کد خبر : 46427

شرکت وینولینت فورس ماژور پی‌وی‌سی و سدیم هیدروکسید واحدهای برگاوسن و گندورف آلمان را برداشت

قیمت‌های پی وی سی نقدی ترکیه عمدتاً به دلیل محدودیت عرضه 730 دلار در هر تن یا تقریباً 50 درصد صعود کردند.

شرکت وینولینت فورس ماژور پی‌وی‌سی و سدیم هیدروکسید واحدهای برگاوسن و گندورف آلمان را برداشت

پتروتحلیل- براساس منابع شرکت وینولیت، این شرکت آلمانی وینیل‌ها و کلر – قلیا فورس ماژور خود را از عرضه سدیم هیدورکسید و پلی‌وینیل واحدهای برگاوسن و گندورف پی‌وی‌سی برداشت.

یکی از منابع نزدیک به شرکت در هفته گذشته گفت، فورس ماژور واحد ناپسک همچنان سر جای خود باقی ماند، زیرا تعمیر خطوط ریلی همچنان نهایی نشده است. 

این منبع اضافه کرد که شرایط تولیدات در واحدهای گندورف و ناپسک مناسب بوده و هیچ‌گونه محدودیت قابل‌توجهی وجود نداشته، اما شرکت برای برداشتن فورس ماژور آن‌ها در انتظار رفع کامل مشکلات بود. 

وینولیت در ژوئیه بعد از سیل سهمگین در آلمان که سیستم‌های حمل‌ و نقل و آب و برق کشور را تحت تاثیر قرار داد، بر عرضه پی‌وی‌سی و سدیم‌ هیدروکسید واحد گندورف اعلام فورس ماژور کرد. تعمیرات در این بخش‌ها فقط تا درصدی جلو رفته است.

منبع شرکت گفت که شرکت راه‌ آهن دویچه بان بازگشایی مسیری که به تجیهزات مجموعه منتهی می‌شود را دو بار به تعویق انداخته است. 

بگفته منبع آشنا با عملیات مجموعه، تولیدات پی‌وی‌سی شرکت در سه واحد خود در آلمان سالانه در میزان حدودی 780 هزار تن قرار می‌گیرد. 

وینولیت شرکت تابعه وست‌لیک کمیکال آمریکا بوده و توسعه شرکت برگاوسن بخشی از برنامه شرکت مادر برای عملیات‌های خود در آمریکا و آلمان بود. 

تعطیلی‌های برنامه‌ریزی شده و نشده در اروپا در سال 2021، در کنار افزایش تقاضا از سوی بخش‌های اصلی ساخت و ساز همزمان با بازگشت اقتصادها از قرنطینه، و کمبود واردات به دلیل مشکلات لجسیتک جهانی در کنار هم قرار گرفته تا قیمت‌ها را در بیشترین میزان‌های خود قرار دهند.

براساس داده‌های پلتس، از آغاز سال 2021، قیمت‌های نقدی پی‌وی سی 850 یورو در هر تن یا تقریباً دو برابر میزان‌های سابق خود شده و در 17 نوامبر در میزان 1800 یورو در هر تن (اف‌دی) ارزیابی شدند.

در طی زمان مشابه قیمت‌های نقدی ترکیه عمدتاً به دلیل محدودیت عرضه 730 دلار در هر تن یا تقریباً 50 درصد صعود کردند. 

ارسال نظر