کد خبر : 46479

افزایش مصرف قیر هند در سال 2021

هند در بودجه سال مالی 2021 از برنامه‌های بزرگی برای توسعه زیرساخت خود پرده برداشت، و 4 درصد از کل میزان بودجه را به این بخش اختصاص داد.

افزایش مصرف قیر هند در سال 2021

پتروتحلیل-مصرف قیر هند در سال جاری در مقایسه سالانه 2.2 درصد افزایش یافته و به بالای سطوح پیش از پاندمی کرونا رسید. 

تقاضای قیر کشور در بازه ژانویه تا نوامبر سال جاری نسبت به 6.98 میلیون تن در سال 2020 و 6.8 میلیون تن در سال 2019 افزایش یافته و به 7.14 میلیون تن افزایش یافت. مصرف علیرغم قرنطینه‌های اخیر کوید و دیرکردهایی در زیرساخت‌ها و ساخت جاده به واسطه فصل باران‌های موسمی، افزایش یافت. 

هند در بودجه سال مالی 2021 از برنامه‌های بزرگی برای توسعه زیرساخت خود پرده برداشت، و 4 درصد از کل میزان بودجه را به این بخش اختصاص داد. کشور برنامه دارد تحت برنامه پروژه بهاراتمالا، هدف ساخت 34800 کیلومتر جاده و بزرگ‌راه را تا سال 2022 تکمیل می‌کند. 

وزیر حمل و نقل کشور نیتین گادکاری در اوایل ماه در راجیه سبها، مجلس اعلای پارلمان هند ذکر کرد: «از 34800 کیلومتر تایید شده تحت برنامه فاز یک پروژه بهاراتمالا، پروژه‌هایی شامل 19265 کیلومتر اهداء شده، و از این میزان طول 6567 کیلومتر تکمیل شده است.» 

او اضافه کرد: «گزارش پروژه‌ها برای طول باقی‌مانده با اهدای این پروژه‌ها تا سال 2023 و تکمیل آن تا سال 2025 تا 2026 آغاز شده است.»

منابع بازار به آرگاس گفتند، پالایشگاه‌های هند در ماه نوامبر با انتظار از اوج تقاضای فصلی از ماه نوامبر تا مه، نرخ بهره‌برداری ماهانه خود را افزایش دادند.

مصرف کلی بنزین در نوامبر و دسامبر تا کنون بالای سطوح پیش از پاندمی بوده زیرا استفاده از وسائل نقلیه شخصی در طی پاندمی افزایش یافته است. 

پالایشگاه دولتی MRPL با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز در منگلور، پالایشگاه BPCL با ظرفیت 310 هزار بشکه در روز در کوچی و یکی دیگر از پالایشگاه‌های آن با ظرفیت 240 هزار بشکه در روز در بمبئی، و پالایشگاه HPCL با ظرفیت 166 هزار بشکه در روز در ویساخاپتانام همگی در ماه نوامبر بالای بیشترین میزان‌های نرخ بهره‌برداری خود فعالیت کردند.

علیرغم مصرف بالاتر در اکثر مواقع سال، تقاضای قیر برای حفظ این رویه صعودی در دسامبر تا میزانی تقلا کرده است. مسائلی از قبیل پرداخت هزینه‌های این پروژه‌ها توسط دولت بسیاری از پیمان‌کاران را مجبور کرده تا فعالیت‌های جاده‌ای خود را متوقف کرده، که منتج به کاهش تقاضا در کوتاه تا میان‌مدت خواهد شد. 

در هفته‌های گذشته ذخایر وارداتی از غرب آسیا در سراسر بنادر غربی هند افزایش یافته، درحالی‌که پالایشگاه‌های هند نیز شاهد افزایش ذخایر خود هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر