کد خبر : 46647

هند موعد مقرر اخذ گواهی تولیدکنندگان پلی‌اتیلن خارجی را تا اکتبر تمدید کرد

اداره استاندارد هند اولین بار در آوریل سال گذشته خبر از اعمال کنترل کیفی بر پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین داد. به تولیدکنندگان خارجی تا اکتبر 2021 فرصت داده شده بود تا گواهی اداره استاندارد هند را دریافت کنند.

هند موعد مقرر اخذ گواهی تولیدکنندگان پلی‌اتیلن خارجی را تا اکتبر تمدید کرد

پتروتحلیل-اداراه استاندارد هند برای بار دیگر موعد مقرر کنترل کیفی تمام پلی‌اتیلن‌های خارجی را تا سه اکتبر سال جاری تمدید کرد.

اداره استاندارد هند اولین بار در آوریل سال گذشته خبر از اعمال کنترل کیفی بر پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین داد. به تولیدکنندگان خارجی تا اکتبر 2021 فرصت داده شده بود تا گواهی اداره استاندارد هند را دریافت کنند. اداره استاندارد در اکتبر سال گذشته مهلت اخذ این گواهی را تا 6 آوریل 2022 تمدید کرد.

معامله‌کنندگان بازار مانع اصلی اخذ گواهی اداره استاندارد هند را محدودیت‌های مسافرتی ناشی از پاندمی کووید-19 اعلام کردند. بازرسیواحد تولیدی توسط یک مقام هندی از بخش‌‌های اصلی فرآیند تایید این گواهی است. محدودیت‌های قرنطینه‌ای کار را برای سفر مقامات هندی در جهت بررسی واحدهای پلی‌اتیلن خارجی سخت کرده است.

تولیدکنندگان غرب آسیایی اشاره داشتند که بررسی واحدهای آن‌ها تاکنون صورت نگرفته و هیچ مقامی به واحد پلی‌اتیلن آن‌ها نرفته است. تعدادی از تولیدکنندگان از مقامات هندی درخواست کرده‌اند تا بازرسی‌ها بعد از ماه مبارک رمضان صورت گیرد، زیرا در حال حاضر عملیات واحدهایشان کاهش یافته است.

انتظار می‌رود بهبود شرایط کووید در سراسر جهان، بازرسی واحدها در ماه‌های آتی را تسهیل کند. تعدادی از معامله‌کنندگان از اعمال این استانداردها استقبال کرده‌اند. تبدیل‌کنندگان هندی خبر از دریافت محموله‌های کم‌کیفیت پلی‌اتیلن داده‌اند، که منتج به مشکلاتی در فرآیند تولید و کیفیت نامرغوب محصول نهایی تولیدی شده است. اما باقی معامله‌کنندگان به دلیل پیش‌بینی‌هایی از محدودیت دسترسی‌پذیری در بازار هند به خصوص برای گریدهای پلی‌اتیلن از استانداردها صرف نظر کردند.

تمدید فرصت‌ها برای موعد مقرر اخذ این گواهی برای معامله‌کنندگان بازار به یک مسئله تبدیل شده است. تردیدها در سپتامبر سال گذشته افزایش یافت، وتولیدکنندگان غرب آسیایی را بر آن داشت تا قیمت‌های خود را افزایش داده و تا اعلام رسمی از سوی اداره استاندارد هند، تحویل محموله‌ها را به تعویق بیاندازند.

دیگر اطلاعیه از سوی اداره استاندارد هند برای تمدید مهلت، چند روز بعد از توصیه وزارت بازرگانی هند برای اعمال تعرفه آنتی دامپینگ بر واردات پلی‌اتیلن سبک اعلام شد.

ارسال نظر