کد خبر : 46626

شیوع جدید COVID-19 تقاضای PVC را در چین کاهش می دهد؛

پی وی سی چینی با کمترین قیمت 1540 دلار در هر تن CFR هند عرضه می شود، اما مشتریان هندی به دلیل تاخیر در تحویل،تمایلی به خرید آن ندارند

عرضه پی وی سی در آسیا به دلیل قرنطینه در چین تا آوریل منقبض خواهد شد.

پی وی سی چینی با کمترین قیمت 1540 دلار در هر تن CFR هند عرضه می شود، اما مشتریان هندی به دلیل تاخیر در تحویل،تمایلی به خرید آن ندارند

پتروتحلیل-فورموسا، تولیدکننده تایوانی اعلام کرد؛ پیشنهادهای ماه آوریل PVC به مشتریان آسیایی را به هفته آینده موکول کرده است. بازیگران بازار با توجه به هزینه های دائمی بالای تولید و انتظارات عرضه محدودتر انتظار افزایش دارند. تولید کننده پیشنهادات PVC را 40 تا 70 دلار در هر تن بسته به مقصد برای مارس افزایش داد. اکنون، وضعیت ممکن است با تعطیلی کارخانه 550 هزار تنی پی وی سی ژاپن در کاشیما و کارخانه 100 هزار تنی در چیبا پس از قطع برق ناشی از زلزله قدرتمند 7.3 ریشتری در سواحل شمال ژاپن در نزدیکی فوکوشیما در شامگاه 17 مارس بدتر شود. 

بازیگران بازار پی وی سی چین در این هفته به دلیل قرنطینه های COVID-19 علاقه کمتری به خرید پلیمر نشان داده اند. مقامات از 9 مارس با ظهور مجدد کووید-19 محدودیت های شدیدتری را در برخی مناطق پکن اعمال کردند. آنها شهر شانگهای را در 13 مارس تا حدی بستند، محله‌های مرکزی در نیروگاه فناوری جنوبی شنژن و کل شهرهای شمال شرقی را مسدود کردند، زیرا استان‌ها در حال مبارزه با انواع Omicron و Delta هستند. شهر جیلین، مرکز شیوع بیماری در شمال شرق، در 12 مارس تا حدی قفل شد، در حالی که ساکنان یانجی در 13 مارس در خانه های خود محبوس شدند. برای دریافت پلیمر باید کد بهداشتی داشته باشید. علاوه بر این، رانندگان کامیون از کار کردن خودداری می‌کنند و دستمزد بالایی می‌خواهند. صادرات از چین نیز به دلیل مشکلات حمل و نقل کاهش یافته است. عرضه کافی باقی مانده است. PVC ارزش خود را حفظ کرده است. فعال ترین معاملات آتی PVC برای تحویل در ماه مه با 149 یوان در هر تن (24/تن) در هفته کاهش یافت و به 9031 یوان در هر تن (تقریباً 1445 دلار در هر تن) EXW در بورس کالای دالیان چین رسید.

تامین کنندگان خارجی قیمت پی وی سی را 30 دلار در هر تن در هند به دلیل هزینه های تولید بالا و افزایش فعالیت های تجاری افزایش داده اند. مواد چینی با کمترین قیمت 1540 دلار در هر تن CFR هند عرضه می شود، اما مشتریان هندی به دلیل تاخیر در تحویل،تمایلی به خرید آن ندارند. 

تولیدکنندگان کره جنوبی پی وی سی را با قیمت 1620 دلار در هر تن سی اف آر هند به فروش رساندند. تولیدکنندگان محلی قیمت پی وی سی را در داخل کشور افزایش دادند. عرضه کافی باقی مانده است، اما همه‌گیری و محدودیت‌های ناگهانی در چند شهر چین نگرانی‌هایی را در مورد کاهش احتمالی برانگیخته است. در همین حال، هند جشنواره هولی را در 18 مارس جشن می گیرد و برخی از فعالان بازار در این روز دست از کار کشیدند.

اگرچه تقاضای پی وی سی در آسیای جنوب شرقی ضعیف است، لوله ها و بخش های کابل بیشترین آسیب را متحمل می شوند، هزینه های تولید مداوم در این منطقه باعث شده تا چندین تامین کننده قیمت ها را لغو کنند. بنابراین، خارجی‌ها افزایش 40 دلاری در تن را به1380 تا 1450 دلار در هر تن CFR SEA اعمال کرده‌اند. در داخل، پلیمر 1500 دلار در هر تن FCA قیمت دارد. مشتریان فقط درصورت نیاز مواد را خریداری می کنند.

عرضه در آسیا به دلیل قرنطینه در چین تا آوریل منقبض خواهد شد. محدودیت های COVID-19 تقاضا را در کشور پایین نگه می دارد. تامین کنندگان ممکن است قیمت ها را 20 تا 30 دلار در تن کاهش دهند تا مشتریان را در آنجا جلب کنند. با این حال، فعالان بازار فکرمی کنند که این ممکن است یک اصلاح مختصر باشد تا زمانی که محدودیت ها کاهش یابد. در هند، این پلیمر یا ارزش خود را حفظ خواهد کرد یا به همراه فعالیت تجاری 20 تا 30 دلار در هر تن افزایش خواهد یافت. به دلیل تقاضای کم منطقه ای، قیمت های دریا ثابت خواهد ماند.

اگرچه تقاضای پی وی سی در آسیای جنوب شرقی ضعیف است، با اینکه لوله و بخش کابل بیشترین آسیب را متحمل می شوند، هزینه های تولید مداوم در این منطقه باعث شده است که چندین تامین کننده قیمت ها را لغو کنند. بنابراین، خارجی‌ها افزایش 40 دلاری در تن را به 1380 تا 1450 دلار در هر تن CFR SEA اعمال کرده‌اند. در داخل، پلیمر 1500 دلار در هر تن FCA قیمت دارد. مشتریان فق طدر صورت نیاز مواد را خریداری می کنند.

به دلیل قرنطینه در چین تا آوریل، عرضه در آسیا منقبض خواهد شد. محدودیت های COVID-19 تقاضا را در کشور پایین نگه می دارد. تامین کنندگان ممکن است قیمت ها را 20 تا 30 دلار در تن کاهش دهند تا مشتریان را در آنجا جلب کنند. با این حال، فعالان بازار فکر می کنند که این ممکن است یک اصلاح مختصر باشد تا زمانی که محدودیت ها کاهش یابد. در هند، این پلیمر یا ارزش خود راحفظ خواهد کرد یا به همراه فعالیت تجاری 20 تا 30 دلار در هر تن افزایش خواهد یافت. به دلیل تقاضای کم منطقه ای، قیمت های دریاثابت خواهد ماند.

ارسال نظر