کد خبر : 46718

عرضه اولیه سهام بروج امارات متحده؛ نگاه‌ها بر لیست ابوظبی در اوایل ژوئن

پیش‌بینی می‌شود تقاضای پلی‌اولفین جهانی در بازارهای بروج تقریباً 86 درصد از رشد تقاضای پلی‌اولفین جهانی از سال 2022 تا 2026 را تشکیل داده، که منتج به رشد قابل پیش‌بینی 1.2 برابری در تولید ناخالص…

عرضه اولیه سهام بروج امارات متحده؛ نگاه‌ها بر لیست ابوظبی در اوایل ژوئن

پتروتحلیل-شرکت بروج -تولیدکننده پلی‌اولفین- امارات متحده در روز چهارشنبه گفت که در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام و لیست خود در بورس اوراق بهادر ابوظبی از اوایل ژوئن سال جاری می‌باشد.

این عرضه اولیه شامل حدود سه میلیارد سهام معمولی، نمایانگر 10 درصد از سهام شرکت بروج تحت مالکیت شرکت‌های ادنوک و شرکت اتریشی بوریالیس می‌باشد.

دوره پذیره‌نویسی سهام برای عموم از 23 تا 28 مه بوده، در حالی که این دوره برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط از 23 تا 30 مه می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود سهام‌ها از 3 ژوئن در بورس اوراق بهادار ابوظبی معامله شوند.

شرکت بروج سرمایه‌گذاری مشترکی میان ادنوک و بوریالیس می‌باشد. بعد از عرضه اولیه، سهم ادنوک و بوریالیس در بروج به ترتیب 54 درصد و 36 درصد خواهد بود.

براساس داده‌های شرکت، ظرفیت تولید آن در حال حاضر در حدود 2.7 میلیون تن در سال پلی‌اتیلن و 2.2 میلیون تن در سال پلی‌پروپیلن می‌باشد.

شرکت در سه ماهه اول 2022 فعالیت پنجمین واحد پلی‌پروپیلن خود با ظرفیت 480 هزار تن در سال را در سایت الرویس آغاز کرد.

پنجمین واحد پلی‌پروپیلن بروج، ظرفیت کلی تولیدات پلی‌اولفین شرکت را تا 5 میلیون تن در سال تقویت کرد.

توسعه پروژه فاز چهار شرکت در مجموعه الرویس در دست پیشرفت می‌باشد.

پیش‌بینی می‌شود پروژه چهار 6.2 میلیارد دلاری بروج در سال 2025 تکمیل شده و ظرفیت پلیمر سایت را تا 6.4 میلیون تن در سال افزایش دهد.

حجم فروش بروج از واحدهای consumer solutions و infrastructure solutions در سال 2021 در مجموع در میزان کلی 2.5 میلیون تن و 1.7 میلیون تن قرار گرفت.

59 درصد از محصولات پلیمری شرکت در آسیا به فروش رسید و همچنین در حدود 33 درصد از حجم فروش کلی در غرب آسیا و آفریقا صورت گرفت.

شرکت گفت: «پیش‌بینی می‌شود تقاضای پلی‌اولفین جهانی در بازارهای بروج تقریباً 86 درصد از رشد تقاضای پلی‌اولفین جهانی از سال 2022 تا 2026 را تشکیل داده، که منتج به رشد قابل پیش‌بینی 1.2 برابری در تولید ناخالص داخلی در مجموعه consumer solutions و رشد تقریبی 1.4 برابری تولید ناخالص داخلی در infrastructure solutions می‌شود.»

ارسال نظر