کد خبر : 46420

تقاضای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی آسیا با توجه به کمبود خوراک از عرضه پیشی گرفت

تقاضای فصلی برای پوشاک زمستانه در شمال شرق آسیا و پوشاک تابستانه در جنوب شرق آسیا و استرالیا میل خرید پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید فایبر پرک شفاف و گندله را افزایش داده است.

تقاضای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی آسیا با توجه به کمبود خوراک از عرضه پیشی گرفت

پتروتحلیل-از آنجایی که تداوم محدودیت عرضه خوراکِ دسته‌های متمرکز بطری پسا مصرف‌کننده، تولیدکنندگان را از فعالیت با بیشترین نرخ بهره‌برداری ممکن بازداشته است، تقاضای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی در آسیا همچنان از عرضه پلی‌اتیلن ترفتالات گرید پرک شفاف و گندله بیشتر خواهد بود. 

از آنجایی که شرکت‌های بسیاری پای اهداف بهینه‌سازی خود باقی ماندند، میل به پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید بطری در اکثر بخش‌های آسیا حتی در اوج خیز مجدد گونه دلتا کووید-19 هم ثابت بود.

تقاضا برای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید بطری همراه با کاهش محدودیت‌های جابجایی کووید-19، سیر صعودی مصرف نوشیدنی‌ها توسط افراد محلی و همچنین توریست‌های بین‌المللی همزمان با بازگشایی تعدادی از مسیرهای مسافرتی تقویت شد. 

اخیراً تقاضا برای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید فیلم و گرید فایبر همزمان با بازگشایی تجارت‌هایی در بازار نهایی شامل بخش‌های از منسوجات تایلند، اندونزی و ویتنام، بعد از تعطیلی‌های جزئی یا کلی در طی اوج خیز مجدد کرونا، تقویت شده است.

تقاضای فصلی برای پوشاک زمستانه در شمال شرق آسیا و پوشاک تابستانه در جنوب شرق آسیا و استرالیا میل خرید پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گرید فایبر پرک شفاف و گندله را افزایش داده است. 

همزمان با دورنمای صعودی، تولیدکنندگان در تلاش هستند تا با دست یافتن به خوراک کافی دسته‌های متمرکز بطری پسا مصرف‌کننده در بازارهای داخلی خود از تقاضا بازنمانند. 

در جنوب شرق آسیا کشورهایی نظیر تایلند، اندونزی و مالزی با تداوم کمبود خوراک دسته‌های متمرکز بطری به دلیل سطوح پایین عرضه پسماند همزمان با درگیری بخش‌های متفاوتی از حوزه پلیمرهای بازیافتی برای حجم‌هایی در بازار نقدی، مواجه هستند.

همزمان با فصل بارانی عمدتاً در تایلند، جمع‌آوری پسماند محدود بوده است. 

در کره‌جنوبی، یکی از شرکت‌های بزرگ اکثر خوراک بطری گردآورندگان داخلی را به طرز نابرابری برای آماده‌سازی تجهیزات بازیافتی شیمیایی خود خریداری کرده است. این امر بیش از پیش دسترسی خوراک بازیافت‌کنندگان مکانیکی کوچک تا متوسط کشور را محدود کرده است. 

حاشیه سود تولیدکنندگان پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی همزمان با هزینه‌های بالای عملیاتی در کنار هزینه‌های افزایشی برای تامین خوراک بطری کافی، اندک بوده است.

تولیدکنندگان تصمیم گرفتند یا قیمت‌های خود را به طور جزئی افزایش داده، و یا به طور کل هزینه‌های اضافی را بر خریداران صنایع پایین‌دستی خود انتقال نداده تا میل خرید مشتریان همیشگی خود را حفظ کنند. 

معاملات صادراتی پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گندله آسیا نیز اندک بوده است، زیرا خریداران بازارهای دریای عمیق شامل آمریکا و اروپا، به دلیل محدودیت کانتینرهای باربری و هزینه‌های بالای آن، از بارگیری محموله‌ها از آسیا خودداری می‌کنند.

در هفته منتهی به 16 نوامبر 2021، قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی پرک شفاف فوب تایوان در میزان 970 تا 1070 و فوب جنوب شرق آسیا در میزان 750 تا 850 دلار در هر تن قرار گرفتند. 

قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی گندله فوب شمال شرق آسیا در میزان 1200 تا 1450 دلار در هر تن و قیمت‌های فوب جنوب شرق آسیا در میزان 1200 تا 1500 دلار در هر تن ارزیابی شدند. 

تمام قیمت‌ها از هفته گذشته بدون تغییر مانده‌اند، و همزمان بازه پایینی قیمت‌ها نمایانگر قیمت‌های گریدهای پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی فیبر و فیلم بوده، و بازه بالایی آن نمایانگر قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی بطری می‌باشد. 

ارسال نظر