کد خبر : 46613

پالایشگاه‌های مالزیایی قیمت‌های قیر خود را افزایش دادند

قیمت قیر ای‌بی‌اکس 1 فوب سنگاپور در میزان 510 دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته گذشته رشدی 42.50 دلاری در هر تن داشته است.

پالایشگاه‌های مالزیایی قیمت‌های قیر خود را افزایش دادند

پتروتحلیل-یکی از پالایشگاه‌های اصلی مالزیایی ، همزمان با سیر صعودی نفت خام و نفت کوره گوگرد بالا، قیمت‌های قیر خود در ایالت ملاکا و ایالت پنانگ را افزایش داد، اگرچه تقاضای داخلی همچنان ضعیف است.

قیمت‌های داخلی در ملاکا همراه با روند صعودی نفت خام معاملات آتی و نفت کوره گوگرد بالا، از 2080 تا 2130 رینگیت در هر تن در هفته گذشته به 2300 رینگیت در هر تن (549.89 دلار در هر تن ex-Malacca) افزایش یافتند. بگفته معامله‌کنندگان بازار، قیمت‌ها در شهر پرای ایالت پنانگ به 2350 رینگیت در هر تن (ex-Prai) صعود کردند.

تقاضا در مالزی همچنان به روند ضعیف خود ادامه داد، اما بازار شاهد رشد جزئی مصرف در مناطق شمالی نظیر ایالت‌های پراک و پنانگ به دلیل فعالیت‌های ساخت‌وساز بود. تردیدهای سیاسی در ایالت جوهور مالزی تقاضای این منطقه را تحت فشار گذاشته، و منتج به افت تقاضای این ناحیه در هفته‌های گذشته شده است.

احتمال می‌رود عرضه داخلی و دسترسی‌پذیری ذخایر از سنگاپور به دلیل کاهش تولیدات این کشور در ماه‌های مارس و آوریل محدود باشد.

براساس ارزیابی‌های آرگاس، قیمت باربری ماشین سنگین از سنگاپور در هفته منتهی به 4 مارس در میزان 500 تا 515 دلار در هر تن (ex-refinery) قرار گرفت. آرگاس قیمت قیر ای‌بی‌اکس 1 فوب سنگاپور را در همان هفته در میزان 510 دلار در هر تن ارزیابی کرد که نسبت به هفته گذشته رشدی 42.50 دلاری در هر تن داشته است.

ارسال نظر