کد خبر : 46447

افزایش میل خریداران وینیل کلرید مونومر به اعتبارهای کربن سفارشی

افزایش میل، و تعهد تقاضای سوخت برای اعتبارنامه‌های سفارشی. قیمت‌ پروژه‌ها برای اعتبارنامه‌های نقدی می‌تواند در بیشترین میزان خود بوده و یا تخفیفاتی را دارا باشد. خریداران اعتبارنامه‌های سفارشی علاقمندند تا از مراحل ابتدایی دخیل باشند.

افزایش میل خریداران وینیل کلرید مونومر به اعتبارهای کربن سفارشی

پتروتحلیل-از آنجایی که بازار داوطلبانه کربن فهم بهتری در میان معامله‌کنندگان ایجاد می‌کند، خریداران میل به این دارند تا از مراحل ابتدایی در توسعه پروژه‌ها حضور داشته باشند. تعدادی از توسعه‌دهندگان که در هفته‌های گذشته با آن‌ها صحبت شده، اشاره داشته‌اند که در حال توسعه اعتبارنامه‌ای سفارشی برای نیاز یکی از مشتریان هستند. 

در بازاری که توسط معامله‌های نقدی به جلو هدایت می‌شود، این امر فضای مناسبی را برای خریداران ایجاد می‌کند. تعهد خریداران در پروژه‌های سفارشی بسیار بیشتر است، زیرا اعتبارنامه‌ها معمولاً به صورت دو ساله صادر می‌شوند. هزینه‌ها می‌توانند با توجه به پروژه و قرارداد با توسعه‌دهنده متفاوت باشند. پروژه‌های سفارشی برای اعتبارهای نقدی می‌توانند یا در بیشترین میزان قیمتی باشند یا در صورت تصمیم‌گیری قبلی، تخفیفاتی را شامل شوند.

دسته‌بندی اعتبارنامه‌ها

طبق داده شرکت آلمانی توسعه‌دهنده پروژه تعدیل کربن، شرکت ClimatePartner، سه دسته‌بندی گسترده برای اعتبارنامه‌ها وجود دارد. اولین نوع آن وابسته به خرید حجم‌های نقدی است. 

بوشان تریودی، یکی از اعضای اصلی توسعه پروژه در شرکت ClimatePartnerاشاره داشت که: «خریدارانی که در این بخش حضور دارند به دنبال محقق کردن نیاز تعدیل کربن خود از طریق خریدهای نقدی هستند. این خریداران بسیار نسبت به قیمت‌ها حساس بوده و در اغلب موارد به دنبال ارزان‌ترین اعتبارنامه‌ها از بازار هستند. معمولاً در این طبقه‌بندی فضای زیادی برای سفارشی‌سازی یا ارتباط عمیق‌تر با پروژه موجود نیست.»

دسته‌بندی دوم شامل درخواست‌های انحصاری می‌شود. در بازار سنتی، توسعه‌دهنده پروژه می‌تواند طرح خود را به چند خریدار بفروشد. اما در توافق انحصاری، تمام حقوق اعتبارنامه به صورت انحصاری برای خریدار است. خریدار در طی چرخه پروژه پیش از صدور اعتبارنامه، با یا بدون سرمایه‌گذاری در پروژه در آن دخیل می‌شود. این یک مرحله قبل از معامله نقدی است.

در دسته‌بندی سوم، که پروژه طبق تجارت یک شرکت سفارشی می‌شود، خریدار از همان ابتدا در آن دخیل است. نماینده‌های شرکت از مراحل ابتدایی در توسعه پروژه مشارکت دارند. این فرآیند تعهد و مالکیت را افزایش می‌دهد. 

تریودی گفت: «در این روش حس مالکیت میان خریدار و حقوق پروژه از همان ابتدا افزایش می‌یابد. این فهم عمیق از پروژه به خریدار کمک کرده تا پروژه را از منظر جدیدی نگاه کرده، تاثیر آن را از نزدیک تجربه کرده، و به صورت موثر با آن در ارتباط باشد. این روش قطعاً آینده توسعه پروژه تعدیل کربن خواهد بود، و ما در حال حاضر شاهد افزایش مقبولیت این مدل پروژه در ClimatePartnerهستیم.»

خطرات و منافع

منبع دومی، که توسعه‌دهنده بزرگ‌تری می‌باشد، اشاره داشت که 40 تا 50 درصد از مراجعه‌کنندگانش به پروژه‌های سفارشی علاقمند هستند. منبع سومی اشاره داشت که تقاضا برای خصوصی‌سازی کاملاً مختص خریداران است. این منبع اضافه کرد:‌ «تعدادی از خریداران معتبر (شرکت‌های میانی قدیمی که به مصرف‌کنندگان نهایی می‌فروشند) همیشه خواهان این سبک پروژه بوده و الان حاضر به پرداخت رقم مناسبی برای این دست پروژه‌ها هستند.»

منبع چهارمی اشاره داشت که سفارشی‌سازی برای خریداران مفید بوده، زیرا آن‌ها با هزینه‌های کمتری مواجه شده به جز زمانی که بازار با روند نزولی دست و پنجه نرم می‌کند. 

این تاجر به پلتس گفت: «مشتریان به اعتبارنامه‌های سفارشی بسیار علاقمند هستند زیرا می‌توانند قیمت‌های ثابتی را دریافت کنند. در اغلب موارد، مدلی نیز موجود است که خریدار با فروشنده هزینه‌ها را تقسیم کرده که به نوع توافق وابسته است. اما به هنگام سقوط بازار مدل قیمت ثابت برای خریدار سودمند نیست و آن‌ها با ضرر بزرگی مواجه خواهند شد. این اتفاق دقیقاً به هنگام از بین رفتن مکانیسم توسعه پاک رخ داد. خریداران ضرر کردند.»

 

 

ارسال نظر