کد خبر : 46720

صعود قیمتی پلی‌استایرن اروپا با پذیرش جزئی از سوی خریداران مواجه شد/پیشنهادات اروپایی به ترکیه اصلاح نزولی شدند

در ابتدای ماه جاری یکی از معامله‌کنندگان غرب اروپایی قیمت‌های خود به بازار ترکیه را 90 یورو در هر تن افزایش داد. اگرچه قیمت‌های پلی‌استایرن مه بعداً به میزان قابل توجهی نزول کردند زیرا سطوح ابتدایی قیمت‌ها کارآمد نبودند.

صعود قیمتی پلی‌استایرن اروپا با پذیرش جزئی از سوی خریداران مواجه شد/پیشنهادات اروپایی به ترکیه اصلاح نزولی شدند

پتروتحلیل-اوج‌گیری هزینه‌ها فروشندگان پلی‌استایرن اروپایی را تحریک کرد تا قیمت‌های جدید مه خود را افزایش دهند. بعد از اینکه قیمت‌های پلی‌استایرن مه 50 تا 90 یورو در هر تن نسبت به سطوح آوریل افزایش یافتند، به رکوردهای جدیدی دست یافتند، اما این روند صعودی سرعت خود را از دست داده است. در حالی که افزایش قیمت‌ها در حدود 50 تا 60 یورو در هر تن در تعدادی از قراردادها اعمال شدند، برخی از فروشندگان اخیراً خبر از عدم تغییر و ثبات قیمتی داشتند.

پلی‌استایرن از اوج‌های قبلی خود در مه گذر کرد

بازارهای نقدی پلی‌استایرن از ماه مارس روندی صعودی را دنبال می‌کنند، و در این بین دور جدید صعودی مه، قیمت‌ها را به رکورد جدیدی رساند. اگرچه روند صعودی در این ماه بعد از اوج‌گیری سه رقمی قیمت‌ها در مارس و آوریل، توان خود را از دست داد.

برای مثال قیمت‌های پلی‌استایرن معمولی و پلی‌استایرن مقاوم در ایتالیا، به طور جزئی از اوج‌های قبلی خود در آوریل گذر کردند. همچنان باید ایستاد و دید که آیا فروشندگان می‌توانند در ادامه ماه قیمت‌های خود را حفظ کنند یا خیر.

هیچ رشدی در فعالیت‌های خرید صورت نگرفت

معامله‌کنندگان از پیش از این با ترس از نزدیکی به اوج قیمتی، متناسب با نیازهای فوری خود خرید می‌کردند. به نظر می‌رسد رویه‌های صعودی جدید با پذیرش بخشی از بازار مواجه شده، زیرا تعدادی از خریداران ترجیح می‌دهند از خرید در سطوح بالای قیمتی خودداری کنند.

از شرایط غیرحمایتی تقاضا به عنوان دلیل اصلی پشت پذیرش نسبی رویه‌های صعودی مه یاد شد. این قضیه همچنین درخواست افزایش قیمتی کمتر فروشندگان به نسبت استایرن را توضیح می‌دهد.

همچنین در برخی موارد قیمت‌ها تا میزانی کاهش یافتند، در حالی که به گفته معامله‌کنندگان این امر نتوانسته آن‌طور که باید اشتهای خرید را تحریک کند. قیمت‌ها در بازار نقدی به نسبت بازار قراردادی برتری دارند، به همین دلیل معاملات در بازار نقدی در حداقلی‌ترین حالت ممکن است.

تبدیل‌کنندگان تنها مواد تحویل فوری را ترجیح داده و براساس نیازهای خود خرید می‌کنند، زیرا انبار کردن محموله‌ها با این سطوح متورم قیمتی از بازار نقدی به اندازه وارد کردن محموله پر ریسک است. معامله‌کنندگان محتاط هستند زیرا قیمت‌ها در جایی نزول خواهند کرد، اما با توجه به نوسانات شدید بازار استایرن، زمان آن مشخص نیست.

سهمیه‌های مه معمول هستند اما دیرکرد تحویل محموله‌ها همچنان تداوم دارد

بسیاری از فروشندگان با توجه با سطوح ذخایر خود، سخت پای قیمت‌هاایستادند. با این حال توزیع‌کنندگان برخلاف شرایط آوریل، توانستند در این ماه سهمیه‌های خود را از عرضه‌کنندگان بگیرند.

معامله‌کنندگان تایید کردند که دیرکردهای لجستیک همزمان با محدودیت رانندگان خودروهای باربری، همچنان یک مسئله می‌باشد. با توجه به تقاضای ضعیف، دیرکرد تحویل محموله‌ها نتواسنت به عنوان کاتالیستی در تقویت فروش عمل کند.

پیشنهادات اروپایی به ترکیه اصلاح نزولی شدند

در ابتدای ماه جاری یکی از معامله‌کنندگان غرب اروپایی قیمت‌های خود به بازار ترکیه را 90 یورو در هر تن افزایش داد. اگرچه قیمت‌های پلی‌استایرن مه بعداً به میزان قابل توجهی نزول کردند زیرا سطوح ابتدایی قیمت‌ها کارآمد نبودند.

قیمت‌ها به نسبت سطوح اولیه قیمتی ماه جاری 190 یورو در هر تن کاهش یافتند و علیرغم قیمت‌های بالاتر استایرن نسبت به سطوح آوریل افت 100 یورو در هر تن را نشان دادند. بگفته تاجران، فروش در این ماه نسبت به آوریل بهتر بوده است.

یکی از معامله‌کنندگان منطقه‌ای اظهار داشت: «تقاضا به میزان کافی برای هضم رویه‌های صعودی کافی نیست. علاوه بر این، خریداران ترک از نزدیک افت ارزش استایرن نقدی در اروپا را زیر نظر دارند.»

ارسال نظر