کد خبر : 46501

قیمت پلیمرهای ایرانی در بازار ترکیه؛

افزایش حجم معاملات پلی اتیلن های سنگین ایرانی در بازار ترکیه

افزایش حجم معاملات پلی اتیلن های سنگین ایرانی در بازار ترکیه

پتروتحلیل- با گذر از تعطیلات سال نوی میلادی و ثبات قیمت لیر در بازار ترکیه، کارشناسان صنعت پتروشیمی از افزایش حجم معاملات در بازار پلیمر ترکیه خبر می دهند.

به گفته تاجران در بازار پلیمر ترکیه بیشترین محموله های معامله شده ایرانی در بازار ترکیه به پلی اتیلن های سنگین F7000 و BL3 تعلق داشته است، حدودا ۷ هزار تن F7000 و ۵ هزار تن BL3 در بازار ترکیه فروخته شده است.

برخی از شرکتهای پتروشیمی ایرانی با اعلام نرخ ها در هفته جاری برای این بازار، انتظار دارند معاملات بیشتری در ماههای آینده رقم بخورد.

در هفته جاری قیمت پلی اتیلن سنگین ۵۲۵۱۸ و پلی اتیلن سنگین BL3 پتروشیمی جم برای بازار ترکیه به ترتیب ۱۲۶۵ و ۱۲۳۰ دلار در هر تن FCA عسلویه اعلام شده است. همچنین گرید HD5000s و EX5 هم ۱۲۳۰ و ۱۲۲۵ دلار در هر تن FCA گزارش شده است.گرید LL235F6 و PE100N پتروشیمی جم هم در بازار ترکیه۱۳۶۵ و ۱۲۸۰ دلار در هر تن FCA قیمت گذاری شده است. قیمت این گریدها برای بازار CIS، عراق و افغانستان ۲۰ دلار گران تر از بازار ترکیه پیشنهاد شده است.

قیمت پلی استایرن معمولی ۱۴۶۰ و ۱۵۴۰ پتروشیمی تبریز هم به ترتیب ۱۷۸۵ و ۱۳۶۵ دلار در هر تن به صورت FCA برای بازار ترکیه اعلام شده است. پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ و ABS0150 پتروشیمی تبریز هم ۱۸۸۰ و ۲۳۳۰ دلار در هر تن FCA در بازار ترکیه پیشنهاد شده است. همچنین EPS گرید ۱۲۱ و ۳۲۱ هم ۱۷۱۰ دلار در هر تن FCA برای بازار ترکیه گزارش شده است. 

در همین حال قیمت پلی اتیلن سنگین F7000 پتروشیمی ایلام هم در بازار ترکیه ۱۲۶۰ دلار در هر تن و برای بازار CIS هم ۱۲۸۰ دلار در هر تن FCA گزارش شده است.

همچنین قیمت کوپلیمر RP210G و HD552R پتروشیمی شازند در بازار ترکیه ۱۵۳۰ و ۱۵۰۰ دلار در هر تن FCA گزارش شده است. قیمت CRP100B هم ۱۳۳۰ دلار در هر تن FCA پیشنهاد شده است.MEG پتروشیمی شازند هم به صورت بالک در بازار CIS حدودا ۶۸۰ دلار در هر تن FCA اراک و با بسته بندی Drum حدودا ۷۹۰ دلار در هر تن FCA بندرعباس پیشنهاد شده است.

 

ارسال نظر