کد خبر : 46410

مهم‌ترین شاخص‌های پتروشیمی آسیا؛

قیمت‌های استایرن مونومر آسیا تحت فشار قرار گرفتند

قیمت‌های استایرن مونومر آسیا تحت فشار قرار گرفتند

پتروتحلیل-انتظار می‌رود بازارهای پتروشیمی آسیا در این هفته همزمان با تقاضای پایین یک‌سری از کالاهای اساسی، و معاملات مناسب برای دیگر کالاها، شاهد شرایط پیچیده‌ای باشد. همچنین بازارهای کالا ملاقات مجازی بایدن و شی جینپینگ در این هفته را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت. 

معامله‌کنندگان بازار بعد از ورود این دو کشور به جنگ تجاری از سال 2018، به دنبال نشانه‌هایی از بهبود روابط میان این دو کشور خواهند بود.

ایزومر زایلن مخلوط

تقاضای ایزومر زایلن مخلوط آسیا در فصل افت تقاضای خود به سر برده، و احتمال می‌رود تقاضای اختلاط بنزین در چین همچنان به رکود خود ادامه دهد.

داده‌های پلتس نشان داد، پس از این‌که زایلن مخلوط دچار افت قیمت شد، در 10 نوامبر با میزان 12.25 دلار در هر تن کم‌ترین فاصله قیمتی با نفتا را تجربه کرد، و در 12 نوامبر هفته را با فاصله 13.13 دلار در هر تن به پایان رساند.

اما نکته مثبتی که باید به آن اشاره کرد، افزایش 35.67 دلاری فاصله قیمتی زایلن مخلوط با پارزایلن در مقایسه هفتگی و رسیدن آن به 106.17 دلار در هر تن در 12 نوامبر، بعد از افزایش 15.67 دلاری پارازایلن در زمان مشابه و رسیدن آن به 923.17 دلار در هر تن (سی‌اف‌آر تایوان/چین) می‌باشد.

تولوئن

بگفته منابع، احتمال می‌رود قیمت‌های تولوئن آسیا همزمان با ذخایر کافی خریداران تا پایان سال، روند کاهشی به خود بگیرد. قیمت‌ها همزمان با تقاضای ضعیف سیر نزولی گرفته‌اند. 

نیاز هندی‌ها بعد از جشن‌های دیوالی کاهش یافته، و همزمان تراکم بار در بنادر و دیرکرد تحویل‌دهی بار همچنان معاملات را درگیر خود کرده است. 

در جنوب شرق آسیا، قیمت‌های دسامبر همزمان با افت تقاضا در سراسر مناطق و نزدیکی به مذاکرات قراردادهای مدت‌دار، ضعیف‌تر به نظر می‌رسند.

متانول

احتمال می‌رود بازه قیمتی متانول آسیا در این هفته به دنبال جهت قیمتی واضح‌تر، گستره پایینی داشته باشد. 

بعد از افت 180 یوانی قیمت‌های داخلی متانول چینی در 12 نوامبر، معامله‌کنندگان بازار احساس کردند که تطبیق قیمتی بیش از حد انتظار صورت گرفته است. 

انتظار می‌رود تولیدکنندگان متانول غرب آسیا همزمان با افت قیمت‌ها در اروپا و کاهش جذابیت آن‌ها، حجم‌های نقدی بیشتری را روانه آسیا کنند.  

استایرن

احتمال می‌رود به خاطر افزایش ظرفیت‌ها در دسامبر، قیمت‌های استایرن مونومر آسیا تحت فشار قرار بگیرند.

پیش‌بینی می‌شود حاشیه سودهای تولیدکنندگان غیریکپارچه استایرن مونومر همزمان با سیر صعودی قیمت‌های صنایع بالادستی و هزینه‌های بالای کشتیرانی، ضعیف باشد. 

حاشیه سود تولیدکنندگان غیریکپارچه استایرن مونومر در 12 نوامبر در میزان منفی 65.45 دلار در هر تن محاسبه شد.

پی‌وی‌سی

قیمت‌های پی‌وی‌سی در این هفته به قیمت‌های جدید ماه دسامبر معامله‌کنندگان اصلی بستگی دارد. در نوامبر قیمت‌ها در مقایسه ماهانه 250 دلار در هر تن افزایش یافتند. 

همزمان با پیش‌بینی تعدادی از منابع مبنی بر افت 100 دلاری قیمت‌ها در مقایسه ماهانه و باور یک‌سری دیگر مبنی بر تداوم قیمت‌ها، دورنمای قیمتی دسامبر نامشخص است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر