کد خبر : 46441

آیا افت پی وی سی در بازارهای جهانی به ۱۰۰ دلار برای ژانویه می رسد؟/هند تعرفه آنتی دامپینگ خود را کنار می گذارد؟

آیا افت پی وی سی در بازارهای جهانی به ۱۰۰ دلار برای ژانویه می رسد؟/هند تعرفه آنتی دامپینگ خود را کنار می گذارد؟

پتروتحلیل-پلی وینیل کلرید آسیایی در هفته اول دسامبر در بحبوحه بحث های ناچیز قیمت قبل از انتشار پیشنهادهای جدید برای ژانویه، پایدار ارزیابی شد.

پیشنهادات پراکنده ای برای ماه دسامبر در بازار وجود داشت، اما تقاضا کم بود زیرا بازیگران بازار انتظار داشتند پیشنهادات ژانویه کمتر باشد.

پیشنهادات برای ماه دسامبر با 150 دلار در هر تن از نوامبر به 1490 دلار در هر تن CFR چین، 1710 دلار در هر تن CFR هند و 1460 دلار در هر تن FOB تایوان کاهش یافت. برخی منابع بازار گفتند که پیشنهادات جدید برای ژانویه احتمالاً 30 تا 50 دلار در هر تن کاهش می یابد، در حالی که برخی دیگر می گویند این کاهش می تواند بیش از 100 دلار در هر تن باشد.

بازار داخلی چین نسبت به هفته گذشته با ثبات به ضعیف تر بود. قیمت پی وی سی مبتنی بر اتیلن در هفته ثابت در 1 دسامبر در 9900 یوان در هر تن ارزیابی شد که بر اساس برابری واردات برابر با 1375 دلار در هر تن برآورد شد، در حالی که قیمت پی وی سی مبتنی بر کاربید با 200 یوان در هر تن در مدت مشابه به 9300 یوان کاهش یافت.

منابع بازار گفتند رقابت در هند احتمالاً تشدید خواهد شد زیرا اکنون که هند قرار است تعرفه آنتی دامپینگ خود را کنار بگذارد محموله ها از چین و ایالات متحده وارد می شوند. تعرفه آنتی دامپینگ PVC از چین و ایالات متحده به هند در ماه فوریه منقضی می شود و منابع گفتند بعید است که تمدید شود و این امر به عرضه بیشتر چین و آمریکا به هند اجازه می دهد. در حال حاضر، قیمت آنتی دامپینگ هند در PVC چینی 61.14-147.96 دلار در هر تن و در PVC ایالات متحده 29.99-115.54 دلار در هر تن است.

یک منبع بازار گفت: "تولیدکنندگان آسیایی باید از اوایل سال آینده با کاربید PVC در هند رقابت کنند. آنها باید قیمت های رقابتی را برای رقابت با تامین کنندگان چینی ارائه دهند."

پیشنهادات PVC از چین نیز در این هفته محدود بود. طبق گفته منابع بازار، پیشنهادات PVC مبتنی بر اتیلن با 100 یوان در هر تن نسبت به هفته قبل به 1330 تا 1340 دلار در هر تن فوب چین کاهش یافت، در حالی که پیشنهادات PVC مبتنی بر کاربید در 1300 دلار در هر تن فوب چین ثابت بود.

در بازار داخلی هند، فروش وحشتناکی که با کاهش قیمت واردات در ماه نوامبر ایجاد شد، تعدیل شد.

 

ارسال نظر