کد خبر : 46566

مدیرعامل پتروشیمی شیراز در دیدار وزیر کشاورزی برزیل:

«اعلام زمینه‌های همکاری شرکت پتروشیمی شیراز و برزیل»

«اعلام زمینه‌های همکاری شرکت پتروشیمی شیراز و برزیل»

7C2D2EB9-9E2E-40FE-B627-B2BA5A6D4F9E

پتروتحلیل-دکتر امین امرایی  در نشستی که با حضور وزیر کشاورزی برزیل و هیئت همراه در محل کارخانه پتروشیمی شیراز برگزار شد، با تشکر از سفر و بازدید هیئت برزیلی ،ضمن بیان برخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های  شرکت پتروشیمی شیراز اعلام آمادگی کرد که با همکاری سفارت برزیل در جمهوری اسلامی ایران ،اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ، امکان افزایش حجم تبادلات و معاملات بازرگانی و تهاتر محصولات تولیدی را با نهاده های کشاورزی را دارد.

ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیأت همراه متشکل از تجار و بازرگانان برزیلی به استان فارس سفر کردند. در ابتدای سفر چند روزه خود وارد شهر شیراز و از شرکت پتروشیمی شیراز ،اولین پتروشیمی کشور بازدید و طی جلسه ای با دکتر امرائی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب،  منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی ،جلال رشیدی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ومجتبی دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  حضور داشتند.

صادرات محصولات پتروشیمی نظیر کودهای شیمیایی و محصولات فرآوری شده کشاورزی و همچنین تامین نهاده‌های دامی از اهداف اصلی سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران است که منجر به افزایش تراز تجاری دو کشورخواهد شد.

دکتر امرایی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به وزیر کشاورزی برزیل و هیئت همراه به مهد پتروشیمی کشور به ارائه گزارشی از عملکرد و توانایی های این شرکت و آخرین دستاوردها در زمینه تولید محصولات این شرکت پرداخت و اعلام کردند در سال گذشته میلادی میزان قابل توجهی از محصول کود اوره تولیدی این شرکت به کشور برزیل صادر شده است که این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود.  

مدیر عامل پتروشیمی شیراز همچنین اظهار نمود که این شرکت علاوه بر تولید کود اوره توان تولید و صادرات      کود مایع UAN بعنوان محصولی با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به کود اوره را خواهد داشت ودر ادامه پتروشیمی شیراز را به عنوان یکی از موفق ترین شرکت ها در امر تولید و صادرات معرفی کرد که می تواند نقش موثری در صادرات کود های کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله برزیل را داشته باشد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب،، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی در رابطه با برنامه‌های اصلی سفر هیات برزیلی به شیراز، گفت: بازدید از پتروشیمی شیراز، دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی، دیدار با مقامات دولتی در استان فارس و همچنین بازدید از جاذبه‌های میراث فرهنگی رااز اهم عنوان نمود.

جلال رشیدی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازدید وزیر کشاورزی برزیل از تخت جمشید گفت: شهرستان مرودشت قطب کشاورزی استان فارس و کشور ایران است و بسیاری از محصولات کشور در مرودشت تولید می‌شود.

او گفت: تقاضا داریم این ارتباط و حمایت دو جانبه باشد و در بسیاری از زمینه‌ها مثل محصولات پتروشیمی و کود‌های شیمیایی می‌توانیم به برزیل کمک کنیم و کشور برزیل نیز به ما کمک کند که این کمک می‌تواند در قالب تهاتر باشد بدون اینکه مبالغ مالی رد و بدل شود. در انتها وزیر کشاورزی برزیل ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور و قدردانی از مسولان ایرانی که نگاه سازنده ای به ارتقاء روابط تجاری بین ایران و برزیل دارند و پتانسیل های ویژه موجود در ایران از جمله تامین کود اوره کشاورزی مورد نیاز برزیل را موضوع با اهیمتی دانست که مطمئنا در افزایش مراودات تجاری و افزایش سطح همکاری دو کشور موثر  خواهد بود.

ارسال نظر