کد خبر : 46651

شرکت ملی نفت ایران قیمت‌های رسمی نفت خام ماه مه خود به آسیا را 4.30 تا 4.50 دلار در هر بشکه افزایش داد

شرکت ملی نفت ایران قیمت‌های رسمی گریدهای نفت خام ماه مه خود به آسیا را 4.30 تا 4.50 دلار در هر بشکه نسبت به آوریل افزایش داد.

شرکت ملی نفت ایران قیمت‌های رسمی نفت خام ماه مه خود به آسیا را 4.30 تا 4.50 دلار در هر بشکه افزایش داد

پتروتحلیل-شرکت ملی نفت ایران قیمت‌های رسمی نفت سبک خود را 4.50 دلار در هر بشکه افزایش داد و برتری قیمتی آن را نسبت به میانگین ارزیابی عمان/ دبی به 9.20 دلار در هر بشکه رساند، در حالی که قیمت نفت سنگین و فروزان ایران هر کدام 4.30 دلار در هر بشکه افزایش یافته و به ترتیب به برتری قیمتی 7.95 و 8.05 دلار در هر بشکه رسیدند. قیمت گرید سروش ایران 4.40 دلار در هر بشکه افزایش یافت و به برتری قیمتی 4.30 دلار نسبت به میانگین عمان/ دبی رسید.

اختلاف قیمتی ماه مه در قیمت‌های رسمی کشور، بیشترین میزان ثبت شده توسط پلتس می‌باشد.

شرکت ملی نفت ایران قیمت‌های رسمی گریدهای خود برای مدیترانه و شمال غرب اروپا را 1.35 تا 2.95 دلار در هر بشکه افزایش داد.

قیمت‌های رسمی نفت سبک ماه مه ایران برای مدیترانه و شمال غرب اروپا هر دو نسبت به آوریل 2.95 دلار در هر بشکه افزایش یافته و به برتری 3.15 دلاری و 2.90 دلاری در برابر آی‌سی‌ای برنت رسیدند.

شرکت ملی نفت ایران از ماه ژانویه قیمت‌گذاری‌های خود برای مدیترانه و شمال غرب اروپا را به جای مقیاس با میانگین وزنی برنت، در برابر آی‌سی‌ای برنت انجام می‌دهد.

شرکت ملی نفت ایران، عربستان سعودی و مکزیک در محاسبه نفت خود از آی‌سی‌ای برنت استفاده کرده، در حالی که کشورهای الجزیره، اندونزی، عراق، کویت، لیبی، نیجریه و دیگر کشورها از Dated Brent برای محسابه قیمت‌های خود بهره می‌برند.

ارسال نظر