کد خبر : 46709

صنعت پی‌وی‌سی آمریکا بعد از دو ماه سکوت استعلاماتی از سوی اوکراین دریافت کردند

اوکراین معمولاً یکی از صادرکنندگان خالص پی‌وی‌سی بوده، و آن‌ها در سال گذشته مقداری بیش از 200 هزار تن صادرات داشتند. فرآوری‌کنندگان پلاستیک این کشور در سال جاری، کمی بیش از 50 هزار تن واردات داشته‌اند.

صنعت پی‌وی‌سی آمریکا بعد از دو ماه سکوت استعلاماتی از سوی اوکراین دریافت کردند

پتروتحلیل-عرضه‌کنندگان پلی‌وینیل کلرید آمریکایی در طی پیشرفتی غافلگیرکننده در حال دریافت استعلاماتی از سوی صنعت پلاستیک اوکراین بوده‌اند؛ این بازار جنگ زده در طی هفته‌های اخیر عمدتاً جریانی نداشته است.

تاکنون با این بازار در انزوا، تجارتی صورت نگرفته است. همزمان با محاصره بندر دریای سیاه، عرضه‌کنندگان به دنبال مسیرهای جایگزین برای ارسال محموله‌ها هستند.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ آمریکایی در روز جمعه گفت: «اصلاً نمی‌دانم که آیا این اتفاق امکان‌پذیر هست یا خیر. اما آن‌ها به دنبال این هستند که فعالیت واحدهای خود را از سر گرفته و نمی‌توانیم این امر را نادیده بگیریم.»

این اقدام عرضه‌کنندگان آمریکایی را متعجب کرد، زیرا بازار این کشور به واسطه جنگ کاملاً تعطیل شده است.

اما استعلامات جدید گواهی بر نقض این مورد هستند.

براساس داده‌های آیسیس، اوکراین معمولاً یکی از صادرکنندگان خالص پی‌وی‌سی بوده، و آن‌ها در سال گذشته مقداری بیش از 200 هزار تن صادرات داشتند. فرآوری‌کنندگان پلاستیک این کشور در سال جاری، کمی بیش از 50 هزار تن واردات داشته‌اند.

شرایط حال حاضر بازار این کشور در نتیجه ابهامات جنگ، قطع ارتباط با شرکت‌های کشتیرانی و دیگر معامله‌کنندگان بازار می‌باشد.

عرضه‌کنندگان در حال حاضر در حال بررسی هزینه‌های ارسال محموله به دیگر بنادر اروپایی، و پس از آن احتمالاً ارسال محموله‌ها از راه زمینی به اوکراین هستند.

یکی از عرضه‌کنندگان گفت: «اما هزینه آن بالا خواهد بود.»

در نتیجه هزینه‌های بالای انرژی و جنگی که الگوهای معمول تجاری را مختل کرده، قیمت‌های پی‌وی‌سی اروپا در هفته‌های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند.

همزمان با تعطیلی واحدها که عرضه کلی را محدود کرده و تقاضای قوی داخلی که حجم صادراتی را تحت فشار قرار داده و منتج به سیر صعودی قیمت‌ها شده، آمریکا در طی سه ماهه اول با محدودیت مواجه بوده است.

براساس داده‌های شورای پتروشیمی آمریکا، تولیدات آمریکا و کانادا در آوریل به میانگین پنج سال گذشته رسید.

احتمال می‌رود این امر بتواند خرید محموله‌های آمریکایی را از لحاظ اقتصادی برای خریداران اوکراینی امکان‌پذیر کند.

شرکت‌های اصلی تولیدکننده پی‌وی‌سی شامل شینتک، وستلیک کمیکال، فورموسا پلاستیک و اکسی‌وینیل‌ها هستند.

ارسال نظر