت‌ها توسط تولیدکننده هندی موجب شد تا محموله‌های وارداتی چینی به هند غیررقابتی شوند.»

قیمت‌های وارداتی به کمترین میزان‌های خود در 11 ماه گذشته رسیدند

تاجر اضافه کرد: «شاید این یک چرخه باشد. افت قیمت‌های داخلی قطعاً به جو بازار وارداتی آسیب خواهد زد.»

داده‌ها همچنین نشان داد، از آنجایی که بازار از آخرین دور افت قیمتی توسط تولیدکننده بزرگ تایوانی آسیب دید، قیمت‌های وارداتی در هند در 18 مه به کمترین میزان خود در 11 ماه گذشته رسیدند.

روند کاهشی بازار هند در نیمه دوم آوریل همزمان با فراوانی دسترسی‌پذیری در بازار چین و کاهش قیمتی بیش از انتظار 50 تا 80 دلاری تولیدکننده تایوانی برای محموله‌های مه به آسیا، آغاز شد. تولیدکننده تایوانی با کاهش 130 تا 150 دلاری قیمت‌های ژوئن، به روند خود ادامه داد.

لغزش روپیه موجب کاهش بیش از پیش اعتماد به بازار می‌شود

یکی دیگر از تاجران هندی گفت: «جدا از کاهش قیمت از سوی تولیدکننده بزرگ تایوانی، شاهد تاثیر قیمت‌های بالای دلار بر بازارهای وارداتی هستیم.» اگرچه روپیه بعد از اینکه با میزان 77.72 در برابر دلار به کمترین میزان‌های خود در تاریخ رسید، اخیراً تا میزانی افزایش یافت و با وجود رسیدن به 77.66 در برابر دلار، همچنان نزدیک به کمترین سطوح تاریخی خود می‌باشد. روپیه در یک سال گذشته حداقل 6 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

برخی از تاجران ارز پیش‌بینی می‌کنند ارزش روپیه در برابر دلار از مرز 80 گذر کند. یکی از تاجران اشاره داشت، سقوط ارز داخلی، خریداران محموله‌های وارداتی را بر آن می‌دارد تا به دنبال محموله‌هایی با قیمت‌های کمتر باشند.

فصل باران موسمی تاثیر جو تضعیف شده را بدتر می‌کند

در این میان، فصل باران‌های موسمی که به واسطه آن فعالیت‌های ساخت‌وساز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، جو بازار پی‌وی‌سی هند را تحت تاثیر قرار داده است.

بازار پی‌وی‌سی به طور مرسوم همزمان با آغاز باران‌های موسمی در اوایل ژوئن، وارد کاهش فصلی تقاضا می‌شود. براساس آخرین اخبار هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود اولین باران‌های موسمی در ایالت کرالا در جنوب هند ببارد.

ارسال نظر