کد خبر : 46476

باوجود اینکه لیر یکی از قوی ترین هفته های خود را در بازار پلیمر ترکیه تجربه کرد، اما به افزایش خرید کمکی نکرد؛

فروشندگان ایالات متحده به کاهش قیمت های خود در این هفته ادامه داده و موضع تهاجمی خود را به تمام درجات پلی اتیلن گسترش دادند

خریداران پیش‌بینی می‌کنند پیشنهادات ژانویه کمتر از خاورمیانه و پیشنهادات تهاجمی ایالات متحده می‌تواند سطح قیمت‌ها را بیشتر کاهش دهد.

فروشندگان ایالات متحده به کاهش قیمت های خود در این هفته ادامه داده و موضع تهاجمی خود را به تمام درجات پلی اتیلن گسترش دادند

پتروتحلیل-با وجود بهبود قابل توجه ارزش لیر در برابر دلار آمریکا، قیمت پلی پروپیلن ترکیه (PP) در این هفته کاهش یافته است، زیرا احساسات ملایم همچنان ادامه دارد.

دولت ترکیه اقدامات مختلفی را برای مقابله با کاهش ارزش لیر انجام داد که شامل اعلام یک طرح حفاظت از سپرده بود که شهروندان را تشویق می کرد پول خود را به صورت لیر نگه دارند و بانک های ترکیه به شدت ذخایر دلار آمریکا را می فروشند.

خریداران هنوز تمایلی به تکمیل معاملات ندارند، اما اکنون شروع به پرس و جو در مورد قیمت کرده‌اند، منابع متعددی به افزایش تماس‌ها اشاره کرده‌اند.

به این ترتیب قیمت هموپلیمر فایبر ایرانی با ۷۰ دلار کاهش به کانال ۱۵۳۰ تا ۱۶۲۰ دلاری در هر تن CPT سقوط کرد. هموپلیمر رافیای ایرانی هم ۶۰ دلار افت کرد و به رقم ۱۴۲۰ تا ۱۴۷۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه رسید.

با این حال تقاضا ممکن است در ژانویه افزایش یابد، زیرا خریداران منتظر پیشنهادات ژانویه هستند و احتمالا هفته آینده پیشنهادهای تازه خاورمیانه مطرح می شود.

خریداران همچنان منتظر تخفیف های بیشتر در پیشنهادهای ژانویه هستند، اما بهبود ناگهانی لیر می تواند تقاضا را افزایش دهد.در صورت افزایش سریع تقاضا، در دسترس بودن به سرعت محدود می شود.

با این حال خریداران پلی اتیلن هم همچنان منتظر پیشنهادات جذاب تری از خاورمیانه در ژانویه هستند. اولویت هنوز این است که قبل از اقدام، منتظر بمانید تا پیشنهادات جدید برسد.

فروشندگان ایالات متحده به کاهش قیمت های خود در این هفته ادامه می دهند و موضع تهاجمی خود را به تمام درجات پلی اتیلن گسترش دادند. احتمال رقابت شدید قیمت در ژانویه وجود دارد، اگرچه انفجار در تاسیسات ExxonMobil در Baytown، تگزاس، می‌تواند منجر به اختلال در دسترسی از ایالات متحده شود.

 در حال حاضر مشخص نیست که آیا واحد پلی الفین در این حادثه آسیب دیده است یا خیر.

اگرچه افزایش ارزش لیر هنوز به بهبودی در تقاضا منجر نشده است، اما ممکن است در سال 2022 شاهد بازگشت خریداران سریعتر به بازار باشیم.

با این حال قیمت پلی اتیلن ها در این هفته و در بازار ترکیه افت بیشتری داشتند، به طوری که پلی اتیلن سنگین بادی ایران با ۵۰ دلار افت به کانال ۱۳۵۰ تا ۱۴۳۰ دلار در هر تن CPT رسید. پلی اتیلن سنگین فیلم ایران هم با ۵۰ دلار افت در محدوده ۱۳۷۰ تا ۱۴۲۰ دلار در هر تن CPT اعلام شده است. پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی ایران هم به ترتیب با افت ۴۰ و ۳۰ دلاری به کانال ۱۶۳۰ تا ۱۷۲۰ و ۱۴۷۰ تا ۱۵۲۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه رسید.

 

ارسال نظر