کد خبر : 46716

واحد شنگ‌هانگ پیش از بهره‌برداری از پالایشگاه خرید نفت را آغاز کرد

شنگ‌هانگ در اواخر 2021 با سهم وارداتی 2 میلیون تنی برای سال، در حدود 565 هزار تن نفت شامل ای‌اس‌پی‌او روسی و نفت خام عربی وارد کرد.

واحد شنگ‌هانگ پیش از بهره‌برداری از پالایشگاه خرید نفت را آغاز کرد

پتروتحلیل-منابع مطلع گفتند، شرکت خصوصی پتروشیمی پالایشگاهی شنگ‌هانگ چین پیش از بهره‌برداری از پالایشگاه جدید، خرید نفت خام خود را به طور مجدد آغاز کرد. 

بگفته منابع تجاری، این پالایشگاه با ظرفیت 16 میلیون تن در سال، 2 میلیون بشکه نفت زاکوم بالایی از شرکت ویتول برای بارگیری در ژوئیه با قیمت 4 دلار بیشتر نسبت به شاخص پلتس دبی خریداری کرد. 

از آنجایی که سهم وارداتی سال جاری این مجموعه 7.95 میلیون تن می‌باشد، این اولین محموله خریداری شده شرکت در سال 2022 بود.

پالایشگاه اخیراً کار واحد تقطیر نفت خام جدید با ظرفیت 16 میلیون تن در سال را پیش از بهره‌برداری کلی آغاز کرد.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه واحدهای ثانویه پالایشگاه هنوز تکمیل نیستند، راه‌اندازی کامل تا نیمه دوم 2022 صورت نگیرد. بگفته منابع، تقاضای ضعیف محصولات داخلی و پتروشیمی نیز مانعی برای این راه‌اندازی است.

شنگ‌هانگ در اواخر 2021 با سهم وارداتی 2 میلیون تنی برای سال، در حدود 565 هزار تن نفت شامل ای‌اس‌پی‌او روسی و نفت خام عربی وارد کرد.

این پالایشگاه که در شهر ساحلی لیانگ‌یوانگ در استان جیانگسو واقع شده، اخیراً محموله‌های بزرگ نفت خام خود را عمدتاً از بندرهای کینگ‌دائو و ریژائو در استان همسایه شاندونگ تحویل می‌گیرد، زیرا لنگرگاه کشتی‌های نفت خام بسیار بزرگ این مجموعه هنوز آماده بهره‌برداری نیست.

ساخت‌وساز این مجموعه در دسامبر 2018 کلید خورد و در 30 ژوئن 2021 تجهیزاتی از جمله واحد تقطیر نفت خام، واحد بازیابی گوگرد، هیدروکراکر نفتا و تانکرهای نفت خام را تحویل گرفت.

هدف این مجموعه عرضه پارازایلن به شرکت پتروشیمی هوگانگ و واحدهای اسید ترفتالیک خالص شنگ‌هانگ در لیان‌یوانگ می‌باشد. شرکت هوگانگ نیز به واحد پلی‌استر گروه شنگ‌هانگ با ظرفیت 2.2 میلیون تن در سال، اسید ترفتالیک خالص عرضه می‌کند.

ارسال نظر