کد خبر : 46597

سیر صعودی پلی‌اولفین داخلی مصر با تکیه بر قوانین وارداتی جدید

نامه‌های رسمی نشان می‌دهد بانک مرکزی مصر به بانک‌های کشور دستور داده تا از پذیرفتن اسناد فروشندگان صادرکننده به مصر خودداری کنند. از ابتدای ماه مارس، بانک‌های مصری تنها اعتبارهای اسنادی را برای عملیات‌های وارداتی می‌پذیرند.

سیر صعودی پلی‌اولفین داخلی مصر با تکیه بر قوانین وارداتی جدید

پتروتحلیل-در مصر بازارهای داخلی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن به میزان قابل توجهی به واسطه تصمیم اتخاذ شده توسط بانک مرکزی کشور تقویت شدند. نامه‌های رسمی نشان می‌دهد بانک مرکزی مصر به بانک‌های کشور دستور داده تا از پذیرفتن اسناد فروشندگان صادرکننده به مصر خودداری کنند. از ابتدای ماه مارس، بانک‌های مصری تنها اعتبارهای اسنادی را برای عملیات‌های وارداتی می‌پذیرند.

بانک مرکزی مصر معافیت‌های قوانین جدید را اعلام کرد

این قوانین که با هدف کاهش مصرف ارز خارجی و محافظت از صنعت داخلی می‌باشد، شرکت‌های خارجی و شرکت‌های تابعه آن‌ها را از قوانین وارداتی جدید معاف کرد. بانک مرکزی همچنین به بانک‌ها اجازه داد تا فاکتور اجناسی که پیش از اعلام این تصمیم ارسال شده‌اند، پذیرفته شود.

چشم‌انداز افزایش هزینه‌ها سیر قیمت‌ها را صعودی می‌کند

تاثیر تصمیم بانک مرکزی فوراً در بازار داخلی احساس شد. تاجران از این تصمیم ناگهانی مبهوت شده، و بر این باور بودند که در نتیجه این تصمیم هزینه‌ها افزایش خواهد یافت. چندین توزیع‌کننده داخلی با افزایش قابل توجه سطوح قیمتی خود واکنش نشان داده، و با استفاده از قوانین وارداتی جدید در مذاکرات دست بالا داشتند.

بازارهای داخلی مصر پیش از این به واسط محدودیت عرضه فزاینده تحت فشار بودند. و از آنجایی که معامله‌کنندگان در بازار وارداتی از بازار نفت جهت می‌گیرند، پیش‌بینی ‌ها برای مارس عمدتاً با سیر افزایشی همراه است. بگفته معامله‌کنندگان بازار، قوانین وارداتی جدید بازار صعودی را بیش از پیش تقویت کردند.

افزایش 14 درصدی قیمت‌های داخلی پلی‌اتیلن در دو هفته

قیمت‌های پلی‌اتیلن داخلی هفته گذشته را با سیر صعودی 4500 پوند مصر (286 دلار در هر تن) به پایان رساندند. یکی از تولیدکنندگان گفت: «تقریباً عرضه تمام گریدها محدود بوده و این امر روند صعودی را حمایت می‌کند»، در حالی که دیگر تولیدکننده تایید کرد که قوانین جدید اعمال شده توسط بانک مرکزی افزایش قیمت‌ها را تسریع می‌کند.

قیمت‌های جدید نشان‌دهنده تداوم سیر صعودی بودند. براساس داده‌های کم‌اوربیس، قیمت‌‌های داخلی فیلم پلی‌اتیلن سبک، فیلم پلی‌اتیلن سنگین و فیلم پلی‌اتیلن سبک خطی کلاس c4 به طور میانگین 13 تا 14 درصد نسبت به سطوح اولیه فوریه افزایش یافته‌اند.

افزایش قیمت‌های داخلی پلی‌پروپیلن تا 5000 پوند (مصر) در هر تن

در هفته گذشته بازار داخلی پلی‌پروپیلن سیر صعودی مشابهی را با تکیه بر کاهش دسترسی‌پذیری و افزایش هزینه‌های پرکردن مجدد انبارها شاهد بود. قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن تزریقی در میانگین هفتگی تا میزان 5000 پوند مصر در هر تن (318 دلار در هر تن) اوج گرفته، در حالی که قیمت‌های کوپلیمر پلی‌پروپیلن تزریقی و هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا در حدود 3500 تا 4000 پوند مصر در هر تن (223 تا 255 دلار در هر تن) افزایش یافتند. به دنبال روندهای افزایشی هفته گذشته میانگین قیمتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن تزریقی و رافیا داخلی 14 درصد بالای سطوح اوایل فوریه است.

کناره‌گیری خریداران همزمان با سیر صعودی قیمت‌ها

فعالیت در سمت خریداران تقریباً ساکن بود. از آنجایی که اکثر خریداران با جریان‌های مالی و فروش ضعیف‌تر از میانگین محصول نهایی دست و پنجه نرم می‌کردند، فعالیت‌ها عمدتاً به نیازهای اصلی محدود بود. یکی از تاجران گفت: «مطمئن نیستیم که این افزایش قیمت‌ها چگونه توسط بازار هضم خواهد شد. این افزایش‌های اخیر فقط خریداران را از فعالیت بازداشته است.» اگرچه تقاضا همچنان ناامید‌کننده است، پیش‌بینی می‌شود همزمان با هزینه‌های  جاری و ساختار عرضه، سیر صعودی قیمتی در مارس تداوم داشته باشد.

ارسال نظر