کد خبر : 46569

کنسرسیوم SCS به دنبال تاییدات آژانس استاندارد غذای اروپا برای بسته‌بندی پلی‌استایرنی در تماس با غذا

در صورتی که این درخواست تایید شود مسیر را برای استفاده پلی‌استایرن بازیافتی در ظروف ماست‌های سطلی، ظروف نوشیدنی گرم و خنک، و ظروف غذا هموار خواهد کرد.

کنسرسیوم SCS به دنبال تاییدات آژانس استاندارد غذای اروپا برای بسته‌بندی پلی‌استایرنی در تماس با غذا

پتروتحلیل-کنسرسیوم راه حل‌های دوار استایرنیک‌ها (SCS) با هدف گرفتن تاییدیه آژانس استاندارد غذای اروپا برای استفاده از پلی‌استایرن بازیافتی مکانیکی در بسته‌بندی‌های در تماس با غذا، دومین درخواست را ارائه کرد.

کنسرسیوم SCS، طرحی مبتکرانه بود که در سال 2018 توسط تولیدکنندگان پیشرو استایرنیک‌ها برای توسعه اقتصاد دوار پلیمرهای استایرنیک کلید خورد، و در حال حاضر این کنسرسیوم دو درخواست به آژانس استاندارد غذای اروپا در رابطه با فناوری‌های پاک‌سازی قابل قبول برای پسماند پلی‌استایرن پسا مصرف‌کننده ارائه کرده است.

آژانس موعد 23 مارس را برای ارزیابی ریسک درخواست اول کنسرسیوم SCS تنظیم کرده است.

پسماند پلاستیک پسا مصرف‌کننده باید تحت مراحل پاک‌سازی و باز فرآوری ویژه‌ای قرار گرفته تا برای استفاده در بسته‌بندی‌های در تماس با غذا مورد تایید قرار بگیرد.

در حال حاضر، تنها پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی به طور گسترده در بسته‌بندی‌های غذا و نوشیدنی به کار گرفته می‌شود.

در صورتی که این درخواست تایید شود مسیر را برای استفاده پلی‌استایرن بازیافتی در ظروف ماست‌های سطلی، ظروف نوشیدنی گرم و خنک، و ظروف غذا هموار خواهد کرد.

ینس کاتمان از مسئولین ارشد SCS گفت: «درخواست دوم ما برای فناوری متفاوت پاک‌سازی پیشرفته، بر اعتماد ما به ایمنی و سلامت پلی‌استایرن بازیافتی به عنوان مواد در تماس با غذا تاکید دارد... این درخواست کاملاًمطابق با استراتژی SCS برای فراگیری فناوری‌های مختلف در جهت تسریع دستیابی به اقتصاد دوار برای استایرنیک‌ها و مشارکت ما با اهداف بازیافتی اتحادیه اروپا می‌باشد.

قانون قریب‌الوقوع محتوای بازیافتی حداقلی -- شامل قانونی که در ماه آوریل در بریتانیا اجرایی خواهد شد، مستلزم آن می‌باشد که تمام مواد بسته‌بندی پلاستیکی شامل محتوای بازیافتی حداقل 30 درصدی باشند -- تقاضای قابل توجهی را در بازارهای پلاستیک بازیافتی به وجود آورده است.

به طور کل، تقاضا برای پلاستیک‌های بازیافتی مورد استفاده در بسته‌بندی‌های در تماس با غذا به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است.

قیمت‌های نقدی پلی‌اتیلن ترفتالات پرک شفاف شمال غربی اروپا (اف‌دی‌) با رشد 100 یورویی از ابتدای سال در 4 فوریه در میزان 1720 یورو در هر تن قرار گرفته و به بیشترین میزان‌های خود، حداقل از سال 2008 رسیدند.

پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید غذا که از پلی‌اتیلن پرک شفاف فرآوری می‌شوند نیز از ابتدای سال 100 یورو در هر تن رشد کرده و در 4 فوریه در میزان 2170 یورو در هر تن (اف‌دی شمال غرب اروپا) قرار گرفتند.

همزمان با دسترسی‌پذیری اندک پلاستیک‌های بازیافتی در تماس با غذا برای دیگر انواع پلیمرها، تولیدکنندگان بسته‌بندی برای تامین مواد اولیه خود در جهت تبعیت از قانون استفاده حداقل 30 درصدی از مواد بازیافتی با چالش روبه‌رو هستند.

در نتیجه، پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی که پیش از این فقط در ساخت ظروف غذا و نوشیدنی به کار گرفته می‌شد، شاهد اوج‌گیری تقاضای خود برای دیگر مصارف نهایی مانند ظروف ماست‌های سطلی می‌باشد.

ارسال نظر