کد خبر : 46693

شرکت اینترپرایز پروداکتس برنامه دارد تا ظرفیت صادراتی اتیلن و اتان خود را توسعه دهد

ظرفیت صادراتی اتیلن تا سال 2025 دو برابر خواهد شد. اینئوس قراردادی بلندمدت برای حمایت از توسعه ظرفیت صادرات اتان امضا کرد.

شرکت اینترپرایز پروداکتس برنامه دارد تا ظرفیت صادراتی اتیلن و اتان خود را توسعه دهد

پتروتحلیل-مقامات شرکت در روز 2 مه گفتند، شرکت اینترپرایز پروداتکس ظرفیت صادراتی واحد اتیلن یک میلیون تن در سال خود را تا نیمه دوم 2023 به میزان 50 درصد توسعه خواهد داد، و تا سال 2025 آن را دو برابر کرده و به بیش از 2 میلیون تن در سال خواهد رساند.

با توجه به ارائه اینترپرایز که با فراخوان درآمد سه ماهه اول 2022 شرکت همراه بود، توسعه دوم با توسعه ظرفیت صادراتی اتان مجموعه در سال 2025 همزمان خواهد شد.

به گفته کریس داآنا، معاون ارشد پتروشیمی این شرکت، پایانه این مجموعه که پروژه مشترکی با شرکت نویگیتور گاز بوده، با 125 درصد از ظرفیت اسمی خود (1.25 میلیون تن در سال) در حال فعالیت است. توسعه 50 درصدی، سطح تولیدات این واحد را به ظرفیت 1.875 میلیون تن در سال رسانده، و دو برابر کردن ظرفیت 1.25 میلیون تنی کنونی تا سال 2025، آن را به 2.5 میلیون تن در سال خواهد رساند.

جیم تیگ مدیر عامل شرکت در 2 مه گفت که شرکت اینترپرایز همزمان با مشکلات لجستیک که مانع صادرات رزین پایین‌دستی شده، شاهد کاهش نرخ بهره‌برداری در کراکرهای خود بوده است.

تیگ گفت: «شما قطعاً شاهد این هستید که زنجیره عرضه تا میزانی متمرکز می‌باشد. ما شاهد کاهش نرخ بهره‌برداری در واحد‌های اتیلن به دلیل مسائل اقتصادی بوده، زیرا آن‌ها در حال ذخیره‌سازی پلی‌اتیلن هستند.»

منابع بازار شاهد پشتیبانی‌های یکسانی برای دیگر رزین‌ها شامل پلی‌وینیل کلرید بوده‌اند.

منابع بازار گفته‌اند که انبارهای بسته‌بندی رزین پر یا تقریباً پر شده‌اند، و واگن‌های ریلی با محموله‌های جدید در انتظار تخلیه برای بسته‌بندی هستند.منابع انتظار داشتند این وقفه‌ها تولیدکنندگان رزین و اتیلن را بر آن دارد تا برطرف شدن مسائل نرخ بهره‌برداری خود را کاهش دهند.

تیگ در رابطه با وقفه‌های لجستیک گفت: «اما این مشکلات سرآخر حل خواهند شد. و بازار ما هنوز هم نسبت به دیگر بازارهای جهان برتری هزینه‌ای دارد.»

تیگ همچنین به برتری استفاده از خوراک اتان در آمریکا نسبت به کراکرهای وابسته به نفتا در مناطقی مانند آسیا و اروپا اشاره کرد. قیمت‌های نفتا به میزان قابل توجهی در کنار قیمت‌های نفت اوج گرفته‌اند، و با افزایش هزینه‌های تولید اتیلن در آسیا و اروپا، فاصله مزایای هزینه‌ای آن نسبت به خوراک اتان مورد استفاده کراکرهای آمریکایی روز به روز بیشتر شده است.

در جلسه‌ای که در 12 آوریل در شرکت برگزار شد، داآنا گفت که بهره‌برداری از پایانه صادراتی اتیلن با 125 ظرفیت اسمی کافی نبود.

«پایانه همزمان با دست و پنجه نرم کردن باقی دنیا با هزینه‌های بالای خوراک و انرژی تکمیل است. تقاضا از ما بالاست. تولیدکنندگان اتیلن آمریکایی و مشتریان بین‌المللی تقاضای بالاتری از ما دارند.»

اینترپرایز توسعه ظرفیت صادراتی اتان را با قراردادی بلندمدت تضمین می‌کند

تیگ همچنین اشاره داشت که اینترپرایز در طی توافقی بلندمدت با اینئوس از پایانه اتان دوم در کنار سواحل خلیجی ایالات متحده، بین کورپس کریستی، تگزاس و نیو اورلئان پشتیبانی خواهد کرد.

تیگ گفت: «وقتی اینئوس با این فرصت به سراغ ما آمد، آن‌ها قاطعانه معتقد بودند که ترمینال دومی لازم است تا بتوانند تعهدات خود را افزایش دهند.» «آن‌ها در حال توسعه بازارهای خود در سراسر جهان بوده و زنجیره ارزشی ما را از طریق لجستیک‌های دریایی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.»

او گفت که شرکت همچنان در حال کار بر روی محل نهایی است.

جاستین کلایدرر، نایب رئیس شرکت نچرال گاز لیکوئیدز در جلسه فراخوان درآمد شرکت اینترپرایز در 2 مه گفت که حجم اتان نقدی شرکت در 12 تا 18 ماه گذشته افزایش یافته است. پایانه اتان حال حاضر شرکت توان بارگیری 10 هزار بشکه در ساعت -در کنار کانال کشتیرانی هیوستون - (خانه تاسیسات صادراتی اتیلن) را داراست.

ارسال نظر