کد خبر : 46478

جزئیات مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پردیس

پتروشیمی پردیس در سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۳۹.۶۵۷.۹۳۵ دلار فروش صادراتی آمونیاک و اوره و ۵۰.۸۲۸ هزار میلیارد ریال (بر اساس قیمت مصوب هیئت وزیران در مهرماه ۹۸ ) فروش داخلی اوره داشته است که رکورد جدیدی در میزان فروش ارزی و ریالی کل محصولات شرکت می باشد و فروش کل نسبت به برنامه ۹۶.۳ درصد افزایش یافته است.

جزئیات مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پردیس

پتروتحلیل-مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پردیس روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۸۳ درصد از سهامداران در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در این مراسم گزارشی از عملکرد یکساله شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ ارائه داد و به سئوالات سهامداران پاسخ گفت.

دکتر غلامرضا جمشیدی با ارائه آماری از تولید، مصرف و صادرات اوره کشاورزی در کشورهای جهان بیان کرد: در سال ۲۰۲۰ مقدار ۱۸۲ میلیون تن اوره در جهان تولید شده که بخش عمده ای از آن در کشورهای تولید کننده به مصرف رسیده و ۵۰ میلیون تن نیز به دیگر کشورها صادر شده است.

وی افزود: چین با تولید ۵۶ میلیون تن اوره، هند با تولید ۲۵ میلیون تن و ایالات متحده با تولید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بزرگترین تولیدکنندگان اوره در سطح جهان هستند. هند رتبه اول واردات اوره و رتبه دوم مصرف اوره دنیا بعد از کشور چین را دارد و برزیل نیز بعد از هند بیشترین واردات اوره دنبا را دارد.

 مدیرعامل پتروشیمی پردیس اظهار داشت: ایران ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن معادل ۳ درصد تولید اوره دنیا را در اختیار دارد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مصرف عمده اوره در سال ۲۰۲۰ را داشته است.

دکتر جمشیدی ادامه داد: شرکت پتروشیمی پردیـس عظیم ترین مجتمع  تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول آمونیاک و اوره در سال است. 

وی بیان کرد: سال مالی ۱۴۰۰ نقطه عطفی در تاریخ فعالیت ۱۴ ساله پتروشیمی پردیس بوده و بی تردید می توان این سال که با ثبت رکوردهای بی نظیر و پی در پی در حوزه تولید، فروش و صادرات محصول همراه بود را سال طلایی پتروشیمی پردیس دانست. 

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: کسب رتبه اول در بین شرکت های زیرمجموعه هلدینگ پارسیان، کسب نشان شرکت برتر در رتبه بندی شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر، بهره برداری از سیستم های ارتقا یافته انبارهای پتروشیمی پردیس و افزایش ۳۵۰ درصدی ظرفیت نگهداری کالا، استمرار تولید با حداکثر ظرفیت و حداقل توقف و کسب رکوردهای تولید در کلیه واحدهای مجتمع به رغم شیوع ویروس کرونا، رفع صددرصدی تعهدات ارزی، اخذ موافقت سازمان امور مالیاتی مبنی بر افزایش معافیت مالیاتی شرکت از ۱۰ سال به ۲۰ سال، اجرای پروژه ها و طرحهای بهره وری و محیط زیستی و تحقیقاتی، استفاده از توانمندی های مخترعان جوان و ابداعات شرکت های داخلی در جهت رفع مشکلات عمده فرآیندی و رفع موانع تولید و شروع و پیاده سازی سیستم یکپارچه (IFS) در سطح شرکت از جمله دستاوردهای قابل توجه شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۰ است.

دکتر جمشیدی اذعان کرد: تشکیل اولین کارگروه صنعت اوره ایران به میزبانی پتروشیمی پردیس با توافق شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت‌های اوره ساز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن صنفی پتروشیمی یکی از اتفاقات مهم در سال ۱۴۰۰ بود که تأثیر بسزایی در افزایش قیمت اوره صادراتی ایران داشته است.

وی گفت: پتروشیمی پردیس در یکسال گذشته ۵.۳۸۱.۵۹۱ تن محصول اوره و آمونیاک تولید کرده است که ۱۲ درصد نسبت به برنامه ، ۲.۲ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۸.۴۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش داشته است. این میزان تولید محصول در شرایطی صورت گرفته است که بسیاری از صنایع به دلیل بروز شرایط کرونایی و مشکلات عدیده اقتصادی با رکود و کاهش ظرفیت تولید مواجه شده اند.

افزایش ۲۱.۱۹ درصدی تولید آمونیاک و افزایش ۱۶.۸۳ درصدی تولید اوره و در کل افزایش ۱۸.۴۸% تولید محصولات نسبت به سال مالی ۹۹ از دیگر دستاوردهای پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۰ بود که دکتر جمشیدی به آنها اشاره کرد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس بیان کرد: پتروشیمی پردیس در سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۳۹.۶۵۷.۹۳۵ دلار فروش صادراتی آمونیاک و اوره و ۵۰.۸۲۸ هزار میلیارد ریال (بر اساس قیمت مصوب هیئت وزیران در مهرماه ۹۸ ) فروش داخلی اوره داشته است که رکورد جدیدی در میزان فروش ارزی و ریالی کل محصولات شرکت می باشد و فروش کل نسبت به برنامه ۹۶.۳ درصد افزایش یافته است.

در انتهای مجمع صورت‌های مالی شرکت و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت و ۱۳۵۰۰ ریال (معادل ۶۳درصد) سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

همچنین موسسه تدوین و همکاران به عنوان حسابرس اصلی و موسسه دش و همکاران به عنوان بازرس علی البدل و روزنامه دنیای اقتصاد و ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

با توجه به پایان یافتن دوره دو ساله اعضای حقوقی هیئت مدیره شامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه گذاری غدیر، شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرکت خدمات مدیریت هامون سپاهان، شرکت بازرگانی و تجارت هامون سپاهان و عدم وجود متقاضیان جدید، با اجماع سهامداران، حضور اعضای حقوقی فعلی در هیئت مدیره تمدید شد.

 

ارسال نظر