کد خبر : 46517

شرکت های دانش بنیان ایرانی پای کار آمدند؛ کاتالیست های پتروشیمی پردیس بومی سازی شدند

شرکت های دانش بنیان ایرانی پای کار آمدند؛ کاتالیست های پتروشیمی پردیس بومی سازی شدند

پتروتحلیل-پتروشیمی پردیس در راستای حمایت از تولید داخل و دستیابی به خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی، اقدامات موثری در حوزه بومی سازی قطعات، تجهیزات و کاتالیست های مورد نیاز خود با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان و متخصصین توانمند داخلی انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی پردیس، تضمین تولید پایدار و تبدیل تهدید به فرصت از اهداف اساسی و اصول راهبردی پتروشیمی پردیس در دوره مدیریتی جدید است که در یکسال اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این راهبرد در حوزه های مختلف کاری شرکت اعم از تولید، فروش و صادرات مدنظر مدیران مجتمع قرار گرفته و به عنوان یک ... در بین همه ارکان و ساختارهای شرکت رسوخ پیدا کرده است.

در همین راستا با تأکید مدیرعامل محترم شرکت و اقدامات صورت گرفته توسط واحد مهندسی فرآیند، خدمات فنی و واحد بازرگانی، تمامی کاتالیست های مورد استفاده در واحدهای آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی پردیس، بومی سازی گردید.

طی این فرآیند در یک سال گذشته در هشت بستر کاتالیستی واحدهای آمونیاک مجتمع از کاتالیست های ایرانی تولید شده  شرکت های نفت و گاز سرو، گسترش فناوری خوارزمی، رنگینه و کاتالیست پارس استفاده شد و پس از طی مراحل فنی و آزمایش های لازم از جمله تست های راکتوری، فیزیکی و شیمیایی مورد تایید فنی قرار گرفته است.

براساس نتایج به دست آمده از آزمایش ها، کاتالیست های بارگذاری شده عملکرد مناسبی دارند و پارامترهای فرآیندی آنها نیز در بازه مجاز قرار دارد.

براساس این گزارش انواع دیگر کاتالیست های ایرانی که موفق به دریافت تأییدیه ایمنی از مجتمع پتروشیمی پردیس شده اند نیز خریداری شده و در نوبت بارگذاری می باشد تا تمامی کاتالیست های مورد استفاده در زنجیره تولید آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس بومی سازی شوند.

لازم به ذکر است هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین همایش دوسالانه بومی سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت، از مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس برای توجه علمی و اعتماد به توانمندی محققین و فناوران ایرانی و تداوم بهره برداری از کاتالیست های ایرانی در زنجیره تولید اوره و آمونیاک با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

 

ارسال نظر