کد خبر : 46584

شرکت ژاپنی تویو الکتریکی‌سازی کراکینگ اتیلن را بررسی می‌کند

تویو مدت‌هاست درگیر کربن‌زدایی صنعت پتروشیمی است. همچنین این شرکت قصد دارد تا با مشارکت با شرکت‌های میتسویی کمیکال، ماروزن پتروکمیکال و سوجیتز، با استفاده از سوخت آمونیاک در واحد کراکینگ نفتا عملیات کند.

شرکت ژاپنی تویو الکتریکی‌سازی کراکینگ اتیلن را بررسی می‌کند

پتروتحلیل-شرکت مهندسی ژاپنی تویو برنامه دارد تا امکان الکتریکی‌سازی کوره کراکینگ اتیلن در تایلند را با هدف ساخت تجهیزات تجاری در سال 2029، مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.

شرکت تویو در اکتبر سال گذشته تحت برنامه تحقیق و توسعه دولتی شرکت ندو --که توسعه طرح‌های کارآمدی انرژی ژاپنی در کشورهای خارجی را حمایت می‌کند -- به میزان نامشخصی یارانه دولتی دریافت کرد. تویو در تلاش خواهد بود تا با استفاده از میزان نامشخصی انرژی تجدیدپذیر برای کوره کراکینگ اتیلن گرما تولید کند. در مقایسه، یک کوره کراکینگ معمولی با احتراق سوخت فسیلی، گاز Co2 منتشر می‌کند.

این شرکت قصد دارد تا ماه سپتامبر امکان اجرای این طرح را در شهرک صنعتی ماپ تا فوت در جنوب تایلند مورد بررسی قرار دهد. سپس قبل از آغاز عملیات آزمایشی از آوریل سال مالی 2023 تا مارس 2024، به سراغ تحقیقات پیش از اجرا خواهد رفت. تویو قصد دارد تا در سال 2028 طرح خود را در مقیاس کوچکتر آغاز کند، اگرچه همچنان در رابطه با مکان ساخت تجهیزات تجاری کوره به تصمیم نهایی دست پیدا نکرده است.

تویو مدت‌هاست درگیر کربن‌زدایی صنعت پتروشیمی است. همچنین این شرکت قصد دارد تا با مشارکت با شرکت‌های میتسویی کمیکال، ماروزن پتروکمیکال و سوجیتز، با استفاده از سوخت آمونیاک در واحد کراکینگ نفتا عملیات کند.

ژاپن علاوه بر 60 میلیارد دلاری که در کنفرانس تغییرات آب و هوای گلاسگو در نوامبر گذشته برای کمک به کشورهای آسیا - اقیانوسیه در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص داده بود، متعهد شد تا 10 میلیارد دلار دیگر برای این حوزه تخصیص دهد.

ارسال نظر