کد خبر : 46605

واحد‌های اصلی پتروشیمی در جنوب تایوان بعد از قطعی برق تعطیل شدند

سه واحد کراکر پایه نفتا شرکت پتروشیمی فورموسا، فعالیت‌های خود را در شهر مایلیائو در روندی عادی ادامه دادند. این واحدهای کراکر دارای ظرفیت مجموع 2.93 میلیون تن در سال اتیلن هستند.

واحد‌های اصلی پتروشیمی در جنوب تایوان بعد از قطعی برق تعطیل شدند

پتروتحلیل-شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در جنوب تایوان بعد از تعطیلی برق در این منطقه در این هفته تعطیل شدند.

میزان تاثیر این قطعی بر بازار همچنان نامشخص است. منابع بازار اشاره داشتند که احتمال می‌رود تاثیر این قطعی برق محدود بوده باشد زیرا تعدادی از این واحدها در حال از سرگیری فعالیت‌های خود بعد از عملیات تأمین و نگهداری بوده‌اند.

منابع اشاره داشتند که عملیات‌های کراکر بخار در منطقه تحت تاثیر قرار نگرفته، در حالی که چندین واحد پایین‌دستی در حال افزایش نرخ‌های بهره‌برداری خود بودند.

یکی از منابع در شرکت دولتی سی‌پی‌سی اشاره داشت که کراکر شماره 6 مجموعه در لین‌یوان، یک ساعت به دلیل قطعی برق تعطیل بوده است. این کراکر با توجه به تعطیلی چندین خطوط تولید پایین‌دستی، عملیات‌های خود را با ظرفیت کامل از سر نگرفته است. این کراکر ظرفیت تولید 720 هزار تن در سال اتیلن و 430 هزار تن در سال پروپیلن را داراست.

بعد از قطعی برق، زمان افزایش نرخ‌های بهره‌برداری نامشخص بود. 

شرکت سی‌پی‌سی در اواخر فوریه کراکر شماره 4 خود در لین‌یوان را برای یک‌سری تعمیرات تعطیل کرد. براساس داده‌های پلتس، این کراکر که توانایی تولید 380 هزار تن در سال اتیلن و 193 هزار تن در سال پروپیلن را داراست،فعالیت‌های خود را از 4 مارس از سر گرفت.

چندین واحد پتروشیمی در جنوب تایوان واقع هستند که مواد خام خود را از شرکت سی‌پی‌سی دریافت می‌کنند. این واحدهای پایین‌دستی تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفتند.

واحدهای پایین‌دستی تحت تاثیر قرار گرفتند

شرکت مونومر استایرن تایوان در تایپه تولیدات خود را بعد از قطعی برق تعطیل کرد. 

این شرکت همچنین دارای واحد استایرنی در کائوسیونگ با ظرفیت 340 هزار تن در سال می‌باشد.

شرکت گرند پسیفیک تایوان نیز به دلیل تعطیلی برق یکی از واحدهای استایرن خود در لین‌یوان با ظرفیت 144 هزار تن در سال را تعطیل کرده، در حالی که خط تولید دوم شرکت با ظرفیت 266 هزار تن در سال تحت عملیات تأمین و نگهداری برنامه‌ریزی شده می‌باشد.

همچنین براساس داده‌های موثق، این شرکت واحد رابر خود در کائوسیونگ را تعطیل کرده است. اما بعد از بازگشت جریان برق، فعالیت‌ها به آرامی از سرگرفته شد.

همچنین شرکت شیمیایی ال‌سی‌وای تایوان نیز در اوایل 3 مارس واحد پلی‌پروپیلن خود با ظرفیت 400 هزار تن در سال را در کائوسیونگ تعطیل کرد. این واحد پلی‌پروپیلن دارای دو خط تولید جداگانه 250 هزار تن در سال و 150 هزار تن در سال می‌باشد.

منابع شرکت گفتند: «باید برای چند روز کار را تعطیل کرده تا لوله‌ها را تمیز و تعمیر کنیم.»

یکی از منابع شرکت گفت، البته تعطیلی برق تاثیری بر تولیدات اسید ترفتالیک خالص شرکت سی‌ای‌پی‌سی‌او نداشته است. این شرکت دارای واحد اسید ترفتالیک خالصی با ظرفیت 760 هزار تن در سال در شهر تایچونگ می‌باشد.

منطقه مایلیائو تحت تاثیر قرار نگرفت

عملیات‌های پتروشیمی در منطقه مایلیائو تحت تاثیر قرار نگرفتند، زیرا قطعی برق تنها شامل واحدهای جنوب تایوان شد.

سه واحد کراکر پایه نفتا شرکت پتروشیمی فورموسا، فعالیت‌های خود را در شهر مایلیائو در روندی عادی ادامه دادند. این واحدهای کراکر دارای ظرفیت مجموع 2.93 میلیون تن در سال اتیلن هستند.

تولیدات پارازایلن شرکت‌های فورموسا و واحد فیبر مجموعه تحت تاثیر قطعی برق قرار نگرفت. این مجموعه دارای سه واحد در شهر مایلیائو با ظرفیت مجموع 1.78 میلیون تن در سال می‌باشد.

ارسال نظر